Gå til innhold

Julegave spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har slitt med dårlig råd (er på tur opp, men ikke helt i mål enda, studier osv). Har mange venner og mye familie. Jeg starter alltid med julegavene i januar. Har en kasse stående som vi samler etter hvert som vi finner fine ting på tilbud. Liker ikke å gi bort gaver som jeg ikke ville hatt selv eller som jeg ikke tror mottakeren kommer til å bli glad for, men det er kronene det står på. Så dette er ikke en utgift vi ønsker å ha kun på november/desember pengene. Vennene våre gjør det samme, så dette føler jeg meg trygg på.

Det jeg lurer på er, hvor vanlig er det å gjøre det slik? Er dette noe de fleste gjør eller spreng handler "alle" i november/desember?

Anonymous poster hash: 0c26c...fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er vanligst å sprenghandle, det ser man jo på parkeringsplassene utenfor kjøpesenterene før jul. Jeg liker å være litt tidlig ute, men jeg ønsker at det er mulig å bytte gaven og gjerne forhørt meg om mottaker har noen ønsker. Så jeg begynner tidlig i november. Det er mange tilbud før jul også, så er man flink kan man sette av penger fra januar.

Skrevet

Vi handler julegaver i november og desember hvert år. Ser ikke på det som å 'sprenghandle' dog. Hadde jeg vært i en slik situasjon som dere hadde jeg heller opprettet en egen julegavekonto og spart penger hver måned på den for på den måten å spre utgiften ut over alle månedene. Det er alt for mange 'risikoer' ved å handle en julegave et helt år i forveien, som feks at vedkommende får gaven av noen andre til feks bursdag , selv kjøper seg tingen ila året eller at gaven ikke lengre er aktuell (og da mener jeg ikke som i 'på moten') lengre når desember kommer. Og hva med byttemulighetene for mottaker?

Anonymous poster hash: e7155...8b4

Skrevet

Tar de fleste fra 15 november og utover :) da sliter vi ikke med dårlig råd etterpå,deler det opp 3 ganger 

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg "sprenghandler", men kjøper julegavene stort sett i årets to siste mnd, ja;-) Noe av grunnen er at jeg syns det er vanskelig å kjøpe noe som jeg vet ikke kan byttes hvis det skulle være feil strl eller noe som man har fra før/får to av el. Liker ikke å kjøpe gaver på tilbud pga dette bet bytting, men ellers ser jeg godt ressonementet til hi. Lurt å fordele kostnaden året gjennom i stede for å ta alt over to mnd.

Skrevet

Vi gjør som dere :) Smart det! 

Anonymous poster hash: 849aa...d8e
Skrevet

Kjøper alt siste 2 ukene før jul. Julelønna kommer 10 desember. Men vi handler ikke på budsjett slik som dere. Hadde sikkert spredd det litt mer utover om vi måtte det.

Skrevet

Veldig smart å kjøpe gaver fordelt over hele året. Men jeg tenker også på dette med bytting. Du får (sannsynligvis) ikke bytta noe som ble kjøpt i februar..... Gruer meg til julegavehandling! Dyyyyyrt!!!

Anonymous poster hash: 36188...9ad
Skrevet

Jeg handler "alltid" når jeg ser egnede gaver på salg. Det er ikke da til en bestemt person, men gaver som kan gis til "alle" og som ikke ville blitt bytter. Duftlys, gode såper el.l Lego til unger

Det blir alltid julegavehandling også, men greit å ha et gaveskap så man alltid har en gave på lur, og kan kjøpe flottere ting enn man ellers ville gjort- Evt bruker halvparten av beløpet.

Anonymous poster hash: ae1c7...0f0

Skrevet

Jeg har en egen konto i nettbanken som heter "Gaver", der har jeg satt av et gitt beløp hele året. Alle julegavene pleier å være ferdig før 1. desember😊

Anonymous poster hash: d0969...c44

Skrevet

Handler alltid gjennom året. Målet er å være ferdig med alle utenom ungene før desember starter. Desember jobber jeg mye, det er mye som skjer med unger og igrunn julen generelt sp desember vil jeg slippe å måtte dra til byen. Og deilig å kunne ha desemberlønna til det vi ønsker, ikke føle oss blakke når gavene skal kjøpes.

De fleste i min familie får vi løpende ønskelister til. Mange har ønsker som aldri stopper, slik at jeg vet hva jeg skal titte etter og det er heller ikke store dyre ønsker.

Slik som mamma ønsker seg smykker i ulike varianter, hjemmelagede ting, hobbybøker, kule små vesker, pengepunger osv. Og slike ting går det fint ann å titte etter utenom i desember.

Anonymous poster hash: 92aea...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...