Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 I fjor sommer fikk jeg plutselig veldig vondt på ene siden, nedre del av magen. Jeg trodde først det var eggløsningssmerter, men innså etter kort tid at dette var mer enn vanlige eggløsningssmerter. Jeg gikk med dette i 4 dager før jeg turte å dra til legen, fikk da påvist urinveisinfeksjon og klamydiainfeksjon. Fikk såklart behandling for dette og har ikke hatt noe siden. Jeg troor jeg ble smittet ca 3 mnd før jeg fikk symptomer, men man kan jo ha hatt dette i årevis uten å ha vært klar over det.. Jeg leste litt om sterilitet for litt siden og leste at klamydia er den vanligste årsaken til ufrivillig barnløshet og begynte å tenke litt. Kan det være at klamydiaen jeg fikk har gjort meg steril? Hver gang jeg har mensen eller eggløsning, så får jeg smerter på den siden jeg hadde vondt før jeg gikk til legen... Før jeg fikk klamydia, så hadde jeg mensensmerter på første dag av menstruasjonen, nå har jeg vondt igjennom hele perioden, men bare på den ene siden.. Burde jeg få utredet dette hos lege? Anonymous poster hash: a382e...b9d
Sweet91 Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Om det bekymrer deg ville jeg skjekket det med legen. Jeg var nylig hos lege med tanke på ufrivillig barneløshet. Dette er ett sårt tema, men min lege taklet dette veldig godt!Jeg har vært uten menstruasjon de siste 18 månedene (ca) og har på en måte fatt avkreftet at det kan være kjønnssykdommer eller slike ting som er årsak. Min lege trodde det var stress... Og at det ikke var noe å bekymre seg for. Siden jeg bare er 23 år har vi ikke begynt å prøve å få barn (aktivt) enda, men som legen sa, ikke bekymre deg for det, og kommer det ikke skal vi alltids få deg på hormonkur som sikkert hjelper. Det hjelper alltids å dra til legen for en prat når man er redd
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Antakeligvis har det gått bra. Men jeg bekymrer meg litt for det samme som deg. Jeg ble smittet av klamydia i november for to år siden. April ble det oppdaget (gikk med det i fem mnd altså). Det er ikke så lenge, men i mellomtiden der fikk jeg satt inn spiral og da jeg dro til legen hadde jeg høy crp og smerter høyt oppe på høyre side av magen. Jeg hadde klamydia med perihepatitt og fikk faktisk beskjed om at det kan hende det ga meg tette eggledere :-( Siden flere barn ikke har vært aktuelt siden, så har jeg ikke gjort noe med det. Jeg fikk nemlig også beskjed om at jeg måtte være prøver i 6mnd før jeg kunne sjekkes for tette eggledere. Jeg syns det er en bakvendt måte å gjøre det på. Først må jeg bli klar for, og innstille meg på å få barn. Deretter prøve seks mnd og vite at jeg kanskje er steril. Istedetfor at jeg kan få vite det først og slippe den psykiske karusellen med glede og deretter sorg hvis jeg er steril.... Anonymous poster hash: b7537...f67
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Huff, føler med deg!Jeg fikk barn tidlig, og pga brudd ble det ca 5 års ventetid før jeg var klar for nr.2. Prøvde i 2 år før noen tok prøvingen særlig seriøst, vi var jo unge og friske, så det var i følge lege og gynekolog ingen grunn til at jeg ikke ble gravid... Etter 2 år fikk jeg henvisning til kikkhullsoperasjon, der det viste seg at egglederne mine bare var mos, og graviditet uten IVF umulig. Jeg hadde hatt klamydia 3 år før prøvingen begynte, og ble behandlet for det med medisiner, men ingen etterkontroll ble gjort av legen. I følge kirugen på sykehuset var klamydia grunnen til skadene på egglederne, men hun sa samtidig at det var svært sjelden det fikk så alvorlige konsekvenser.... Nå står vi i kø for IVF, og håper at det skal lykkes :-) Anonymous poster hash: 0f879...c97
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg gikk med ubehandlet klamydia i over 2 år. Kan fint være 3 og 4 år også. Aner ikke når jeg ble smittet. Lang historie... kortversjonen er at legen glemte å fortelle meg at prøven var positiv slik at jeg ikke fikk beskjed før 2 år senere ved en ny undersøkelse. Jeg ble henvist videre med én gang og var på på ultralyd og hadde lapraskopi. Heldigvis var det ikke tett. Det var arr etter infeksjonen ( både i livmor og på eggledere) men alt funket heldigvis som det skulle. Venter nr. 3 i mars:-) Anonymous poster hash: 8ac16...e6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå