Gå til innhold

Min nabo har ms og de ønsker å adoptere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil de få gjennomslag på søknaden?

Hun har holdt sykdommen i sjakk i 20 år, men jobber bare 60% og er resten ufør.

Hun vil ikke utsette kroppen for svangerskap, så derfor vil de adoptere.

Er MS hindring tror dere?

Vil så gjerne at denne vakre jente skal oppleve å bli mamma.

Anonymous poster hash: 8aa84...680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke et av kravene til adopsjon at søkerne er ved god helse?

Anonymous poster hash: 05a7e...086
Skrevet

Vi ble godkjent som adoptivforeldre, da jeg hadde diagnosen ME. Far var frisk. Jeg jobbet ingenting, men fungerte da greit.

Anonymous poster hash: 8adc6...f37
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke det

Anonymous poster hash: 073d3...dd5

Skrevet

Vi ble godkjent som adoptivforeldre, da jeg hadde diagnosen ME. Far var frisk. Jeg jobbet ingenting, men fungerte da greit.

Stor forskjell på ms og me da.

Anonymous poster hash: 44d29...c4c

Skrevet

Er jo stor forskjell på om man har aggressiv eller enn roligere form for ms (vet ikke om det kalles det, eller rask og sein el). Enkelte former gjør jo at man havner i rullestol, og blir etterhvert totalt invalidisert etter kort tid, mens andre former kan man ha hele livet uten mer enn ett eller to anfall/betennelser.

Dersom man har den roligere formen burde jo ikke det være et hinder for barn! Man kan jo holde seg frisk like lenge som oss andre.

Anonymous poster hash: 67e67...0a0

Skrevet

De har blitt strengere og strengere på dette. Det er færre og færre land som sender foreldreløse barn ut av landet sitt, de vil helst finne fosterforeldre i eget land, derfor blir det færre og færre barn som kommer til Norge for å finne nye foreldre. Det er så utrolig mange flere som vil adoptere i dette landet enn det er barn som blir frigitt til adopsjon derfor blir ventelistene lenger og lenger. 

For å holde ventelistene nede blir nåløyet for å bli godkjent som adoptivforeldre trangere og trangere. Folk har fått avslag fordi de bor for nærme en vei, fordi de ikke har samme syn på husarbeid osv osv, har man kroniske sykdommer er det i dag veldig liten sjanse for å bli akseptert.

Anonymous poster hash: 1e38c...e4f
Skrevet

Ja, det er det. Men nå kommer både ME og MS i forskjellige grader. Er jo mennesker med ME, som ligger i et mørkt rom døgnet rundt og klarer ingenting. Nå jobbet denne kvinnen 60%, da er hun ikke en av de verst rammede. I våres sak var det fokus på at far var frisk og vi hadde familie som kunne hjelpe til i mine tøffe perioder. Er jo fra noen land man kan søke som enslig forsørger og.

Skrevet

Ja, det er det. Men nå kommer både ME og MS i forskjellige grader. Er jo mennesker med ME, som ligger i et mørkt rom døgnet rundt og klarer ingenting. Nå jobbet denne kvinnen 60%, da er hun ikke en av de verst rammede. I våres sak var det fokus på at far var frisk og vi hadde familie som kunne hjelpe til i mine tøffe perioder. Er jo fra noen land man kan søke som enslig forsørger og.

I dag er det i realiteten ikke mulig for enslige å adoptere. Det er tillat i Norge, men giverlandene frigir så få barn til dette at adopsjonsforeningene ikke lenger tar inn enslige på ventelister. Hvis jeg ikke husker feil har det vært stopp i inntak på ventelister for enslige søkere siden 2006. Jeg skulle ønskefolk sluttet å påstå at vi som er enslige "bare" kan adoptere, når  vi faktisk ikke kan det. Det eneste reelle alternative for enslige som vil ha barn er å dra til utlandet for kunstig befruktning.

Anonymous poster hash: da172...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...