Gå til innhold

Er min vaskemaskin dårlig eller er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvom jeg bruker flekkfjerner så går aldri middagsflekker fra babyklær vekk. Heller ikke "vanlige" flekker som skitt på knær på bukser etter krabbing osv. Er min maskin dårlig eller går ikke slike ting vekk? Begynner å bli lei av at nyvasket tøy ser møkkete ut.

Anonymous poster hash: 838a3...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bytte vaskemiddel?

Skrevet

Har du for mye tøy i maskinen?

Skrevet

Vasker baby og barnetøy med mye flekker på 60 grader, da blir flekker som regel borte. Ellers anbefaler jeg gallesåpe fra Clas Ohlson på gjenstridige flekker

Anonymous poster hash: 5df10...8d5

Skrevet

I løpet av min sønns 3-årige liv er det eneste som ikke har forsvunnet etter en runde i vaskemaskina malingsflekker fra barnehagen på en genser.

Jeg gjør ikke noe spesielt, så min umiddelbare tanke er at det må være noe galt med maskina eller vaskemiddelet? Bruker omo colour og miele vaskemaskin, stort sett 40 grader og ca 2/3 full maskin.

Anonymous poster hash: df081...65f
Skrevet

Har nett samme problemet som deg,men eg har ein haugammel vaskemaskin..den er 100 % i orden men eg trur dei gamle ikkje er så gode..den er og litt hard hendt med kleda..eg har bestemt meg for å kjøpe ny :)

Anonymous poster hash: 8f00d...2c6
Skrevet

Bruker blenda sensetive og vasker stort sett på 40 grader, men flekkene burde vel gå vekk på 40 grader også? Har så mye som ikke tåler 60 grader. Maskinen begynner å bli gammel, 10 år kanskje. I tillegg er det et helt ukjent merke for meg (har fått den av mormor).

Hi

Skrevet

Har heller ikke mye tøy i maskinen. Kanskje 2/3 full maskin. Aldri stappfull

Hi

Skrevet

Har du prøvd og legge det i bløtt før vask ( ta en bøtte legg klærne oppi, hell over masse pulver og ha i litt vann slik at klærne akkurat blir våte/ dekket av vann ( ikke for mye), rør rundt eventuelt gnikk litt la de ligg en time eller to)

Selv har jeg dårlig erfaring med blenda, mye bedre med omo, jeg har og slike kapsler som jeg bruker på ekstremt skitne klær, og jeg vasker de på 60 grader, eneste som ikke vaskes på 60 er ulltøy og spesielle klær.

Skrevet

Bruker blenda sensetive og vasker stort sett på 40 grader, men flekkene burde vel gå vekk på 40 grader også? Har så mye som ikke tåler 60 grader. Maskinen begynner å bli gammel, 10 år kanskje. I tillegg er det et helt ukjent merke for meg (har fått den av mormor).

Hi

Hvis du har babyklær i bomull så tåler de 60 grader. Vi vasker alle klærne til vår baby på 60, bortsett fra ullklærne som selvsagt går på ullprogram. Ingen klær har så langt blitt ødelagt. Og alle, med noen få unntak, har blitt rene.

Anonymous poster hash: 4c60b...3ba

Skrevet

Hi

Hvis du har babyklær i bomull så tåler de 60 grader. Vi vasker alle klærne til vår baby på 60, bortsett fra ullklærne som selvsagt går på ullprogram. Ingen klær har så langt blitt ødelagt. Og alle, med noen få unntak, har blitt rene.

Selvom det står 40 på vaskelappen?

Nå pleier jeg å vaske babyens klær sammen med våres da, og de går vel ikke på 60?

Skrevet

Ingenting blir rent på 40℃. Klær som ikke kan vaskes i varmt vann har jeg ikke bruk for. Dessuten har du allerede fått rådet om gallesåpe, den er helt fantastisk.

Bomull bør vaskes på 60℃, blandingsstoffer vaskes på 50-60℃ hos meg. Tåler de ikke det? Vel, da kastes de, jeg må ha klær som kan vaskes.

Anonymous poster hash: 60f29...6e5

Skrevet

Ingenting blir rent på 40℃. Klær som ikke kan vaskes i varmt vann har jeg ikke bruk for. Dessuten har du allerede fått rådet om gallesåpe, den er helt fantastisk.

Bomull bør vaskes på 60℃, blandingsstoffer vaskes på 50-60℃ hos meg. Tåler de ikke det? Vel, da kastes de, jeg må ha klær som kan vaskes.

Ull er selvfølgelig unntatt, den vaskes på 40℃.

Skrevet

Hi

Selvom det står 40 på vaskelappen?

Nå pleier jeg å vaske babyens klær sammen med våres da, og de går vel ikke på 60?

Ja, selv om det står 40 på vaskelappen. Er det bomull tåler det 60 grader.

Skrevet

Hvor lang tid tar vasken? Hvis jeg vasker på kortprogram (1 time) er det ikke sikkert flekker forsvinner. Jeg vasker egentlig ikke så skitne klær på kortprogram, men det hender jo at noe sniker seg med...Da blir det en ny runde :)

Anonymous poster hash: afdeb...409

Skrevet

Det er en del ingredienser i babymat som lager flekker. Fersken og banan tror jeg er verstinger, da må man til med flekkfjerner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...