Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Vi har snart en 4-åring i hus.. Og hadde planlagt (og har invitert) noen venner til en liten feiring! Hadde ikke tenkt å lage noe stort nummer ut av denne feiringen.. Og hadde heller ikke tenkt å inkludere barnehagebarna.. Men, nå har 4-åringen selv begynt å si at hun ønsker å invitere en venninne fra barnehagen + at det er 3 hun absolutt ikke vil be! Det har vært litt utfordrende for vår jente å komme inn i denne gjengen, som eneste nye.. Og hun sliter særlig mye med disse tre jentene! Hun sier selv at de er slemme! Har en god dialog med barnehagen på dette - som vet om utfordringene, og jobber aktivt med å hjelpe jenta vår å finne sin plass i barnegruppa! Men hva gjør vi med bursdagsfeiringen? Jeg har egentlig ikke lyst til å invitere bare denne ene jenta.. For jeg vil ikke bygge opp under noe slags vi og dere tendenser.. Men har jo heller ikke lyst til å tvinge jenta vår til å invitere alle, og deriblant da også disse 3 hun ikke ønsker å be? Anonymous poster hash: cc60b...7b4
Stripete genser Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Ville bedt barnehagegruppa. Bra for miljøet om dere be også disse jentene, får bygd en relasjon til de osv.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Min 4åring får ikke bestemme det selv. Her inviteres hele barnegruppa. Er ikke snakk om noe annet. Anonymous poster hash: d40f5...d3a
n74 Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Hele barnegruppa eller hele aldersgruppa på avdelingen. Vi inviterte alle som var født samme år - for første gang ved fireårsdagen.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg ville ventet til neste år med å invitere hele barnehagegruppa. Hun bestevenninna fra barnehagen kan kanskje bli med henne hjem dagen etter bursdagen så kan de kose seg med litt kakerester og lek? Anonymous poster hash: 43d65...ad2
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Var kanskje ikke tydelig nok i innlegget mitt - er ikke snakk om å la henne bestemme selv! Det blir enten alle eller ingen.. Hvis alle skal inviteres må det bli en egen barnehagefeiring en annen dag - for vi har ikke plass til 15 barn i tillegg til de vi allerede har invitert.. HI Anonymous poster hash: cc60b...7b4
Stripete genser Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis hun er ny i bhg er det jo en veldig fin ting å invitere gjem på bursdag for å bli bedre kjent, også for deres del. Dere får hilst på foreldrene enten ved henting/levering, eller hvis de er der under bursdagen.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Ville invitert det barnet hun faktisk vil ha på bursdagen sin. Anonymous poster hash: 8492c...fa0
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Hva om ingen kan/vil komme? Hvordan forklarer vi det for en 4-åring? Anonymous poster hash: cc60b...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå