Gå til innhold

Muskelknuter...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist muskelknute i livmor.. etter mage og ryggvondt de diste ukene.. Noe mer vet jeg ikke..skulle henvises videre på sykehuset..fikk ikke spurt gynekoligen om noe mer men har lest masse på nett etter dette og blir passe stressa.. hva skjer videre ?

samtidig har jeg så vondt i ryggen nå og vet ikke hvor heg skal gjøre av meg til tider....og må tisse heele tiden..innkludert 2-3 ganger om natten som da fører til lite og dårlig søvn..

Ventetiden på sykhuset var visst 3 mnd.

må jeg virkelig gå såå lenge med dette ?? uff.. frustrasjonsinnlegg..hva ksn jeg gjøre ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter i håp idag også...

Skrevet

Hei :)

Kan ikke hjelpe mer enn googling:

Livmorknuter er kuler som vokser i veggen på livmoren. De er laget av en type muskelceller og bindevev. De skaper vanligvis ikke problemer og de er svært vanlige. Om lag tre av fire kvinner har livmorknuter. De kan være små, omtrent på størrelse med et nålehode, men kan også vokse og bli store, noen ganger så stor som en ballong.

Mindre enn halvparten av alle kvinner med livmorknuter får symptomer. Livmorknuter som sitter spesielle steder i livmorveggen eller som blir store, kan forårsake problemer. For eksempel:

Store blødninger eller menstruasjonssmerter

Smerter eller trykkfølelse i magen

Hyppig vannlating

Smerter under samleie

Problemer med å bli gravid, men dette er sjelden

Spontanaborter

Det ser ut til at det er vanlig - og etter å ha lest dette er jeg nesten overbevist at jeg har det samme

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0532b...a32

Skrevet

ja, vet at det er vsnlig, men min et så stortat den nå gir masde smerter og problemer..må opp 2-3 ganger om natta for å tisse f.eks firdi den oresser sammen urinblæra..ig ryggsmertene er så enorme nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...