PrinsesseHengepupp Skrevet 6. oktober 2014 #26 Skrevet 6. oktober 2014 Amoramica keramikk Border øverst på tapeten Grelle fargerpå veggene som okergul, bonderød m.m Messing Furu + engler i gull/messing som satt/lå på bokhylla og så drømmende ut i lufta.
Gjest flykræsj Skrevet 6. oktober 2014 #27 Skrevet 6. oktober 2014 Porselensdukker og syrelutet furumøbler Veggene var glassfiberstrie som var malt burgunder, mørkegrønn eller okergul. Gjerne med pyntebord.
HeltAnonym Skrevet 6. oktober 2014 #28 Skrevet 6. oktober 2014 Messing, border øverst på veggen, to farger på tapeten- helst de grelleste fargene du kan finne- og en list som delte fargene.. 😃
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 6. oktober 2014 #29 Skrevet 6. oktober 2014 Nips er pyntegjenstander i mitt vokabular. Altså har ikke bukser, hatter osv noe med nips å gjøre. Tørkete blomster, tapetborder, sånne store lysestaker av smijern som stod på gulvet med lysholdere i ulik høyde. Femarmet messinglysestake. Tallerkenhylle. Pidestall av smijern med en plante på. Sånn hjemmelaget "krans" laget av isopor som man stappet stoppbiter klippet med takket saks nedi tett i tett. Hehe, jeg tenkte over det etter jeg posta svaret Maling og furu er faktisk ikke nips, men står fast ved plastfrukten!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #30 Skrevet 6. oktober 2014 Furu lampetter med lampeskjerm som hadde striper i grønn, gul og burgunder Anonymous poster hash: 7f500...8d6
Iiiiik Skrevet 6. oktober 2014 #31 Skrevet 6. oktober 2014 Furu lampetter med lampeskjerm som hadde striper i grønn, gul og burgunder Anonymous poster hash: 7f500...8d6 Det føles som om det er enda eldre enn 90-tallet. Tror du det er fra 80- eller 90-tallet?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #32 Skrevet 6. oktober 2014 Furu lampetter med lampeskjerm som hadde striper i grønn, gul og burgunder Anonymous poster hash: 7f500...8d6 Det føles som om det er enda eldre enn 90-tallet. Tror du det er fra 80- eller 90-tallet? Jeg bodde på min første hybel i 95 og da bugnet møbelbutikken av slikt. Er likevel åpen for at dette startet tidligere altså. Anonymous poster hash: 7f500...8d6
prekæs Skrevet 6. oktober 2014 #33 Skrevet 6. oktober 2014 Tørkede blomster, alt som var gammelt skulle fram i lyset. Da gjerne og helst gamle symaskiner. Folk betalte tusenvis av kroner for slike:)
Gjest Skrevet 6. oktober 2014 #35 Skrevet 6. oktober 2014 Ahhh kom en ting til.... i førsten av 90 tallet var det ille inn med stoff burgunderrøde buesofaer... og etterhvert husker jeg vi kjøpte en heselig blå skinnsofaer, store og klumpete. Huff!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #36 Skrevet 6. oktober 2014 Det meste er nevnt men absolutt hvite porselensfigurer- ofte svaner. Og messingfigurer/ lysestaker, porselen malt i burgunder, grønt, gult eller blått med border. Lysestaker i messing med pynt av plastikkblomster, Kari Trestakk (mamma elsket det), innpakkede såpestykker med mye pynt utenpå, glassflasker i ulike farger ja (hadde vi trappa). Alt dette hadde vi hjemme. Synes det var veldig fint;) Ønsket meg alltid røde vegger med bord på i gangen men mamma holdt seg til malt, hvit strietapet med mønstertrykk såklart. Anonymous poster hash: 305dd...102
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #37 Skrevet 6. oktober 2014 Åh kom på smijernsholder for å legge vinflaska i. Tok ofte stor plass! Det meste av lysestaker i smijern var overdimensjonert. Anonymous poster hash: 305dd...102
prekæs Skrevet 6. oktober 2014 #38 Skrevet 6. oktober 2014 En ting til og da gjelder det møbler. Det fantes alltid dem som synes denne furustilen var "hytte" da. De skulle ha tunge overdimensjonerte eik og skinnmøbler i engelsk stil. Gjerne tunge massive og kostbare kjøkken i eik med svære beslag. De handlet for fremtiden, liksom.
prekæs Skrevet 6. oktober 2014 #39 Skrevet 6. oktober 2014 En ting til og da gjelder det møbler. Det fantes alltid dem som synes denne furustilen var "hytte" da. De skulle ha tunge overdimensjonerte eik og skinnmøbler i engelsk stil. Gjerne tunge massive og kostbare kjøkken i eik med svære beslag. De handlet for fremtiden, liksom. ....og skipsgulv i regnskogtømmer...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #40 Skrevet 6. oktober 2014 Kjøleskapsmagneter - gjerne kuer og solsikker. Anonymous poster hash: 60873...0da
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. oktober 2014 #41 Skrevet 6. oktober 2014 Hjertesukk! Burgunderrøde buesofaer! Vår hadde små blomster i stoffet. ❤ Og veggene var mørke grønne, gardinene stripete med grønne, vinrøde og okergule striper, ispedd tynne tynne i gull...Med kapper i noe ensfarget over... og spisebord i furu med blomstret stofftrekk på setet...På badet var det ferskenfarger for alle penga... hvilke minner
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. oktober 2014 #42 Skrevet 6. oktober 2014 Var ikke dere borti slike dekorerte bøker? Litt tjukke, med et par tre sider rullet opp, spayet med gull. Og dekorative limbølger på kanten, og kunstige blomster selvsagt Som dette: dekorerte bøker
Gustav Klitt Skrevet 6. oktober 2014 #43 Skrevet 6. oktober 2014 Var ikke dere borti slike dekorerte bøker? Litt tjukke, med et par tre sider rullet opp, spayet med gull. Og dekorative limbølger på kanten, og kunstige blomster selvsagt Som dette: dekorerte bøker Haha! Aldri vært borti, nei! Noe av det verste jeg har sett!
HeltAnonym Skrevet 6. oktober 2014 #44 Skrevet 6. oktober 2014 Var ikke dere borti slike dekorerte bøker? Litt tjukke, med et par tre sider rullet opp, spayet med gull. Og dekorative limbølger på kanten, og kunstige blomster selvsagt Som dette: dekorerte bøker Haha, ja mamma hadde en sånn😂
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #45 Skrevet 6. oktober 2014 Klovner...som gjerne satt på en halvmåne hehe:) Anonymous poster hash: 69c86...712
Hønemor30 Skrevet 6. oktober 2014 #46 Skrevet 6. oktober 2014 Okergult,bonderød og grønn. Gjerne i kombinasjon! Alle i nabolaget malte diverse rom i den stilen!
You can call me Dårris Skrevet 6. oktober 2014 #47 Skrevet 6. oktober 2014 Hahaha, flashback!!! Tørkede blomster og kobberkjeler og fat på veggene, malte gipsfigurer, gjerne frukt, smijern og plilssèrte lampeskjermer. Trekatter ca en meter høye, afrikanske masker og kinesiske tegn. Potpourri i flettede kurver, og jaaa, de flotte leirkrukkene med duftolje i. Og brystningspanel, tapetbord og furumøbler, selv om det strengt tatt ikke er gips.
Hjertefru Skrevet 6. oktober 2014 #48 Skrevet 6. oktober 2014 Store, grove kopper og kar i steintøy. Krukker og pyntegjenstander i terracotta. Ser at fiberoptikklampe blir nevnt, jeg forbinder det heller med syttitallet, da jeg var lita
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #49 Skrevet 7. oktober 2014 Tørkede roser (med brudeslør) hadde noen sånne buketter hengende på rommet mitt, ja Furukommoder Okergule vegger Bord og brystningspanel på veggene Gardinkapper Anonymous poster hash: a05f0...48d
MTF Skrevet 7. oktober 2014 #50 Skrevet 7. oktober 2014 Var ikke dere borti slike dekorerte bøker? Litt tjukke, med et par tre sider rullet opp, spayet med gull. Og dekorative limbølger på kanten, og kunstige blomster selvsagt Som dette: dekorerte bøker Å gud bedre meg! det må være noe av det styggeste jeg har sett! Sånn hadde (heldigvis) ikke vi i heimen den gang da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå