Gå til innhold

Fødte for noen dager siden og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyre brystvorter er skikkelig øm...har masse melk og sugeteknikken hans er bra, bare at det gjør veldig vondt med en gang han begynner å suge! Er vondt på venstre og, men ikke så mye. Noen som har en ideè for om det er noe jeg kan kjøpe for at brystene mine skal bli mer "vandt" til sugingen. Har ALLTID hatt veldig følsomme brystvorter :-(

Anonymous poster hash: d636e...c63

Videoannonse
Annonse
Gjest vannballong
Skrevet

Er du sår på brystvorta?

Det som er viktig er bare å pine seg igjennom det. Hvis ikke kan du få brystbetennelse.. det fikk jeg da jeg lot vær og amme med den vonde puppen..

La melka tørke inn på brystvorta før du kler på deg og smør med purelan.

Skrevet

Kjøp bryst/ammeskjold, finnes på alle apotek. Det er tynne silikon tutter som du legger på brystvorta før han tar tak. De beskytter og gjør at han ikke må "gnage" for å få ut melk. Enkelte er skeptiske, og mener de kan ødelegge sugeteknikken og div, men jeg vet de berget amminga mi, og her på sykehuset brukes de bla til premature for å lette diingen for dem, siden de ofte suger litt svakt. Men du kan feks bruke skjold annenhver gang til brystvorta er blitt mer herda og han har fått en litt mer skånsom teknikk. Ellers må du være påpasselig med å få tømt brystet, og gjerne håndmelke litt før du legger han til, slik at utdrivningsrefleksen er i gang og vorta er litt mykere (lettere å få tak) når han begynner. 

Gratulerer med nurk forresten :-) 

Skrevet

Gode tips fra Hengepupp, prøv også å variere ammestilling.

Skrevet

Nå har jeg bare delammet mine så jeg er ikke noen ekspert men det som funket på meg var tipsa over men også det å legge babyen mage mot mage med meg, med armen hennes under min arm slik at hun lå helt tett intill meg gjorde underverker.

Skrevet

Det høres ikke ut som barnet suger riktig. Anbefaler deg til å kontakte ammehjelpen.

Babyen skal ha mye av brystet i munnen. Mer enn du tror! Da gjør det ikke så vondt. Hvis du har fått sår, ville jeg "smurt" med morsmelk (bruk alltid qtips, ta aldri på brystvortene med fingrene) og la det lufttørke litt etter hver amming. Legg babyen andre veien for å avlaste det såreste området på brystvorten - når baby ligger med bena ut på siden din isteden, får den et annet tak på puppen.

Lykke til!!

Skrevet

Brystskjold. Fant ut at det måtte være guds gave til nybakte ammende kvinner da jeg fikk sistemann.

Lykke til med ammingen :)

Anonymous poster hash: 3bc1a...bae

Skrevet

Kjøp bryst/ammeskjold, finnes på alle apotek. Det er tynne silikon tutter som du legger på brystvorta før han tar tak. De beskytter og gjør at han ikke må "gnage" for å få ut melk. Enkelte er skeptiske, og mener de kan ødelegge sugeteknikken og div, men jeg vet de berget amminga mi, og her på sykehuset brukes de bla til premature for å lette diingen for dem, siden de ofte suger litt svakt. Men du kan feks bruke skjold annenhver gang til brystvorta er blitt mer herda og han har fått en litt mer skånsom teknikk. Ellers må du være påpasselig med å få tømt brystet, og gjerne håndmelke litt før du legger han til, slik at utdrivningsrefleksen er i gang og vorta er litt mykere (lettere å få tak) når han begynner.

Gratulerer med nurk forresten :-)

Tuuusen takk for tips, da skal jeg prøve det ut ! :-) håper på at det går over etterhvert...må sikkert få håndmelket litt ja, våknet idag med meget opphovnet høyre bryst, og han lille slet virkelig med å få tak stakkar :(

Tuuusen takk for det 😍

Anonymous poster hash: d636e...c63

Skrevet

Hadde det sånn,så brukte jeg ammeskjold og det reddet meg!

Anonymous poster hash: dd56b...077

Skrevet

Fløer med deg. Det er VONDT!! For meg var systane øyedråper redningen. De anbefalte de på barsel...smør på etter hver amming, la de lufttørke. Ikke bruk de brystskjoldene som er sånn hard med plastik lignende på den ene siden- ha de i bommull/ ull fra apoteket... lykke til!

Anonymous poster hash: a2898...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...