Gå til innhold

Ikke døpt. Medlem av kirka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde man måtte melde barna ut av kirka selv hvis de ikke var døpt? Har lest det tidligere. At de automatisk ble registrert der. Men når jeg nå går inn på kirkens sine sider så står det at man ikke er medlem hvis man ikke er døpt.

Er dette nytt eller jeg som har misforstått?

Anonymous poster hash: 55f89...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kirken sier en ting og kirken gjør noe helt annet. Verken jeg eller barna mine er døpt. Likevel har vi alle vært ufrivillige medlemmer av kirken og måtte melde oss ut. 2åringen har jeg meldt ut 2 ganger. Det skal ikke være enkelt med religionsfrihet i Norge i 2014......

Anonymous poster hash: 3f338...bcb

Skrevet

Hvordan finner man ut om man er medlem?

Anonymous poster hash: daf52...a6c
Skrevet

Jeg fikk menighetsbladet i posten og ungene fikk diverse invitasjoner fra kirken. Da ringte jeg og spurte.

Anonymous poster hash: 3f338...bcb

Skrevet

Er du eller barnefar medlem av kirka på det tidspunktet barnet blir født, blir barnet automatisk registrert som medlem selv uten dåp.

Anonymous poster hash: d3abf...2e5
Skrevet

Er du eller barnefar medlem av kirka på det tidspunktet barnet blir født, blir barnet automatisk registrert som medlem selv uten dåp.

Anonymous poster hash: d3abf...2e5

Og selv om ingen av dere er det blir ungene jaggu medlem da også. Har meldt dem ut to ganger og meg selv tre. Far har aldri vært medlem.

Anonymous poster hash: b6259...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...