Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har permisjon med lønn tom til 15 februar, men har avtalt med jobben at jeg ikke kommer tilbake før 1 april. Ønsker å gå hjemme til høsten med barnet mitt. Når må jeg søke om forlengelse av permisjon (uten lønn)?? Anonymous poster hash: 1837d...1d7
pifi med tre nurk Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Mener det er 12 uker før perm begynner.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Fire uker før du starter permen du søker. Anonymous poster hash: 13daf...721
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Om du skal ha permisjon i over tre måneder (som du skal i ditt tilfelle) skal arbeidsgiver varsles minimum 12 uker før permisjonen starter. Står greit forklart i arbeidsmiljøloven😊 Anonymous poster hash: 9a880...525
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Fint med ulønnet permisjon, men HUSK: dersom du blir syk når du er i ulønnet permisjon, får du INGENTING av arb.giver. Dersom du blir gravid i ulønnet permisjon, må du på ny opparbeide deg foreldrepengerettigheter ved å jobbe i de siste 6 av 10 mnd. Når du begynner å jobbe igjen, må du jobbe i 4 uker for å ha rett til sykemelding, 8 uker for å bruke egenmeldingsdager, og 4 uker for å ha rett på omsorgspenger. Ulønnet permisjon kan være en felle! Hilsen en som har ramlet i, og blitt uplanlagt gravid... Anonymous poster hash: 1554c...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå