Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Etter å ha prøvd 7(!) ulike typer smokker over en fire mnd periode fant jeg endelig en som baby likte. Halleluja!!!! Den er laget av naturgummi, ser helt jævlig ut, men funker som bare det. Endelig!  Anonymous poster hash: 628f9...6d1
augustmini Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Heldiggris, har "bare" prøvd 4 typer, hvilken satt til slutt?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Vi prøvde også å vende baby til smokk. Hun nektet å ta noen som helst. Nå er hun halvannet, og jeg er overlykkelig over at hun ikke er avhengig av smokken. Hun har en kosefille og en liten kanin hun gjerne sover med, men ingenting som kan vekke henne om det faller ut av munnen etc... Ingenting som hindrer henne i å prate tydelig. Ingenting som gir henne skjevstilling på tennene. Ingenting som kan ta en forelders plass når det kommer til kos og trøst og trygghet. Babyen er fire måneder (?), og det største sugebehovet gir seg når de er 6 måneder. Skjønner ikke hvorfor man skal proppe i ungen smokk, med mindre det er snakk om intens skriking/kolikk de første (3 første) månedene, og smokken kan hjelpe... Anonymous poster hash: 3899e...69b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014  Vi prøvde også å vende baby til smokk. Hun nektet å ta noen som helst. Nå er hun halvannet, og jeg er overlykkelig over at hun ikke er avhengig av smokken. Hun har en kosefille og en liten kanin hun gjerne sover med, men ingenting som kan vekke henne om det faller ut av munnen etc... Ingenting som hindrer henne i å prate tydelig. Ingenting som gir henne skjevstilling på tennene. Ingenting som kan ta en forelders plass når det kommer til kos og trøst og trygghet.  Babyen er fire måneder (?), og det største sugebehovet gir seg når de er 6 måneder. Skjønner ikke hvorfor man skal proppe i ungen smokk, med mindre det er snakk om intens skriking/kolikk de første (3 første) månedene, og smokken kan hjelpe...  Anonymous poster hash: 3899e...69b De aller fleste som ikke bruker smokk, tyr til tommelen. Selvsagt finnes det unntak, men jeg ville være sikker på at ungene ikke ble tommel-unger. Så jeg gjorde en innsats for å få ungene til å godta smokk.  Anonymous poster hash: b9e95...2d3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014  Vi prøvde også å vende baby til smokk. Hun nektet å ta noen som helst. Nå er hun halvannet, og jeg er overlykkelig over at hun ikke er avhengig av smokken. Hun har en kosefille og en liten kanin hun gjerne sover med, men ingenting som kan vekke henne om det faller ut av munnen etc... Ingenting som hindrer henne i å prate tydelig. Ingenting som gir henne skjevstilling på tennene. Ingenting som kan ta en forelders plass når det kommer til kos og trøst og trygghet.  Babyen er fire måneder (?), og det største sugebehovet gir seg når de er 6 måneder. Skjønner ikke hvorfor man skal proppe i ungen smokk, med mindre det er snakk om intens skriking/kolikk de første (3 første) månedene, og smokken kan hjelpe...  Anonymous poster hash: 3899e...69b De aller fleste som ikke bruker smokk, tyr til tommelen. Selvsagt finnes det unntak, men jeg ville være sikker på at ungene ikke ble tommel-unger. Så jeg gjorde en innsats for å få ungene til å godta smokk.  Anonymous poster hash: b9e95...2d3   Haha, den må du nesten dokumentere, for det har jeg ikke hørt før!    De aller fleste?? At noen bruker tommelen er så sin sak, men det er ikke noe jeg har sett ofte. Jeg har for øvrig to som ikke har tatt smokk og en som har tatt, og ingen av de to Ikkesmokkerne har tatt tommel..  Anonymous poster hash: 7f02f...5e5
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Hadde heller ikke giddet å begynne med smokk når babyen er så stor.  Anonymous poster hash: 6a668...99c
Julie30 Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Hi her.. Jeg kjøpte smokken på en butikk i Bergen som heter reindyrka. Er en økologisk butikk som selger litt forskjellig. Når det kommer til bruk/ikke bruk av smokk så er jeg kjempe glad for at denne endelig funket. Baby har hatt kolikk, sovet svært lite, og dette har følgelig gjort meg utslitt! Hun har hatt et stort sugebehov og kun roet seg på puppen. Etter å ha bært henne rundt i tre mnd for å roe henne er det fantastisk å få litt avlastning, om det så er i form av en smokk😃😃 heia smokken!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Hi her.. Jeg kjøpte smokken på en butikk i Bergen som heter reindyrka. Er en økologisk butikk som selger litt forskjellig. Når det kommer til bruk/ikke bruk av smokk så er jeg kjempe glad for at denne endelig funket. Baby har hatt kolikk, sovet svært lite, og dette har følgelig gjort meg utslitt! Hun har hatt et stort sugebehov og kun roet seg på puppen. Etter å ha bært henne rundt i tre mnd for å roe henne er det fantastisk å få litt avlastning, om det så er i form av en smokk heia smokken!!  For å understreke det; jeg ser absolutt fordelene med smokk. Skulle noen ganger gjort mye for at minste her tok den, men den gang ei.. Det var det med at de aller fleste som ikke tar smokk bruker tommel jeg reagerte på   Anonymous poster hash: 7f02f...5e5
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014  Vi prøvde også å vende baby til smokk. Hun nektet å ta noen som helst. Nå er hun halvannet, og jeg er overlykkelig over at hun ikke er avhengig av smokken. Hun har en kosefille og en liten kanin hun gjerne sover med, men ingenting som kan vekke henne om det faller ut av munnen etc... Ingenting som hindrer henne i å prate tydelig. Ingenting som gir henne skjevstilling på tennene. Ingenting som kan ta en forelders plass når det kommer til kos og trøst og trygghet. Babyen er fire måneder (?), og det største sugebehovet gir seg når de er 6 måneder. Skjønner ikke hvorfor man skal proppe i ungen smokk, med mindre det er snakk om intens skriking/kolikk de første (3 første) månedene, og smokken kan hjelpe...Anonymous poster hash: 3899e...69b De aller fleste som ikke bruker smokk, tyr til tommelen. Selvsagt finnes det unntak, men jeg ville være sikker på at ungene ikke ble tommel-unger. Så jeg gjorde en innsats for å få ungene til å godta smokk. Anonymous poster hash: b9e95...2d3 Og hvor finner du det dokumentert? Ingen i min familie dette stemmer med. Veldig glad for at mine unger verken ville ha smokk eller tommel!  Anonymous poster hash: ebb1d...09d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014  Vi prøvde også å vende baby til smokk. Hun nektet å ta noen som helst. Nå er hun halvannet, og jeg er overlykkelig over at hun ikke er avhengig av smokken. Hun har en kosefille og en liten kanin hun gjerne sover med, men ingenting som kan vekke henne om det faller ut av munnen etc... Ingenting som hindrer henne i å prate tydelig. Ingenting som gir henne skjevstilling på tennene. Ingenting som kan ta en forelders plass når det kommer til kos og trøst og trygghet.  Babyen er fire måneder (?), og det største sugebehovet gir seg når de er 6 måneder. Skjønner ikke hvorfor man skal proppe i ungen smokk, med mindre det er snakk om intens skriking/kolikk de første (3 første) månedene, og smokken kan hjelpe...  Anonymous poster hash: 3899e...69b De aller fleste som ikke bruker smokk, tyr til tommelen. Selvsagt finnes det unntak, men jeg ville være sikker på at ungene ikke ble tommel-unger. Så jeg gjorde en innsats for å få ungene til å godta smokk.  Anonymous poster hash: b9e95...2d3  Det er heller omvendt, at de fleste som ikke bruker smokk, faktisk ikke tyr til noe som helst. Men så finnes det unntak, hvor barna tyr til tommelen ;-)  Skjønner det kan være praktisk med smokk. Men i lengden er det helt tullete. Baby er så stor nå, det hadde ikke vært lenge til du hadde fått litt ro på deg, og ammingen ville roet seg. Da hadde du vært ferdig med alt - men nå sitter du igjen med et barn som er smokkavhengig... Jeg er bare veldig glad for at baby ikke tok smokk (som jeg for øvrig gjorde alt for at hun skulle like!), for nå er alt så enkelt. Er barnet våkent, er hun syk eller har mareritt, eller kanskje hun bare savner mammakos. I stedet for å sette "proppen" på plass, er jeg der for barnet, at det er JEG som er der. Ikke smokken... Men hvor ofte våkner hun? Det skjer nesten aldri! Og det er i hvert fall ikke fordi smokken er borte. Har venninner med barn som sier de våkner på natta, både ettåringer og treåringer, fordi de mister smokken, og ikke finner den igjen. Nesten ALLE jeg kjenner, har hatt smokkeproblemer i forhold til oppvåkninger på natta fordi smokken har falt ut og de ikke finner den igjen/de er for små til å klare få den på plass på egenhånd. Og så er det ofte et styr å slutte med den...  Jeg vil heller ikke utsatt barnet for eventuelle feilstilling i tennene, taleproblemer, og utslett rundt munn pga smokkebruk (fukt der smokken ligger inntil). Da baby var liten, tenkte jeg dette måtte da veie opp for all gråtingen, puppingen... Jeg var fast bestemt på at baby skulle slutte med smokk senest da hun fylte ett (vet nå at det aldri ville skjedd...). Men så gikk det over. Hun ble roligere, mer tilfreds, ammet mindre, da hun var 6-7 måneder. Da var jeg sååå glad for at hun aldri tok smokken. Så glad! Jeg visste da at alle problemer i forbindelse med smokkbruk ikke hadde vært verdt det. Jeg vet smokkene nå til dags ofte er "ergonomiske", men likevel ser jeg barn med mye talefeil med bruk av sånne smokker også, fordi "proppen" alltid sitter i. Min nevø brukte såkalte ergonomiske smokker, foreldrene var kjempenøye, og han, i en alder av 7, er nå i gang med regulering. Kanskje det er arvelig, kanskje det bare er tilfeldig, men ingen andre har tannstillingsproblemer i familien. Han har også mye talefeil, og det er først det siste året han har klart å snakke tydelig, uten overdrevent spyttforbuk, uten lesping, og i det hele klare å uttale ord riktig (tunga plassert riktig). Andre barnet deres brukte aldri smokk, og er en helt annen type. Uten tannstilingsproblemer, uten talefeil. Er 4 år, og har snakket bedre enn sin bror siden hun var 3. Da vil jeg mye heller være sliten ei stund! Det er ikke noe spørsmål engang.  Anonymous poster hash: 3899e...69b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 At sugebehovet snart ville gitt seg og ammingen roet seg er bare antagelser. Jeg ammet enda minst hver time på natten da barnet mitt var 9 mnd, det var den eneste måten å få ham til å sovne igjen på, og jeg hadde prøvd alt! Men DA tok han endelig smokk, og jeg var utslitt og sjeleglad!  Han er 3 år nå og har sluttet med smokk, det var ingen sak i forhold til problemene vi ble kvitt da han begynte å ta smokken, så jeg synes fortsatt det absolutt var verdt det! Han snakker rent og har fine tenner for øvrig. Anonymous poster hash: 42515...567
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå