Gå til innhold

Biler på lekeplassen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen her har en stor asfaltert plass der det er tegnet opp merker for å slå ball ol. Det er også basketkurver og bordtennisbord. Det er skiltet både med innkjøring forbudt og parkering forbudt. Likevell skjer det hver eneste dag at det står biler der etter skoletid slik at det ikke går an å spille ball uten fare for å skade en bil. Foreldre som følger ungene på trening eller som skal på foreldremøte, lærere som skal jobbe på kvelden, rengjøringspersonalet, folk som skal på kurs osv setter bilen på skoleplassen og ikke på den offisielle parkeringsplassen, for å spare 40 meter.

Hvordan får vi bilene vekk slik at plassen kan brukes til lek?

 

Anonymous poster hash: c85ab...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp bom

 

Anonymous poster hash: d1cd2...719

Skrevet

Sett opp bom

 

Anonymous poster hash: d1cd2...719

Får ikke lov da utrykkningskjøretøy må komme frem uhindret til gymsalen mm.

 

 

 

Anonymous poster hash: c85ab...ab2

Skrevet

Søk om å få et tillegg på skiltene: Gjelder hele døgnet



Anonymous poster hash: 0c5d6...135
Skrevet

 

Søk om å få et tillegg på skiltene: Gjelder hele døgnet

 

Anonymous poster hash: 0c5d6...135

Ja, det kan jo hende det hadde hjulpet, selv om jeg tviler. Til og med rektor parkerer rett forran døra.

 

 

 

Anonymous poster hash: c85ab...ab2

Skrevet

 

 

Søk om å få et tillegg på skiltene: Gjelder hele døgnet

 

Anonymous poster hash: 0c5d6...135

Ja, det kan jo hende det hadde hjulpet, selv om jeg tviler. Til og med rektor parkerer rett forran døra.

 

 

 

Anonymous poster hash: c85ab...ab2

Da ville jeg tatt det opp med FAU, så skolen blir klar over at det er et problem. De tenker kanskje ikke over at barn ønsker å bruke plassen etter skoletid?

Skrevet

 

 

Søk om å få et tillegg på skiltene: Gjelder hele døgnet

 

Anonymous poster hash: 0c5d6...135

Ja, det kan jo hende det hadde hjulpet, selv om jeg tviler. Til og med rektor parkerer rett forran døra.

 

 

 

Anonymous poster hash: c85ab...ab2

har dere forhørt dere med kommunen mht bom? Det er ikke utenkelig at det kan settes opp noe so forhindrer privatbiler å kjøre inn men likevel gir tilgang til utrykningskjøretøy

 

 

Anonymous poster hash: e3a58...604

Skrevet

Bom er nok teknisk umulig da vi har 4 innkjøringsmuøigheter og en av dem er veldig bred, men det kan jo hende FAU kan gjøre noe. Hovedproblemet er at folk har venner seg mer og mer til å se biler der tror jeg.

 

Anonymous poster hash: c85ab...ab2

Skrevet

På skolen vår skal det settes opp bom. Den må selvsagt være enkel å åpne for ambulanse og brannbil.

 

Anonymous poster hash: ba993...dd9

Skrevet

Slipp ut lufta på alle dekkene. Kanskje de tar hintet. :P

 

Anonymous poster hash: ef4bc...e59

Skrevet

Tja, de kan vel bare spille der selv om de risikerer å skade bilene? Vi hadde akkurat et sånt eksempel i rettslære da vi hadde om erstatning, og da ble konklusjonen at bileierne selv var ansvarlige ettersom de burde ha forstått at dette var en risiko ved å parkere på den måten.

 

Uten at jeg kan garantere at utfallet ville blitt det samme i virkeligheten da. :P



Anonymous poster hash: f3f01...fb5
Skrevet

Jeg ville tatt det opp i fau og hvis ikke det hjelper, ville jeg undersøkt med kommunen om de har mulighet for å følge opp med bøter til de som ikke følger skiltene.

 

Anonymous poster hash: e51a6...e8b

Skrevet

Sett opp betongblokker og bom. Da får dere stengt for innkjørsel samtidig som utrykningskjøretøy kommer inn.

Man kan sette opp bom med to hengelåser, da er den ene låsen brannvesenet sin.

 

Anonymous poster hash: d1cd2...719

Skrevet

Trykk opp lapper hvor dere skriver at dere vil gjøre oppmerksom på at det ikke er lov å parkere her og at det er fare for skader på bil pga lek hvis det gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...