Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. På jobb feks går jeg på do flere ganger i timen. Har bare regnet med at det var sånn det ble etter jeg fikk barn for 11 år siden. Knipeøvelser hjelper ikke. Har ingen tips. Men du er ikke alene Anonymous poster hash: 78ec3...d77
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 JA!! Og jeg jobber bla med å holde foredrag!! Det er jævlig når man må på do midt i, og står foran 200+ Jeg lot det begrense meg veldig før, men bestemte meg for å ta livet tilbake. Derfor er jeg der jeg er i dag. Men før et foredrag drikker jeg ingenting på hele dagen.. HI Anonymous poster hash: 86818...938
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Der har ikke bare med blærekapasitet å gjøre ( ikke HI) Mine erfaringer er at heg går hyppig på do i situasjoner hvor det ikke passer seg - men jeg kan gå timesvis uten å gå på do hjemme, og våkner aldri på natten av det.. Anonymous poster hash: 86818...938
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 JA!! Og jeg jobber bla med å holde foredrag!! Det er jævlig når man må på do midt i, og står foran 200+ Jeg lot det begrense meg veldig før, men bestemte meg for å ta livet tilbake. Derfor er jeg der jeg er i dag. Men før et foredrag drikker jeg ingenting på hele dagen.. HI Anonymous poster hash: 86818...938 Hmmm, hvorfor undertegnet du som HI, det er jo jeg som er det:p Anonymous poster hash: 44e2b...caf
Frøken Ubesluttsom Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Jeg har det på samme måte som hi beskriver... men det du foreslår for å utvide blæra vil ikke funke på meg da jeg blir dårlig av å holde meg. Blir kvalm og får vondt i magen.... Da går jeg heller på do når jeg må hvert femte minutt enn å gå rundt å være kvalm og dårlig, som er det verste jeg veit...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Der har ikke bare med blærekapasitet å gjøre ( ikke HI) Mine erfaringer er at heg går hyppig på do i situasjoner hvor det ikke passer seg - men jeg kan gå timesvis uten å gå på do hjemme, og våkner aldri på natten av det.. Anonymous poster hash: 86818...938 Ja, er AKKURAT sånn det er! HI Anonymous poster hash: 44e2b...caf
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 JA!! Og jeg jobber bla med å holde foredrag!! Det er jævlig når man må på do midt i, og står foran 200+ Jeg lot det begrense meg veldig før, men bestemte meg for å ta livet tilbake. Derfor er jeg der jeg er i dag. Men før et foredrag drikker jeg ingenting på hele dagen.. HI Anonymous poster hash: 86818...938 Hmmm, hvorfor undertegnet du som HI, det er jo jeg som er det:p Anonymous poster hash: 44e2b...caf Hahaha, sorry!!! Dette har liksom vært MITT problem så lenge.. Har ikke sett andre ta det opp Herregud så teit Ikke HI Anonymous poster hash: 86818...938
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Der har ikke bare med blærekapasitet å gjøre ( ikke HI) Mine erfaringer er at heg går hyppig på do i situasjoner hvor det ikke passer seg - men jeg kan gå timesvis uten å gå på do hjemme, og våkner aldri på natten av det.. Anonymous poster hash: 86818...938 Beklager, du har helt sikkert rett at det er nervøst betinget også. At kapasiteten blir mindre dersom man tømmer blæren for ofte er sikkert og den trangen kan en gjøre noe med, sikkert verre og bli kvitt den psykiske trangen, om en kan kalle det det. Anonymous poster hash: 9acac...4d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Der har ikke bare med blærekapasitet å gjøre ( ikke HI) Mine erfaringer er at heg går hyppig på do i situasjoner hvor det ikke passer seg - men jeg kan gå timesvis uten å gå på do hjemme, og våkner aldri på natten av det.. Anonymous poster hash: 86818...938 Beklager, du har helt sikkert rett at det er nervøst betinget også. At kapasiteten blir mindre dersom man tømmer blæren for ofte er sikkert og den trangen kan en gjøre noe med, sikkert verre og bli kvitt den psykiske trangen, om en kan kalle det det. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Jeg har hatt det i 15 år, etter at jeg opplevde å måtte holde meg på en laaaang busstur uten do. Etter en tid begynte jeg å få en utrolig trang i butikken, i kø, på korte bussturer... Det ble veldig hemmende. Men det er klart at om blærer i tillegg blir mindre vil det jo forsterke problemet - ond sirkel. For meg har den jævlige løsningen vært å stå i situasjonen - å oppsøke arenaer hvor det er vanskelig å få gått på do. Når det går bra gang etter gang lærer hjernen min at det ikke er farlig. Anonymous poster hash: 86818...938
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..?Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer.Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Der har ikke bare med blærekapasitet å gjøre ( ikke HI) Mine erfaringer er at heg går hyppig på do i situasjoner hvor det ikke passer seg - men jeg kan gå timesvis uten å gå på do hjemme, og våkner aldri på natten av det.. Anonymous poster hash: 86818...938 Beklager, du har helt sikkert rett at det er nervøst betinget også. At kapasiteten blir mindre dersom man tømmer blæren for ofte er sikkert og den trangen kan en gjøre noe med, sikkert verre og bli kvitt den psykiske trangen, om en kan kalle det det.Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Jeg har hatt det i 15 år, etter at jeg opplevde å måtte holde meg på en laaaang busstur uten do. Etter en tid begynte jeg å få en utrolig trang i butikken, i kø, på korte bussturer... Det ble veldig hemmende. Men det er klart at om blærer i tillegg blir mindre vil det jo forsterke problemet - ond sirkel. For meg har den jævlige løsningen vært å stå i situasjonen - å oppsøke arenaer hvor det er vanskelig å få gått på do. Når det går bra gang etter gang lærer hjernen min at det ikke er farlig. Anonymous poster hash: 86818...938 Høres ut som en lur, men ja jævlig måte minske problemet på Anonymous poster hash: 9acac...4d4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Der har ikke bare med blærekapasitet å gjøre ( ikke HI) Mine erfaringer er at heg går hyppig på do i situasjoner hvor det ikke passer seg - men jeg kan gå timesvis uten å gå på do hjemme, og våkner aldri på natten av det.. Anonymous poster hash: 86818...938 Beklager, du har helt sikkert rett at det er nervøst betinget også. At kapasiteten blir mindre dersom man tømmer blæren for ofte er sikkert og den trangen kan en gjøre noe med, sikkert verre og bli kvitt den psykiske trangen, om en kan kalle det det. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Jeg har hatt det i 15 år, etter at jeg opplevde å måtte holde meg på en laaaang busstur uten do. Etter en tid begynte jeg å få en utrolig trang i butikken, i kø, på korte bussturer... Det ble veldig hemmende. Men det er klart at om blærer i tillegg blir mindre vil det jo forsterke problemet - ond sirkel. For meg har den jævlige løsningen vært å stå i situasjonen - å oppsøke arenaer hvor det er vanskelig å få gått på do. Når det går bra gang etter gang lærer hjernen min at det ikke er farlig. Anonymous poster hash: 86818...938 Åh, så utrolig godt å se at det er flere som meg. Har det akkurat som dere andre som skriver her, og har følt meg helt alene i verden. For meg startet det også for mange år siden etter en busstur hvor jeg måtte holde meg i evigheter. Kan gå i timesvis hjemme og kan tisse flere liter på morgenen når jeg våkner, men når jeg er ute/ på jobb må jeg absolutt hele tiden. Utrolig hemmende og plagsomt. Det forringer virkelig livskvaliteten. Anonymous poster hash: 8ee2d...04a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Det trenger overhodet ikke ha noe med blærekapasitet å gjøre, som noen nevner. Jeg slet i mange år med det samme problemet. Det positive er at det finnes medikamenter mot dette Ta det opp med legen din! Jeg har fått et nytt og bedre liv nå som jeg slipper å fly på toalettet i tide og utide. Anonymous poster hash: c0751...41f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #15 Skrevet 6. oktober 2014 Det trenger overhodet ikke ha noe med blærekapasitet å gjøre, som noen nevner. Jeg slet i mange år med det samme problemet. Det positive er at det finnes medikamenter mot dette Ta det opp med legen din! Jeg har fått et nytt og bedre liv nå som jeg slipper å fly på toalettet i tide og utide. Anonymous poster hash: c0751...41f Kan jeg spørre hvilke medikamenter? Går det på angstdempende eller på det fysiske? Og har det noen bivirkninger? Anonymous poster hash: 86818...938
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #16 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, og dette preger livet mitt veldig med tanke på at jeg unngår situasjoner der jeg ikke kan gå på toalettet når jeg vil. Feks frisør, buss, sitte på med andre i bil, utlandsturer, osv. Er jeg på for eksempel en biltur og ikke vet hvor nærmeste toalett er, får jeg nærmest panikk og må tisse veldig fort selv om jeg nettopp har vært på do. Har blitt verre etter fødsel. Syns det er veldig flaut, og ikke minst utrolig slitsomt! Så da blir det til at jeg holder meg mye hjemme. Lurer bare egentlig på hvor normalt det er å ha det sånn..? Anonymous poster hash: 44e2b...caf Dette kan du gjøre noe med. Pga at du flyr på do hele tiden er blærekapasiteten din under normalen. Dvs at du faktisk må på do oftere enn normalt. Du kan prøve å trene opp blæren din med å holde deg.. Begynn i det små, si fem min, slik at du virkelig kjenner at river.. Du må gjøre dette i en god stund, antagelig mnd før bedring kommer. Det tar tid og utvide blæren slik at den kan romme mer. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Der har ikke bare med blærekapasitet å gjøre ( ikke HI) Mine erfaringer er at heg går hyppig på do i situasjoner hvor det ikke passer seg - men jeg kan gå timesvis uten å gå på do hjemme, og våkner aldri på natten av det.. Anonymous poster hash: 86818...938 Beklager, du har helt sikkert rett at det er nervøst betinget også. At kapasiteten blir mindre dersom man tømmer blæren for ofte er sikkert og den trangen kan en gjøre noe med, sikkert verre og bli kvitt den psykiske trangen, om en kan kalle det det. Anonymous poster hash: 9acac...4d4 Jeg har hatt det i 15 år, etter at jeg opplevde å måtte holde meg på en laaaang busstur uten do. Etter en tid begynte jeg å få en utrolig trang i butikken, i kø, på korte bussturer... Det ble veldig hemmende. Men det er klart at om blærer i tillegg blir mindre vil det jo forsterke problemet - ond sirkel. For meg har den jævlige løsningen vært å stå i situasjonen - å oppsøke arenaer hvor det er vanskelig å få gått på do. Når det går bra gang etter gang lærer hjernen min at det ikke er farlig. Anonymous poster hash: 86818...938 Åh, så utrolig godt å se at det er flere som meg. Har det akkurat som dere andre som skriver her, og har følt meg helt alene i verden. For meg startet det også for mange år siden etter en busstur hvor jeg måtte holde meg i evigheter. Kan gå i timesvis hjemme og kan tisse flere liter på morgenen når jeg våkner, men når jeg er ute/ på jobb må jeg absolutt hele tiden. Utrolig hemmende og plagsomt. Det forringer virkelig livskvaliteten. Anonymous poster hash: 8ee2d...04a Jeg tror det er mange som har det slik.. Anonymous poster hash: 86818...938
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #17 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har det på samme måte. Ofte jeg har tenkt at det hadde vært fantastisk om det var mer sosialt akseptert med voksen bleier. Spesielt ille er det på fly. har hatt flere små uhell i fly. Anonymous poster hash: 372cd...8b4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #18 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har det på samme måte. Ofte jeg har tenkt at det hadde vært fantastisk om det var mer sosialt akseptert med voksen bleier. Spesielt ille er det på fly. har hatt flere små uhell i fly. Anonymous poster hash: 372cd...8b4 Det med bleier har jeg også tenkt på flere ganger. Da hadde jeg slappet av da:D Anonymous poster hash: 44e2b...caf
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #19 Skrevet 6. oktober 2014 Får man kjøpt voksen bleier på apotek uten resept? Anonymous poster hash: 372cd...8b4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #20 Skrevet 6. oktober 2014 Det trenger overhodet ikke ha noe med blærekapasitet å gjøre, som noen nevner. Jeg slet i mange år med det samme problemet. Det positive er at det finnes medikamenter mot dette Ta det opp med legen din! Jeg har fått et nytt og bedre liv nå som jeg slipper å fly på toalettet i tide og utide. Anonymous poster hash: c0751...41f Kan jeg spørre hvilke medikamenter? Går det på angstdempende eller på det fysiske? Og har det noen bivirkninger? Anonymous poster hash: 86818...938 Det er depottalb som virker på det fysiske. Det finnes forskjellige merker, og som regel begynner man å prøve på den vanligste. Funker ikke den, er det over på neste Det er en prosess som tar litt tid, så det er bare å sette i gang! Man må og innom ultralyd for å sjekke om blæren er tom når du har tømt det, i tillegg tar det noen uker før medisinen virker. Som med alle medikamenter finnes bivirkninger, listen er lang Jeg blir tørr i munnen, noe jeg løser ved å ha en boks sugetabl mot munnrørrhet i veska. Finnes og mange andre produkter mot munntørrhet. Iom at dette er depot, er det viktig å ta tabl til samme ca tid hver morgen. (Ikke på timen, men ikke vent til kvelden) Effekten er helt klart best da! Anonymous poster hash: c0751...41f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #21 Skrevet 6. oktober 2014 Har det på samme måte, hatt det siden jeg var liten. Har jeg do ved siden av meg, går det greit, da kan jeg holde meg i to timer. Det er max. På natta er jeg oppe er tredje time, og har vært det bestandig. Klarer ikke å sove om jeg kjenner noe i blæra. Skal jeg noe spesiellt, drikker jeg ikke den dagen, men jeg må f..n meg på do alikevel. På bilturer, sommerferier o.l. stopper jeg på bensinstasjoner rundt omkring. Jeg tar ikke fly overhodet, for jeg utstår ikke tanken å holde meg i timesvis. Det er fysisk umulig. Heller ikke tog eller buss. Kjører kun bil. Min store skrekk, er når det plutselig er kø når jeg kjører, da får jeg kraftig angst, og må fryktelig på do. Så jævlig at svetten pipler i panna, og jeg føler meg fysisk dårlig. Jeg får noen tabletter av legen som heter vesicare. De hjelper litt syns jeg. Prøver å holde meg hjemme, eller på jobb, når jeg er i nærheten av wc. Klarer dog max to timer. Kanskje litt over enkelte ganger. Jeg blir helt handicappet av dette, men lever et normalt liv med jobb og familie. Krever bare litt planlegging. Anonymous poster hash: 92900...26c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #22 Skrevet 6. oktober 2014 Har det på samme måte, hatt det siden jeg var liten. Har jeg do ved siden av meg, går det greit, da kan jeg holde meg i to timer. Det er max. På natta er jeg oppe er tredje time, og har vært det bestandig. Klarer ikke å sove om jeg kjenner noe i blæra. Skal jeg noe spesiellt, drikker jeg ikke den dagen, men jeg må f..n meg på do alikevel. På bilturer, sommerferier o.l. stopper jeg på bensinstasjoner rundt omkring. Jeg tar ikke fly overhodet, for jeg utstår ikke tanken å holde meg i timesvis. Det er fysisk umulig. Heller ikke tog eller buss. Kjører kun bil. Min store skrekk, er når det plutselig er kø når jeg kjører, da får jeg kraftig angst, og må fryktelig på do. Så jævlig at svetten pipler i panna, og jeg føler meg fysisk dårlig. Jeg får noen tabletter av legen som heter vesicare. De hjelper litt syns jeg. Prøver å holde meg hjemme, eller på jobb, når jeg er i nærheten av wc. Klarer dog max to timer. Kanskje litt over enkelte ganger. Jeg blir helt handicappet av dette, men lever et normalt liv med jobb og familie. Krever bare litt planlegging. Anonymous poster hash: 92900...26c Høres ut som du har det enda verre en meg. Har du fortalt legen at tablettene ikke virker slik de skal? Det må vel finnes noe de kan gjøre eller hjelpemidler du kan bruke? Anonymous poster hash: 372cd...8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå