Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Hvordan fungerer dette i praksis? Leser at "hun kommer en ekstra dag i uka for å vaske klær". Hmmm... Det tar 2 min å sette på vasken. Vente 2 timer. 5 min å henge opp. Evt sette på en trommel. Vente til dagen etter evt til trommelen er ferdig. Brette og legge på plass. Hva gjør den stakkars dama i ventetiden? Kan ikke forstå hvordan dette fungerer i praksis, for i tankene mine er det håpløst Anonymous poster hash: e1b55...0a1
MrsMilla Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Vet noen som har det. Da setter hun på vask, og fortsetter med bad, gulv og kjøkken, for så å henge opp etterpå etc har jeg forstått.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Ja, en ekstra dag hadde vært upraktisk, men å ha vaskehjelp til klær kunne fint vært en del av det her dersom jeg hadde hatt råd til det Vi er seks stykker i familien og vasker stort sett alt av klær en dag (lørdag/søndag) fordi vi ikke har tid/ork i hverdagen. Vi har to maskiner og kjører 6-9 maskiner 2/3 fulle på timesprogram (vi har to vaskemaskiner). Ca 1/3 av dette tørketromles, resten må henges opp. For oss tar klesvask mye tid. Det tar tid å bære alt av skittentøy ned, sortere det og sette på. Det tar vesentlig mye mer enn 5 min å henge opp så mange klær, og det tar over en time å brette og legge på plass alt. Å, vaskehjelp hadde vært vidunderlig! Anonymous poster hash: ec9c7...32f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Ja, en ekstra dag hadde vært upraktisk, men å ha vaskehjelp til klær kunne fint vært en del av det her dersom jeg hadde hatt råd til det Vi er seks stykker i familien og vasker stort sett alt av klær en dag (lørdag/søndag) fordi vi ikke har tid/ork i hverdagen. Vi har to maskiner og kjører 6-9 maskiner 2/3 fulle på timesprogram (vi har to vaskemaskiner). Ca 1/3 av dette tørketromles, resten må henges opp. For oss tar klesvask mye tid. Det tar tid å bære alt av skittentøy ned, sortere det og sette på. Det tar vesentlig mye mer enn 5 min å henge opp så mange klær, og det tar over en time å brette og legge på plass alt. Å, vaskehjelp hadde vært vidunderlig! Anonymous poster hash: ec9c7...32f Ja klart dete bruker mye tid da. Vi er to voksne og et lite barn. Begge voksne bruker "uniform" på jobb, dette vaskes også på jobb. Hjelper mye Jeg bare leser flere skriver at de har hushjelp, og at hun kommer en ekstra dag for å vaske klær. Får det ikke til å make sense Anonymous poster hash: e1b55...0a1
runag Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Vaskehjelpen vår vasker sengetøyet når hun er her hver 14. dag for å vaske huset. Hun tar av sengetøyet når hun kommer, og setter på en hvitvask med alt sengetøyet. Deretter legger hun på nytt sengetøy og vasker huset. Før hun går, tar hun sengetøyet ut av maskinen og setter på tørketrommelen. Resten tar vi oss av. Jeg tror nok du kan legge til grunn at vaskehjelper som kommer flere ganger i uka også gjør nytte for seg på annet vis mens vaskemaskinen er i gang;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå