Gå til innhold

Mellommåltider, snacks, hjeeeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere (sunne!!!) damer?

Salat og wok spiser jeg, men der stopper det :P

Hva kan man spise om man vil ha noe godt? Eller som mellommåltid på jobb?

Sunt men kalorifattig (mettende). Er ikke ute etter "en liten neve nøtter" :P

Anonymous poster hash: a2967...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiser du bare salat og wok? ikke rart du går sulten da i såfall.. Et knekkebrød eller to med noe godt på, en frukt, smoothie, litt youghurt og musli, energibar... masse å velge i da :) Disse tingene behøver ikke å ha mange kcal. Knekkebrødet kan f.eks være rugsprø. den har 35 kcal. så har du på bittelitt mager kremost og f.eks kalkunfilet over, med agurt og paprika, mye mat, men veldig få kalorier. smoothien kan være med lettyoughurt, heter den dobbel q mon tro? den inneholder kun 50 kcal per beger. ha oppi bær som også har svært få kcal..

Anonymous poster hash: 4b70f...d9f
Skrevet

skyr

gulrøtter

mager cottage cheese

eple

en neve nøtter er ikke kalorifattig

Anonymous poster hash: fd833...f19
Skrevet

Cottage cheese med sukkerfritt eplesyltetøy og mandler

Grønnsaker

Lefse med skinke og ruccola og en liten klart mager kesam

Skyr eller de nye fra tine-- 14?

Hjemmelagde energibarer/ hjemmelagd matmuffins

En proteinshake

Knekkebrød med avokado smør og skinke

Salat med kokt egg

Kan lage mye godt sukkerfritt godteri, også sunt godteri (ja, det går ann, bare å søke i vei)

Grønnsaker med dipp

Omelett med purre og skinke

Gratinerte grønnsaker

Ovnsbakt søtpotet med speilegg og ketchup uten sukker

Anonymous poster hash: 1f003...ac2

Skrevet

Avocadosmør, ikke avokado og smør.

Skrevet

Skyr er godt. Det mest fornuftige jeg noen gang har lest her inne, var da en bruker tipset om mager cottage cheese med en skje syltetøy (jeg bruker eple/pære fra Lerum) og kaneldryss over. Nydelig, i alle fall med tanke på kaloriinnholdet ;)

Ellers er vaniljekesam og kesam med lime en hit istedenfor yoghurt.

Skrevet

spiser du bare salat og wok? ikke rart du går sulten da i såfall.. Et knekkebrød eller to med noe godt på, en frukt, smoothie, litt youghurt og musli, energibar... masse å velge i da :) Disse tingene behøver ikke å ha mange kcal. Knekkebrødet kan f.eks være rugsprø. den har 35 kcal. så har du på bittelitt mager kremost og f.eks kalkunfilet over, med agurt og paprika, mye mat, men veldig få kalorier. smoothien kan være med lettyoughurt, heter den dobbel q mon tro? den inneholder kun 50 kcal per beger. ha oppi bær som også har svært få kcal..

Anonymous poster hash: 4b70f...d9f

Hahahahahaha, aldri sagt jeg går sulten ;) tvert imot. Spiser salat og wok, der stopper det sunne. Så blir det godte og junk :/

Takk for tips :)

Skrevet

skyr

gulrøtter

mager cottage cheese

eple

en neve nøtter er ikke kalorifattig

Anonymous poster hash: fd833...f19

Nei det er jo akkurat det jeg sier. Takk for tips :)

Skrevet

Den Wasa Crisp og cereals er veldig god - og fungerer godt som mellommåltid. (158 kcal;))

Anonymous poster hash: fd9e6...4b7
Skrevet

Sunt fett er jo ikke akkurat farlig, det er faktisk veldig bra for kroppen. Nøtter, fet fisk og avokado er jo helt supert, men ikke i store mengder. Mett blir man og. Sikkert 1/5 av mitt kosthold er sunt fett, men så er resten av kostholdet veldig tilpasset det. Er slank og veltrent. Ikke vær så redde for fett, folkens.

Skrevet

Sunt fett er jo ikke akkurat farlig, det er faktisk veldig bra for kroppen. Nøtter, fet fisk og avokado er jo helt supert, men ikke i store mengder. Mett blir man og. Sikkert 1/5 av mitt kosthold er sunt fett, men så er resten av kostholdet veldig tilpasset det. Er slank og veltrent. Ikke vær så redde for fett, folkens.

Er ikke redd for fett, er kaloriene som er skumle :P

Skrevet

Skyr er godt. Det mest fornuftige jeg noen gang har lest her inne, var da en bruker tipset om mager cottage cheese med en skje syltetøy (jeg bruker eple/pære fra Lerum) og kaneldryss over. Nydelig, i alle fall med tanke på kaloriinnholdet ;)

Ellers er vaniljekesam og kesam med lime en hit istedenfor yoghurt.

Og hvis du vil ha enda færre kalorier kan du bruke fun light i stedet for syltetøy. Fun light eple og pære med kanel over :)

Anonymous poster hash: 9739c...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...