Gå til innhold

Venninnene til datteren min er betatt av samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hun syntes det begynner å bli plagsomt. Datteren min er 14 år og flere av hennes venninner har sagt til henne at de er forelska i stefaren hennes. De er helt fjasete og tullete når de er her. Jeg og samboer bare ler av dette og tenker egentlig ikke så mye over der. Men datteren min sa at dette plager henne mye.

Nesten så ille at hun vil at han drar ut hvis venninne er på besøk. Noen andre som har eller har hatt dette "problemet"? Er vel bare en fase vi må igjennom

Anonymous poster hash: ef937...380

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Da jeg var 14-17 hadde jeg flest guttevenner, de var aldri beskjedne når det kom til å fortelle meg hvor heit mamma var, at de "lett kunne tatt ho" osv.. Ikke spesielt morro, nei!

Det går nok over, men jeg forstår at datteren din syns dette er slitsomt, og ikke minst flaut! ;) Har ikke så mange gode råd egentlig, for han kan jo ikke akkurat dra hver gang hun får venner på besøk heller..

Skrevet

Da jeg var 14-17 hadde jeg flest guttevenner, de var aldri beskjedne når det kom til å fortelle meg hvor heit mamma var, at de "lett kunne tatt ho" osv.. Ikke spesielt morro, nei!

Det går nok over, men jeg forstår at datteren din syns dette er slitsomt, og ikke minst flaut! ;) Har ikke så mange gode råd egentlig, for han kan jo ikke akkurat dra hver gang hun får venner på besøk heller..

Huff ja det kan ikke ha Vært noe artig for deg heller. Han har jo Vært i livet hennes siden hun var 2 år og har Vært en far for henne hele veien. Så hun syntes det er ekkelt at de liker han på den måten.

H.i.

Skrevet

He he... huff da, skjønner at det er kjipt for jenta di (kanskje litt stas også..?), men han kan ikke mått eforlate huset hver gang ei venninne av dattera di er på besøk. Stesønnen min fortalte at kompisene hans syntes jeg var MILF... visste ikke helt om jeg skulle le eller grine, men må jo bare late som ingenting og ikke gi det så mye oppmerksomhet. Han kan jo være litt uinteressert i disse venninnene og ikke gi dem så mye oppmerksomhet når de er der? Si litt sånn halvstrengt at "i dag er jeg sliten, så hvis dere skal være her får dere være på rommet til NN"..?? Ikke vet jeg... men det kan uansett ikke være sånn at venninnene dikterer hverdagslivet deres.

Anonymous poster hash: 4300f...d28
Skrevet

He he... huff da, skjønner at det er kjipt for jenta di (kanskje litt stas også..?), men han kan ikke mått eforlate huset hver gang ei venninne av dattera di er på besøk. Stesønnen min fortalte at kompisene hans syntes jeg var MILF... visste ikke helt om jeg skulle le eller grine, men må jo bare late som ingenting og ikke gi det så mye oppmerksomhet. Han kan jo være litt uinteressert i disse venninnene og ikke gi dem så mye oppmerksomhet når de er der? Si litt sånn halvstrengt at "i dag er jeg sliten, så hvis dere skal være her får dere være på rommet til NN"..?? Ikke vet jeg... men det kan uansett ikke være sånn at venninnene dikterer hverdagslivet deres.

Anonymous poster hash: 4300f...d28

Det er ikke sånn at han går ut av huset når de kommer. Men det er det datteren min ønsker. De driver ikke å henger rundt i stua hekler, de er mest i kjellerstuen så føler ikke at de dikterer livet vårt. Jeg tenker egentlig ikke noe over det i det daglige. Men det er datteren min som plages over det. Har forstått det slik at det blir mye prat om han og det er hun lei av. Har sagt til henne at hun må si fra om at hun er lei av å høres om det.

H.i

Skrevet

Blir ikke helt det samme, men jeg har en onkel som ikke er under 10 år eldre enn meg. Tror halvparten av mine venninner må ha vært forelsket i ham ca i den alderen. Jeg syntes det var veldig plagsomt. Det jeg gjorde etter hvert var at jeg sa at jeg syntes det var ubehagelig. Det kunne de jo ikke forstå i det hele tatt. Da spurte jeg dem hvordan de ville likt det om jeg siklet etter dere onkler, oppførte meg pinlig fnisete rundt dere onkler, at jeg fant på alle mulige dumme påskudd for å se/snakke med/om onklene deres.

Da forstod de det faktisk, og det hele roet seg. Jeg oppdaget da også at noen av dem kun hadde vært sammen med meg fordi de ville komme i kontakt med min onkel. Så da stod jeg igjen med de venninnene som var gode og nære :)

Et par av dem likte også min onkel veeeeldig og hadde nok et crush på ham, men de var mer slik at de syntes det var både spennende og ganske pinlig å like ham. Så deres oppførsel var ikke noe problem, for de ble heller litt mer tilbaketrukne når han var i nærheten.

Kanskje din datter kan prøve å ta det opp med venninnene sine på en ordentlig måte?

Hun kan jo si at hun forstår godt at de mener stefaren hennes er flott, for han er en god mann. Men at for henne så har han vært som en pappa for henne siden hun var to år. Og så kan hun spørre venninnene hvordan de ville likt det om hun begynte å snakke om deres fedre som "hot", "kjekk", "sexy", "deilig" osv. Og hvordan de ville likt det hvis hun begynte å oppføre seg anderledes rundt fedrene deres.

Jeg tenker at disse jentene er i en alder hvor de på en måte prøver ut følelsene sine. Din mann er helt uoppnåelig, derfor er han også "trygg" å ha et minicruch på. Guttene på deres egen alder føles gjerne for unge, og de litt eldre guttene synes jentene er litt for unge. Så de er litt "mellom" to livsstadier disse 14-årige jentene, og det tror jeg er medvirkende når slike ting skjer.

Dette er nok en fase som går over. Det er måte på hvor lenge det er attraktivt å like uoppnåelige menn - da blir plutselig de eldre guttene som kanskje begynner å bli oppnåelige mer interessante.

Men anbefaler din datter å snakke med venninnene, bare spørre dem hvordan de ville synes hvis hun begynte å snakke om deres fedre som "dødskjekke" hele tiden.

Og helt til slutt - du har tydeligvis en kjekk mann, HI, sett pris på det ;)

Anonymous poster hash: 7adb2...4c6
Skrevet

Sikkert slitsomt for din datter.

Jeg husker hvor forelsket jeg kunne bli i de rareste personer i den alderen... Vi hadde en snekker som pusset opp gangen utenfor soverommet mitt, og jeg fjaset of flørtet og måtte vært fullstendig patetisk... Men hjelpes så herlig følelse...

Hun må rett og slett si det til dem. Eller så er det vel god medisin at han raser og kysser litt på deg når de ser det;-)

Anonymous poster hash: f7f5d...294

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...