Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #1 Skrevet 6. oktober 2014 Da har vi kommet hjem etter en vanvittig slitsom helg! Vi har vært nesten hele familien samlet men vår datter er eneste barnebarn. Svigermor overkjører meg hele tiden når jeg er tydelig og setter grenser, helst foran de andre og sier ting som "ja,ja, mammaen din mener det" og gir henne snop/upassende leker (masse smådeler etc) selv om jeg har sagt nei. Hun "glemmer seg" hele tiden og kaller seg mamma, ikke bestemor når hun snakker til datteren vår. Utrolig provoserende og jeg hører ikke en lyd når mannen min setter de samme grensene for barnet vårt. Planen er egentlig at vi ska være der i jula men når tenker jeg at det er noe jeg ikke orker å utsett meg for. Anonymous poster hash: 5c631...478
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #2 Skrevet 6. oktober 2014 Vi skal også være hjemme i jula, jeg ORKER ikke svigermor. Hun er så slitsom at det er ei gru. Anonymous poster hash: d0613...7b7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Hørtes slitsomt ut. Få mannen på banen til å backe deg opp når svigermor overkjører deg. Noe ala "mamma, nå sa "Lise" nettopp at xxx ikke får godteri, så da skal ikke du gi henne det!" Anonymous poster hash: 1c309...401
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Ta en prat med henne om ting som kan være farlige, som smådeler, og slapp av med resten. Det er stas å være hos bestemor å bli bortskjemt. Anonymous poster hash: 2ec30...d4b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Har hun småbarn selv? I såfall kan jeg til en viss grad forstå at hun glemmer seg og kaller seg mamma, men hvis ikke så er det bare sykt og over hodet ikke sannsynlig at det er en forglemmelse. Det er den ene tingen jeg på ingen måte hadde godtatt, med mindre barnet er så lite at det putter småtingene i munnen da, i såfall er jo det enda verre. Anonymous poster hash: 5a931...58b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Har hun småbarn selv? I såfall kan jeg til en viss grad forstå at hun glemmer seg og kaller seg mamma, men hvis ikke så er det bare sykt og over hodet ikke sannsynlig at det er en forglemmelse. Det er den ene tingen jeg på ingen måte hadde godtatt, med mindre barnet er så lite at det putter småtingene i munnen da, i såfall er jo det enda verre. Anonymous poster hash: 5a931...58b Nei, hun er 62 år og hennes yngste barn er 25 år.HI Anonymous poster hash: 5c631...478
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis det er hennes første barnebarn så kanskje hun ikke er vant med å omtale seg som bestemor enda. Hvorfor tolker du alt i vond vilje? Jeg forstår at det er provoserende å bli overkjørt, jeg har erfaring med det samme, men min erfaring er at alt går bedre hvis man velger sine kamper og ellers bare senker skuldrene og ikke lar seg provosere. Ungene tar ikke skade av overdrevne mengder godteri og slappe grenser en skjelden gang hos besteforeldre. Anonymous poster hash: 2dc1e...6b6
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Vet du, jeg har det på samme måte. Her kan svigermor prestere å gi barnet vårt cola fra glasset sitt, for så å si:" oooops, mamman din liker kanskje ikke det...?!" Nei, det gjør jeg ikke! Han er 9 mnd!! Jeg har lært meg å si ifra, men likevel svelge en og annen kamel. Jeg ser an situasjonen, og prøver å telle til ti. Vi er ikke så veldig ofte hos dem lenger, nettopp pga sånne episoder. I tillegg er svigerfar utrolig ansvarsløs, og selv om vi har sagt fra en million ganger, setter han den glovarme kaffekoppen sin helt ytterst på bordkanten. Resultatet ble at vår eldste datter fikk hele koppen over seg, og forbrant store deler av underarmen. Vi har sagt fra så mange ganger, men de hører ikke. Derfor er vi hos dem sjeldnere og sjeldnere. Vi kan ikke risikere barnas helse for at de skal få tilfredsstilt sin trang til å møte de. Sikkerhet først! Uansett, håper ikke det er så drøyt hos dere. Prøv å sette ned foten først, hvis ikke det får, får dere vurdere om dere kan reise dit eller ikke. Anonymous poster hash: 38892...865
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis det er hennes første barnebarn så kanskje hun ikke er vant med å omtale seg som bestemor enda. Hvorfor tolker du alt i vond vilje? Jeg forstår at det er provoserende å bli overkjørt, jeg har erfaring med det samme, men min erfaring er at alt går bedre hvis man velger sine kamper og ellers bare senker skuldrene og ikke lar seg provosere. Ungene tar ikke skade av overdrevne mengder godteri og slappe grenser en skjelden gang hos besteforeldre. Anonymous poster hash: 2dc1e...6b6 Jo, kanskje, hvis hun er tilbakestående eller noe? Hallo, det er da ikke så vanskelig å huske at man er bestemor, både min og mannens mor klarte det fra første dag selv om det var første barnebarn for dem begge. Anonymous poster hash: 5a931...58b
soleia Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Høyres slitsomt ut at ho ikkje respekterar deg, du må prøve å få mannen din med på laget for å setje grenser for mor si. Samstundes må du nok svelge enkelte kamelar som ikkje går ut over liv og helse, feks meir søtsaker enn du ville servert heime. Om bestemor får gjere enkelte ting på sitt bestemorvis, så er det gjerne lettare å respektere det når de set foten ned for andre ting. Du får velge kva kampar du synes er viktig å ta.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #11 Skrevet 6. oktober 2014 Da har vi kommet hjem etter en vanvittig slitsom helg! Vi har vært nesten hele familien samlet men vår datter er eneste barnebarn. Svigermor overkjører meg hele tiden når jeg er tydelig og setter grenser, helst foran de andre og sier ting som "ja,ja, mammaen din mener det" og gir henne snop/upassende leker (masse smådeler etc) selv om jeg har sagt nei. Hun "glemmer seg" hele tiden og kaller seg mamma, ikke bestemor når hun snakker til datteren vår. Utrolig provoserende og jeg hører ikke en lyd når mannen min setter de samme grensene for barnet vårt. Planen er egentlig at vi ska være der i jula men når tenker jeg at det er noe jeg ikke orker å utsett meg for. Anonymous poster hash: 5c631...478 Småleker til småbarn er jo ikke OK. Kommer an på barnets alder. Når det gjelder snop osv, som ikke er på en lørdag, hva gjør det? Er det ikke derfor man har besteforeldre, for å skjemme de vekk litt? Det er hennes første barnebarn, vær nå litt grei. Høres ikke ut som du ser henne ofte uansett, så kan du ikke svelge et par kameler? Jeg er ikke komfortabel med at datteren min på 5 år får kjeks midt i uka, men er hun på ferie hos bestemor får hun det når hun vil. Der er hun noen ganger i året, så jeg ser ikke problemet, sorry! Jeg er enig med de her oppe, velg dine kamper. Hun er familien din nå, enten du liker det eller ikke. At hun glemmer seg og kaller seg mamma er jo en bagatell, kjære deg. Hun er vel vant til å omtale seg som det foran sine egne barn og glemmer kanskje at hun er bestemor når hun snakker til barnet? Vil neppe tro at hun selv tror at hun er barnets mor. Anonymous poster hash: a03f0...060
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #12 Skrevet 6. oktober 2014 Det er ingen bagatell at hun kaller seg mamma. Og man omtaler seg vel ikke som mamma til store barn? "Den er mamma sin" er noe man sier Til veldig små barn. Sier man feil korrigerer man seg. Anonymous poster hash: fae34...3c8
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #13 Skrevet 6. oktober 2014 Fasinerende å se at det er kun HI som skal svelge kameler, og svigermor skal få ture frem akkurat som hun vil. Jeg hadde ikke godtatt det din svigermor holder på med, og ja barnet deres ser kanskje svigermor ikke så ofte men det gir henne ikke blankofullmakt til å overkjøre deg som barnets mor. Mitt råd HI er å være veldig klar på hva du forventer i forhold til svigermors oppførsel rundt barnet, og forklare konsekvensene hvis dette ikke blir etterfulgt. Anonymous poster hash: 15a44...37a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #14 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis det er hennes første barnebarn så kanskje hun ikke er vant med å omtale seg som bestemor enda. Hvorfor tolker du alt i vond vilje? Jeg forstår at det er provoserende å bli overkjørt, jeg har erfaring med det samme, men min erfaring er at alt går bedre hvis man velger sine kamper og ellers bare senker skuldrene og ikke lar seg provosere. Ungene tar ikke skade av overdrevne mengder godteri og slappe grenser en skjelden gang hos besteforeldre. Anonymous poster hash: 2dc1e...6b6 Man glemmer ikke at man ikke er mamma til barnebarnet sitt. Det får være grenser for å finne på unnskyldninger. Med mindre hun er dement er dette ikke normal oppførsel. Anonymous poster hash: 92576...1b3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #15 Skrevet 6. oktober 2014 Mange av dere inkludert HI hadde nok ikke reagert såpass sterkt hvis det mormor og ikke farmor. Har 3 gutter selv og gruer meg etter alt det svigermor hatet. Anonymous poster hash: 019b3...0fe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #16 Skrevet 6. oktober 2014 Mange av dere inkludert HI hadde nok ikke reagert såpass sterkt hvis det mormor og ikke farmor. Har 3 gutter selv og gruer meg etter alt det svigermor hatet. Anonymous poster hash: 019b3...0fe Å joda, her blir jeg overkjørt av min egen mor som behandler meg fortsatt som hennes lille baby selv om jeg er voksen snart 4-barnsmor. Hun mener at hun vet alt best, til og med hennes utdaterte kunnskaper (hun er 70 år gammel) er bedre enn mine. Overkjører mine avgjørelser og kjefter meg opp hvis jeg gjør noe som hun ikke liker med MINE barn. Derfor er hun ikke lenger velkommen i mitt hus. Anonymous poster hash: 4a22a...e75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå