Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg skrev et innlegg om det var ok å lyve til ungene om at det egentlig var en fiskegrateng med pølser i, altså å ikke si at det var fisk i den dersom de spurte. Grunnen er da altså at de gradvis gjennom årene har fått et mer og mer problematisk forhold til fisk. Såpass gradvis og i det små at jeg på et vis ikke merket det helt for det var "for sent" og de nå knapt vil ha noe med fisk i. Siden barna er så store, kan jeg ikke lure dem heller på samme måte som med yngre barn. Og jeg vil gjerne ha fisk i dem siden det er så sunt. Jeg fikk mange flotte svar, men glemte helt å oppdatere slik som jeg lovet. Jeg er ikke så ofte her inne. Vel, utrolig nok så spurte ikke ungene om det var fisk i "pølsegratengen", og siden fisken var så finmost, merket de den ikke i det hele tatt. Alle ungene spiste minst to store porsjoner hver med høylytte "Mmmmm!" og andre nyte-maten-lyden, og alle var helt enige i at dette måtte jeg lage flere ganger for det var noe av det beste de hadde spist! Anonymous poster hash: 56732...17d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Hvordan har de fått et problematisk forhold til fisk? Anonymous poster hash: c3677...d2c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Hvordan har de fått et problematisk forhold til fisk? Anonymous poster hash: c3677...d2c Jeg vet ikke helt, men jeg vil tro via venner, barne-tv og lignende. De elsker fisk som små, men gradvis er de blitt eksponert for at fisk er "æsj" av andre, og dermed begynt å ikke ville ha fisk de heller. Det begynte med en type ren fisk, som de spiste mindre og mindre av og ti slutt ikke likte. Så en annen. Deretter fiskemat (fiskekaker, fiskeboller osv). Nå er det jo ikke helt likt. To av barna spiser en del fiskemat, en liker også litt laks, mens vi har en som rygger langt bare han hører ordet fisk og nekter å smake på noe enda han likte det før. Jeg er opptatt av at barna skal ha et godt forhold til mat og måltider og tvinger derfor aldri barna til å spise noe, men tilbyr dem ting og insiterer gjerne på at det skal ligge på fatet selv om de ikke vil spise det. Sånn utover fisk spiser de de veldig variert (kjøtt, salat, grønnsaker, indisk, kinesisk osv), så jeg skal jo egentlig ikke klage. Det er kun fisk som er et problem. HI Anonymous poster hash: 1c397...d81
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Husker deg. Nå må du bare finne ut hvordan du skal løse problemet. Anonymous poster hash: 5289b...f3d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Husker deg. Nå må du bare finne ut hvordan du skal løse problemet. Anonymous poster hash: 5289b...f3d Ja, jeg jobber med det To av barna går på mellomtrinnet og har M&H og kan derfor litt om ernæring, så vi har snakket litt om fisk og hvor mye bra den gjør for kroppen, men nei. Dersom du har noen gode tips og råd er det bare til å komme med dem! HI Anonymous poster hash: 1c397...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå