Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Er det noen som har erfaringer de kan dele når det gjelder elveblest? Anonymous poster hash: 2d019...050
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har kronisk elveblest. Har du vært plaget over lengre tid eller er det nyoppstått? I de aller fleste tilfeller forsvinner det i løpet av få dager...Bare si hva du lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan 😊 Anonymous poster hash: eb4a5...a41
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Tusen takk for svar ! Jeg hadde det for første gang for ca. 8 år siden. jeg har hatt det ca. 2-4 ganger i året på forskjellige steder på kroppen. Nå har det kommet og gått jevnt de siste månedene og blitt utrolig plagsomt. Hva vil det si og ha kronisk elveblest? Anonymous poster hash: 2d019...050
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis elveblesten varer i over 6 uker kaller de det kronisk. Men den kroniske elveblesten kan forsvinne like fort som den kom. Jeg har hatt det i 4 år nå men så lenge jeg tar antihistaminer( allergitabletter) er jeg symptomfri. Kutter jeg tablettene får jeg "anfall". Det er helt for jævlig og utslettet flytter seg fra sted til sted. Hos meg har de konkludert med at kroppen reagerer på seg selv på et vis, altså at det ikke er noe jeg reagerer på. Men hvis du kun har et anfall på samme sted og det ikke flytter seg overalt i samme anfallet kan det kanskje tyde på at det er noe som utløser anfallene hos deg. Har du tatt allergitester? Anonymous poster hash: eb4a5...a41
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Hvordan vet man at det faktisk er elveblest? Altså hvordan skiller man elveblest fra andre allergiske reaksjoner/utslett? (Ikke hi)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har ikke tatt allergitester, legen sa til meg (8år siden) da jeg kom inn med hele ansiktet fullt at det var elveblest og fikk da medisiner og krem.(har også brukt syrtec). Hun sa også at å finne ut av hva som trigget det var som å lete etter en nål i en høystakk. Derfor ønsket jeg nå og høre om erfaringer rundt det. Det er ikke noe tvil om at det er elveblest, vanskelig å forklare, men kvise lignende kuler som klør og er veldig ubehagelig. (Jeg får det som oftest i ansiktet, underarmene og lårene) (hi) Anonymous poster hash: 2d019...050
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Hvordan vet man at det faktisk er elveblest? Altså hvordan skiller man elveblest fra andre allergiske reaksjoner/utslett? (Ikke hi) Typisk for elveblest er at utslettet er vabler og at det er flyktig. Det vil si at det sjelden er på samme sted mer enn 24 timer før det flytter seg. Og det sviklør omtrent som når man brenner seg på brennesle. Anonymous poster hash: eb4a5...a41
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har ikke tatt allergitester, legen sa til meg (8år siden) da jeg kom inn med hele ansiktet fullt at det var elveblest og fikk da medisiner og krem.(har også brukt syrtec). Hun sa også at å finne ut av hva som trigget det var som å lete etter en nål i en høystakk. Derfor ønsket jeg nå og høre om erfaringer rundt det. Det er ikke noe tvil om at det er elveblest, vanskelig å forklare, men kvise lignende kuler som klør og er veldig ubehagelig. (Jeg får det som oftest i ansiktet, underarmene og lårene) (hi) Anonymous poster hash: 2d019...050 Jeg ble undersøkt nøye av min lege med allergitester og blodprøver, men alt så fint ut. Han sa også at det er håpløst å finne kilden, spesielt siden det ofte ikke er noe man reagerer på. Dette gjelder spesielt hos meg siden utslettet flytter seg rundt hele kroppen. Hvis du googler urticaria som er det medisinske navnet finner du kanskje mer informasjon. Anonymous poster hash: eb4a5...a41
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Akkurat. Har 2 små som har en del utslett og prikker og noe som jeg mistenker er elveblest. Men jeg har ikke peiling på hva som utløser det og legen er ikke så gira på å finne det ut virker det som. Bare gi zyrtec.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Er ungene hovne noen steder i tillegg? Jeg hovner opp inni henda, under føttene, rundt øya og leppene. Jeg hovner heldigvis ikke opp i halsen. Ikke for å skremme deg altså, men man skal være litt obs hvis man hovner opp. Anonymous poster hash: eb4a5...a41
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Ikke som jeg har hørt om eller sett.. Det er så rart for det har kommet mer og mer, oftere og oftere og nå føler jeg at det er mer eller mindre konstant
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har ikke tatt allergitester, legen sa til meg (8år siden) da jeg kom inn med hele ansiktet fullt at det var elveblest og fikk da medisiner og krem.(har også brukt syrtec). Hun sa også at å finne ut av hva som trigget det var som å lete etter en nål i en høystakk. Derfor ønsket jeg nå og høre om erfaringer rundt det. Det er ikke noe tvil om at det er elveblest, vanskelig å forklare, men kvise lignende kuler som klør og er veldig ubehagelig. (Jeg får det som oftest i ansiktet, underarmene og lårene) (hi) Anonymous poster hash: 2d019...050 Jeg ble undersøkt nøye av min lege med allergitester og blodprøver, men alt så fint ut. Han sa også at det er håpløst å finne kilden, spesielt siden det ofte ikke er noe man reagerer på. Dette gjelder spesielt hos meg siden utslettet flytter seg rundt hele kroppen. Hvis du googler urticaria som er det medisinske navnet finner du kanskje mer informasjon. Anonymous poster hash: eb4a5...a41 Tusen takk for svar og informasjon Anonymous poster hash: 2d019...050
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Får man arr av elveblest?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå