Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Gutten min på 8 år har fått ett litt stort parti med blodutredelse? I nakken. Det kan minne om sugemerke på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er mikroskopiske røde prikker tett i tett under huden. Jeg finner ikke febermåleren, men synes han er litt varm. Har spurt om han har slått seg eller noe, men han sier han ikke har det og viste ikke at det var der. Han sier han ikke er slapp, men ligger helt stille med slappe øyne i sengen. Han bruker å legge seg kl 20 så mulig det er derfor. Har merket at han svetter utrolig mye om natten, men det har han gjort lenge nå. Noen som vet hva det kan være? Anonymous poster hash: bc50d...bc9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Gutten min på 8 år har fått ett litt stort parti med blodutredelse? I nakken. Det kan minne om sugemerke på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er mikroskopiske røde prikker tett i tett under huden. Jeg finner ikke febermåleren, men synes han er litt varm. Har spurt om han har slått seg eller noe, men han sier han ikke har det og viste ikke at det var der. Han sier han ikke er slapp, men ligger helt stille med slappe øyne i sengen. Han bruker å legge seg kl 20 så mulig det er derfor. Har merket at han svetter utrolig mye om natten, men det har han gjort lenge nå. Noen som vet hva det kan være? Anonymous poster hash: bc50d...bc9 Har han vondt i hodet? Anonymous poster hash: f6191...9c1
Maleficent Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Ring legevakta!! De kan svare deg bedre enn at det synses her inne.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Kan uansett være lurt å ringe legevakten for å være sikker, de har bedre kompetanse enn alle synsere her inne. Anonymous poster hash: f6191...9c1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg er sykepleier men har ikke kompetanse til å skulle uttale meg om hva det kan være for noe! Ville tatt kontakt med legevakten og fått snakket med lege! Anonymous poster hash: 6e6d7...699
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Er du bekymra ringer du legevakt. Folk som signerar som sjukepleiarar her inne er kanskje det, kanskje er dei i helsevesenet i ei anna rolle eller kanskje går dei framleis på ungdomsskulen. Dessutan er det lite effektivt å spørre på forum då ein må stille ein del oppfølgingsspørsmål for å (kanskje) kunne svare.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Sykepleier jeg også. Ingen kan si hva dette kan være. Du må ta kontakt med legevakten. Anonymous poster hash: 4502c...095
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Han har ikke vondt i hode og ikke stiv i nakken. Det var det første jeg spurte om med tanke på hjernehinnebetennelse. Kan legge til at han har strevd med og ha lett for neseblod. Vi har hørt med lega ang dette, men hun sa at barn kan ha leyt for dette. Han er sjeldent syk da, om det spiller noen rolle her. Jeg tenkte å ringe legen i morgen om det ikke har forsvunnet. Hi Anonymous poster hash: bc50d...bc9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg sjønner at dere ikke kan stille en diagnose:) Var heller det at jeg ønsket å høre om det var noe som kanskke var vanlig eller råd i forhold til hva dere tenker.. om jeg bare skal avvente til i morgen da han er tilsynelatende frisk som han selv mener. Eller om jeg burde ringe i kveld.hi Anonymous poster hash: bc50d...bc9
Hjertefru Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Er du bekymret tar du en runde inn til ham i natt for å forsikre deg om at han har det bra.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Nattsvette er et symptom det kan være verdt å ta på alvor.. bloduttredelser likeså.. ring legevakten du:-) Anonymous poster hash: 8c4bc...176
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Kan være sopp. Pga han svetter så mye tenker jeg da. Men bedre å høre med legen for å være sikker Anonymous poster hash: 0ddb8...2b7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Få sjekket full blodstatus hos legen i morgen. God bedring til gutten din. Anonymous poster hash: cfc50...e85
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Tror nok ikke det er sopp. Det ligger liksom under huden, ingen forhøyninger:) jeg blir litt stresset kjenner jeg. Han er ikke den typen som sier om han er dårlig form f.eks. så det er så vanskelig. Åh.. liker virkelig ikke dette. Googlet det nå, det gjorde liksom saken værre da det første som kom opp var blod kre*t. Tør ikke skrive det en gang, da symptomene hans var prikk like bortset fra hyppige infeksjoner! HATER google. Hi Anonymous poster hash: bc50d...bc9
Snabeltann Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Nattesvette og blåmerker/blodutredelser er verdt å søke lege for, da det i sjeldne tilfeller er symptom på kreft. Er selvsagt en veldig liten sjans for dette, men søk fastlegen i morgen for å få tatt utvidede blodprøver på dette - for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 Er allmenntilstanden grei, så trenger en ikke kontakte legevakta. (Med grei allmentilstand er at han er våken, klarer å snakke, klarer å drikke, oppfører seg som tilnærmet normalt. Feberslapphet er normalt, så lenge de ikke er så slappe at de er vanskelig å få kontakt med, og at de har effekt av paracet.) Hvis sønnen din er slik du skriver han er, så ville jeg tatt kontakt med faslegen i morgen og få en sjekk på han. Greit å finne ut av det. Min sønn hadde slike merker i nakken da han var baby, kalles storkebitt på folkemunne og det var fødselsmerker. Men hvis din sønn ikke har hatt det før, er det greit å vise det til fastlegen. MEN!!! Er du engstelig, ta kontakt med legevakta. Det er alltid mor som vet best når det gjelder sine barn!!! Det er den viktigste regelen nr 1! (Også for barneleger) Anonymous poster hash: d3a7a...174
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 Vi sover sammen i natt:) jeg har sjekket til han med gjevne mellomrom og han er ikke varm lengere. Våknet for 20 min siden for å gå på do da han var dårlig i magen. Jeg er litt engstelig, men nå som han ikke oppleves varm så venter jeg til i morgentidlig! Takk for svar damer:) hi Anonymous poster hash: bc50d...bc9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #19 Skrevet 5. oktober 2014 Legevakt! Få tatt en hb... crp.. skikkelig sjekk av lege... Anonymous poster hash: 3007c...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå