Gå til innhold

Feire 4-års dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snart en 4-åring i hus.. Og hadde planlagt (og har invitert) noen venner til en liten feiring! Hadde ikke tenkt å lage noe stort nummer ut av denne feiringen.. Og hadde heller ikke tenkt å inkludere barnehagebarna..

Men, nå har 4-åringen selv begynt å si at hun ønsker å invitere en venninne fra barnehagen + at det er 3 hun absolutt ikke vil be!

Det har vært litt utfordrende for vår jente å komme inn i denne gjengen, som eneste nye.. Og hun sliter særlig mye med disse tre jentene! Hun sier selv at de er slemme! Har en god dialog med barnehagen på dette - som vet om utfordringene, og jobber aktivt med å hjelpe jenta vår å finne sin plass i barnegruppa!

Men hva gjør vi med bursdagsfeiringen? Jeg har egentlig ikke lyst til å invitere bare denne ene jenta.. For jeg vil ikke bygge opp under noe slags vi og dere tendenser.. Men har jo heller ikke lyst til å tvinge jenta vår til å invitere alle, og deriblant da også disse 3 hun ikke ønsker å be?

Anonymous poster hash: cc60b...7b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bedt barnehagegruppa. Bra for miljøet om dere be også disse jentene, får bygd en relasjon til de osv.

Skrevet

Min 4åring får ikke bestemme det selv. Her inviteres hele barnegruppa. Er ikke snakk om noe annet.

Anonymous poster hash: d40f5...d3a

Skrevet

Hele barnegruppa eller hele aldersgruppa på avdelingen.

Vi inviterte alle som var født samme år - for første gang ved fireårsdagen.

Skrevet

Jeg ville ventet til neste år med å invitere hele barnehagegruppa. 

Hun bestevenninna fra barnehagen kan kanskje bli med henne hjem dagen etter bursdagen så kan de kose seg med litt kakerester og lek?

Anonymous poster hash: 43d65...ad2
Skrevet

Var kanskje ikke tydelig nok i innlegget mitt - er ikke snakk om å la henne bestemme selv! Det blir enten alle eller ingen..

Hvis alle skal inviteres må det bli en egen barnehagefeiring en annen dag - for vi har ikke plass til 15 barn i tillegg til de vi allerede har invitert..

HI

Skrevet

Hvis hun er ny i bhg er det jo en veldig fin ting å invitere gjem på bursdag for å bli bedre kjent, også for deres del. Dere får hilst på foreldrene enten ved henting/levering, eller hvis de er der under bursdagen.

Skrevet

Ville invitert det barnet hun faktisk vil ha på bursdagen sin.

Anonymous poster hash: 8492c...fa0
Skrevet

Hva om ingen kan/vil komme? Hvordan forklarer vi det for en 4-åring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...