Gå til innhold

Vannsøyle regntøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vannsøylen på regntøy? Lurer på om polarn o pyret høstdress og skalljakke/bukse er like bra i regn? De har 10000 i vannsøyle.

Anonymous poster hash: 0dae3...4eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de er ikke like bra. Vi bruker dem når det er vått ute, men ikke regner. Ungene sitter på bakken og da går det gjennom baken.

Anonymous poster hash: ab3ca...0f8

Skrevet

Opplever at regntøy med vannsøyle på 3000 er mer vanntett enn parkdresser med vannsøyle på 8000, så jeg skjønner ikke helt det systemet...

Anonymous poster hash: 90ec6...92e
Skrevet

Grensen for vanntett er 5000. Gummiert regntøy har som oftest en vannsøyle på 8000, men er på en måte vanskelig å sette en vannsøyle på det for det er jo vanntett uansett.

10000 er godt vanntett, men hvis det blir utsatt for mye vann over flere timer kan man oppleve at det trekker gjennom. Men da er det antageligvis så vått at man blir våt uansett hva man har på seg.

Har selv todelt Reimatec til min sønn i bhg, det har en vannsøyle mellom 10000-15000. Så langt har det fungert bra, men han har bare hatt det i noen få uker, og det har ikke vært så mye regn her den siste tiden.

Anonymous poster hash: 8ef23...6fd
Skrevet

Vannsøyle på 10000 er veldig bra. Jeg har ikke tro på at vann kommer igjennom stoffet da. Men vær obs på sømmene. Hvis dressen ikke har tapede sømmer vil vannet kunne trenge inn igjennom der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...