Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Noen av dere som har det? Vurderer det til spisestua, men er usikker på hvor praktisk det egentlig er. Har vært på besøk hos noen som hadde det, og den var en drøm å sitte i (snek meg til en prøvesitting selv om jeg bare var på kaffebesøk), men hvordan fungerer det i praksis med barn som søler osv? Går det an å ha en mer elegant middag, f.eks en nyttårsmiddag, med gjester som skal sitte i en sofa og spise? Erfaringer ønskes Anonymous poster hash: 60b7c...e92
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Noen av dere som har det? Vurderer det til spisestua, men er usikker på hvor praktisk det egentlig er. Har vært på besøk hos noen som hadde det, og den var en drøm å sitte i (snek meg til en prøvesitting selv om jeg bare var på kaffebesøk), men hvordan fungerer det i praksis med barn som søler osv? Går det an å ha en mer elegant middag, f.eks en nyttårsmiddag, med gjester som skal sitte i en sofa og spise? Erfaringer ønskes Anonymous poster hash: 60b7c...e92 Vi har spisesofa trives med den så langt. Barna liker å base i den og klatre på den, så jeg vet ikke hvor lenge den holder seg ren men... Men det blir lunere og koseligere med den enn med bare stoler synes jeg Anonymous poster hash: 0b773...66c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Takk! Det virker veldig koselig å ha, håper bare det kan føles sånn for gjester også... Går kanskje an å dekke til med billige pledd ol for barna sin del? Kan jeg spørre hva slags dere har? Har bare kikket på bohus sine foreløpig, og trenger tips til flere Anonymous poster hash: 60b7c...e92
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Vi har slagverk. Det blir jo på en måte det samme. Det er klønete å komme ut og inn. Du kan ikke skyve ut stolen når du skal sette deg eller reise deg. Hvis den som sitter i midten skal reise seg under måltidet må en av de andre også reise seg for å slippe vedkommende frem. Vi har løs pute å sitte på. Den må vaskes jevnlig. Jeg ser for meg at den sofa vil bli ekkelt møkkete og full av matflekker. Deilig å kunne ta middagshvil uten å reise seg fra bordet først. Anonymous poster hash: f0619...831
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Vi har slagverk. Det blir jo på en måte det samme. Det er klønete å komme ut og inn. Du kan ikke skyve ut stolen når du skal sette deg eller reise deg. Hvis den som sitter i midten skal reise seg under måltidet må en av de andre også reise seg for å slippe vedkommende frem. Vi har løs pute å sitte på. Den må vaskes jevnlig. Jeg ser for meg at den sofa vil bli ekkelt møkkete og full av matflekker. Deilig å kunne ta middagshvil uten å reise seg fra bordet først. Anonymous poster hash: f0619...831 slagverk = slagbenk Anonymous poster hash: f0619...831
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Takk! Det virker veldig koselig å ha, håper bare det kan føles sånn for gjester også... Går kanskje an å dekke til med billige pledd ol for barna sin del? Kan jeg spørre hva slags dere har? Har bare kikket på bohus sine foreløpig, og trenger tips til flere Anonymous poster hash: 60b7c...e92 Det går helt fint an ja vi har saueskinn i vår. Og så sitter barna på tripptrappstoler (ikke i sofaen ) når de spiser eller tegner, så det har ikke blitt så mye søl hittil. Men jeg anbefaler deg å ikke kjøpe sofa med armlener. Det blir veldig knotete å komme inn og ut av den hvis den har det. Hvis den ikke har det kan man dra bordet litt over sofaen også, sånn som man gjør med stolen utgaven vi har heter forresten Merlin. Vi valgte den fordi den kom i akkurat sånn trekk vi ville ha (man får den i veldig mange forskjellige trekk,) og den er ikke så dyp, så den er god å sitte i og enkel og komme seg inn og ut av Anonymous poster hash: 0b773...66c
Iselilja Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Vi har en fra slettvoll. Den er litt knotete å komme inn og ut av ja, men har egentlig aldri tenkt på det som noe problem. De to minste på 2 og 4 spiser ikke i den. Den er trukket i ull, så den er grei å holde ren. Det deiligste er at den er stor nok til en hel flokk når jeg leser for dem, eller bare til å slange seg i med hver sin bok og en kopp te når barna har okkupert tv-stuen
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Herlig Her dukket det opp mange tips, tusen takk! Ser nå at den jeg har sett på også har armlener, men de ser lavere ut enn vanlig, så kanskje de passer under bordet. Det må jeg undersøke! Vi har sett litt på denne og: http://www.bohus.no/spiseplassen/stoler/sittebenker/ventos-spisesofa/ Men ser for meg utfordringer ift unger og mat i den. Tripp-trapp går selvsagt an, men når det er besøk av fire unger, så ser jeg for meg at de okkuperer sofaen relativt raskt Så jeg regner uansett med at det må dekkes til når vi skal ha smågjester... Men det er sånt man må leve med Anonymous poster hash: 60b7c...e92
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #9 Skrevet 6. oktober 2014 Forresten noen som har erfaring med NovaSolo sine produkter? Der fant jeg en sofa som var knallfin... http://www.novasolo.no/products/raffles-spisesofa-gr-lang Anonymous poster hash: 60b7c...e92
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #10 Skrevet 6. oktober 2014 Forresten noen som har erfaring med NovaSolo sine produkter? Der fant jeg en sofa som var knallfin... http://www.novasolo.no/products/raffles-spisesofa-gr-lang Anonymous poster hash: 60b7c...e92 Har akkurat bestilt en sånn, faktisk. Venter i spenning :-) Anonymous poster hash: 64b26...d48
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #11 Skrevet 6. oktober 2014 Forresten noen som har erfaring med NovaSolo sine produkter? Der fant jeg en sofa som var knallfin... http://www.novasolo.no/products/raffles-spisesofa-gr-lang Anonymous poster hash: 60b7c...e92 Har akkurat bestilt en sånn, faktisk. Venter i spenning :-) Anonymous poster hash: 64b26...d48 Ååh, så spennende! Vil gjerne høre erfaring fra deg når du får den! Hvilken farge har du bestilt? Anonymous poster hash: 60b7c...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå