Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg syns helsesøsteren jeg har hatt til mine barn er direkte dum og fjern. Skjønner ikke hvordan hun har fått den jobben. Alt jeg har lurt på eller tatt opp med henne, svarer hun enten ikke på eller sier helt opplagte ting som mannen i gaten vet. Har inntrykk av at flere sitter med samme oppfatning om deres helsesøster. Det eneste jeg har likt med hs er at jeg kan se på kurven. Anonymous poster hash: 627dc...470
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Hun som er helsesøsteren "vår" liker jeg kjempegodt, hun kjenner meg, og kan snakke om alt, dessverre så er hun nå sykmeldt, og er snart pensjonist. Hadde noen andre, men de er ikke til å sammenligne med henne, føler liksom litt sånn at jeg vet bedre 😝, har tre barn og venter nr fire, jobber med barn i tillegg, og holder på med utdanning om barn, de er nyutdannet uten erfaring. Føler meg litt bedreviter når jeg sier/skriver det, de er jo sikkert flinke, men har ikke like stor tiltro til de som til hun vi har vært hos tidligere (hun var helsesøster på skolen når jeg var lita, og kjenner familie, og bakgrunn). Anonymous poster hash: 98736...242
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har en kjempeflink og veldig erfaren helsesøster. Er veldig fornøyd! Men det er ikke bare flinke helsesøstre på den helsestasjonen jeg bruker, det skal være sikkert og visst. Anonymous poster hash: 5dd19...a49
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 første vi hadde da vi bodde i oslo fant keg absolutt ikke kjemien med. men np som vi flytta,har vi fått en ny ei,som jeg liker kjempe godt:-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Ja, både hun som følger opp ettåringen og hun som hadde fireårskontrollen med storebror virker flinke. Jeg har ingenting å utsette på helsestasjonen. Anonymous poster hash: 1bc5c...260
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Bryr meg ikke. Hun veier, måler og setter vaksiner. Trenger ikke akkurat noe tillitsforhold til det. Anonymous poster hash: 6819c...914
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Har veldig mye tillit til helsesøsteren vår. Hun tar seg tid og er veldig erfaren. Er ikke hysterisk eller noe i den duren. Anonymous poster hash: 67a34...683
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Ja hun er kjempe flink og veldig snill. Anonymous poster hash: 4384d...92c
oslofrk Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Nei, hun virker ikke særlig flink, men jeg har heldigvis flink fastlege!
Naturell Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Det er ikke mange mennesker jeg ikke liker, men akkurat helsesøsteren vi har liker jeg ikke i det hele tatt. Klarer ikke svare på spørsmål, hun var totalt hjelpesløs når jeg slet med ammetrøbbel og depresjon, er bare opptatt av vekt og virker veldig tafatt. Vi spør nå alltid andre foreldre eller lege istedenfor helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #11 Skrevet 6. oktober 2014 Vår helsesøster er helt håpløs og klarer sjelden å være oppdatert, så hvis jeg lurer på noe, finner jeg heller svar et annet sted. Det hun er flink til, er å sørge for henvisninger når det trengs og det vet jeg ikke alle andre er. Legen som har vært på helsestasjon et kjempeflink og det syns jeg er viktigere ettersom hun sjekker at hjerte, øyne osv fungerer som de skal. Hun har dessverre sluttet nå, men nå er vi uansett over på skolen og der er det kun helsesøster. Anonymous poster hash: 2dad8...196
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #12 Skrevet 6. oktober 2014 Bryr meg ikke. Hun veier, måler og setter vaksiner. Trenger ikke akkurat noe tillitsforhold til det. Anonymous poster hash: 6819c...914 Hehe, enig! Anonymous poster hash: 7d945...e93
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #13 Skrevet 6. oktober 2014 Ja! Tilhører heldigvis verdens beste helsestasjon med en flott helsesøster, og verdens beste jordmor! Veldig glad for at vi bor her vi bor Anonymous poster hash: 2aa5e...e04
☆☆☆ Skrevet 6. oktober 2014 #14 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Har hatt ca fem helsesøstre med yngste, kun ei som har vore til meir hjelp enn å slå opp i retningslinjer sjølv. Dei andre har ramsa opp generelle anbefalingar på konkrete spørsmål. Endret 6. oktober 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #15 Skrevet 6. oktober 2014 Ja. Helsesøsteren er også jordmor og har fulgt alle mine barn gjennom hele svangerskapet i tillegg Flott dame. Anonymous poster hash: 090fc...bf5
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 #16 Skrevet 6. oktober 2014 Hva bruker dere helsesøster til? Har kun brukt henne til veiing, måling og sprøyter. Er ikke der for å finne meg ei venninne eller bli bedt på kaffe
Nettie+jentungen Skrevet 6. oktober 2014 #17 Skrevet 6. oktober 2014 Er fornøyd med hun vi har nå, men tar noe av det hun sier med en klype salt Hun vi hadde før det igjen var håpløs... Spent på om vi får samme som sist på 2 årskontrollen, har vel hatt 3 forskjellige siden fødsel..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #18 Skrevet 6. oktober 2014 Her var helsesøster en "livredder" allerede første gang i vi møttes, som var dagen etter vi kom hjem fra barsel. Vi hadde det tøft fra dag en etter fødselen pga et sykt barn og følte oss ikke velkomne på barsel samtidig som de ville at vi skulle bli der ekstra etter ungen ble bra. De ordene helsesøster sa til meg fikk meg til å endelig kunne glede meg over å ha blitt mamma, barseloppholdet var så grusom at jeg nesten bare ville "returnere ungen og be om å få pengene tilbake". Ellers har vi bare vært hos henne en gang ekstra, altså utenom kontrollene. Men så ble hun sykemeldt og vi fikk en udugelig vikar. Vikaren er sikkert nesten nyutdannet, for hun har virkelig ikke peiling på ting, jeg visste mer om tingene jeg spurte om enn henne. Og spør jeg henne om noe så får jeg som regel "jeg vet ikke" til svar eller "jeg må spørre noen andre" også forsvinner hun og kommer tilbake. Vi skal ha 1 års kontrollen nå i slutten av mnd og jeg spurte hvilken helsesøster vi får da og vi får den faste fordi hun er frisk, jippi! Barnelegen vi hadde på 6 mnd kontrollen på helsestasjonen var og udugelig. Vi hadde mistanke om at sønnen vår hadde atopisk eksem men han visste ikke og ba oss teste hydrokortison på feil måte så eksemen ble verre, dro til fastlegen og hun sa før jeg hadde spurt at han har atopisk eksem. Det var et kraftig utbrudd. Man skulle tro at en barnelege hadde peiling på eksem som er typisk for en del barn. Anonymous poster hash: 3ccf5...a02
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #19 Skrevet 6. oktober 2014 Hva bruker dere helsesøster til? Har kun brukt henne til veiing, måling og sprøyter. Er ikke der for å finne meg ei venninne eller bli bedt på kaffe Hva bruker du fastlegen din til? Eller er det ikke så nøye om h*n er sur og frekk? Helsesøster er ikke ei venninne nei men når det gjelder det kjæreste man har (barnet) så er det viktig at hun er grei, syns iallefall jeg og de aller fleste Anonymous poster hash: 3ccf5...a02
MilleMarmelade Skrevet 6. oktober 2014 #20 Skrevet 6. oktober 2014 Helsesøster burde være i stand til å svare på spm om amming, trivsel og utvikling og mye annet man lurer på som mor (eller far). Vår er ikke helt der... Jeg tok vel opp på omtrent hver eneste kontroll at ungen skreik hele kvelden og var umulig å legge. -begynn med faste leggerutiner, var svaret hennes. Men det var jo ikke det som var problemet - ungen skreik til den spydde! Følte aldri at hun tok meg på alvor og forsto problemet (og ungen var jo selvsagt blid som ei sol på dagtid) Og på 3-mnd-kontrollen sa hun ikke ett positivt ord om ungen; det var feil at han rulla rundt (?!), han var stiv og skeiv. Men at jeg kunne få hjelp av manuell terapeut, måtte jeg finne ut av selv!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #21 Skrevet 6. oktober 2014 Helsesøster burde være i stand til å svare på spm om amming, trivsel og utvikling og mye annet man lurer på som mor (eller far). Vår er ikke helt der... Jeg tok vel opp på omtrent hver eneste kontroll at ungen skreik hele kvelden og var umulig å legge. -begynn med faste leggerutiner, var svaret hennes. Men det var jo ikke det som var problemet - ungen skreik til den spydde! Følte aldri at hun tok meg på alvor og forsto problemet (og ungen var jo selvsagt blid som ei sol på dagtid) Og på 3-mnd-kontrollen sa hun ikke ett positivt ord om ungen; det var feil at han rulla rundt (?!), han var stiv og skeiv. Men at jeg kunne få hjelp av manuell terapeut, måtte jeg finne ut av selv! Akkurat, er ikke bare viktig at hun klarer å veie, måle og sette en vaksine. Er faktisk mange som har spørsmål og trenger hjelp! Ikke alle vet alt og har enkle babyer. Anonymous poster hash: 3ccf5...a02
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #22 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg syns helsesøsteren jeg har hatt til mine barn er direkte dum og fjern. Skjønner ikke hvordan hun har fått den jobben. Alt jeg har lurt på eller tatt opp med henne, svarer hun enten ikke på eller sier helt opplagte ting som mannen i gaten vet. Har inntrykk av at flere sitter med samme oppfatning om deres helsesøster. Det eneste jeg har likt med hs er at jeg kan se på kurven. Anonymous poster hash: 627dc...470 Vår helsesøster er også dum. Hun påstod for eksempel at nestle og ellas Kitchen sine posesmoothies er fulle av TILSATT sukker. Måtte spørre hvem i all verden som har tilsatt den dit? Butikkpersonalet? Siden det står på pakken at det er ren fruktmos... Hun mente at jeg måtte skåne babyen fra mitt lands kjøkken for å venne henne til den norske kosten. Amming skulle foregå for enhver pris, tran måtte jeg som voksen drikke, trankapsler var ikke godt nok. Hun kritiserte også at jeg etter hennes mening var for tynn - 165 og 53 kilo 2 måneder etter fødselen, og det var sikkert helseskadelig. Med andre ord, alt jeg gjør er galt. Selv om jeg er en 34 år gammel trebarnsmor med masse erfaring. Anonymous poster hash: b171f...d1d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #23 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg ser det an på hvilken helsesøster jeg får. Fordi jeg er i "bransjen" og med all sannsynlighet kan mer om utviklingspsykologi, motorisk utvikling, tilknytning og atferd hos barn enn helsesøster skal det litt til før jeg føler skikkelig tillit... men når jeg først treffer noen som overbeviser meg om at de har peil - da er jeg ganske så lydhør ;-)Synes det er mange tuslete helsesøstre der ute.. må si det altså... Anonymous poster hash: ca870...d2f
Luksusdyret Skrevet 6. oktober 2014 #24 Skrevet 6. oktober 2014 Hva bruker dere helsesøster til? Har kun brukt henne til veiing, måling og sprøyter. Er ikke der for å finne meg ei venninne eller bli bedt på kaffe Du svarer direkte nedlatende. Greit at du ikke har opplevd ammeproblemer eller at noe var galt med babyen. Mange, særlig førstegangsforeldre, er engstelige hvis de får brystbetennelse, for lite melk, barnet får kolikk, utvikler seg senere enn jevnaldrende osv. Hvem skal de gå til for å få svar på spørsmålene sine? Herr Google?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #25 Skrevet 6. oktober 2014 Vår helsesøster har vist seg å være dum og inkompetent. Hun har gitt ammeråd som er utdaterte og ville ødelagt ammingen for de fleste hvis de ble fulgt. Hun er en stor tilhenger av skrikekurer og hun husker ingenting fra gang til gang slik at der aldri føles som om hun vet hvilket barn hun faktisk snakker om. Vi opplevde også at helsesøster motsa barneleger og ga oss råd som var direkte skadelige for vårt ene barn. Jeg har vurdert å sende en formell klage fordi denne dama er potensielt farlig. Desverre bor vi et sted hvor vi ikke har muligheten til å bytte. Hun kan måle, veie og sette vaksiner. Vi lar henne gjøre dette og så ignorerer vi alt hun sier. Anonymous poster hash: 41474...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå