Gå til innhold

Deprimert og vil egentlig bare dø :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student og har nå hele 14 kroner på konto. Økonomien er vanskelig og ting går ikke rundt. Etter faste utgifter sitter jeg igjen med 3200 kroner. Noe som er alt for lite for meg og 6-åringen på en månde.

For en månde siden ble det slutt mellom meg og kjæresten, etter 4 år sammen.

Jeg er deprimert, har ikke energi, vil bare sove, orker ikke å ordne meg, ordker ikke å dra ut og alt er generelt kjempe tungt.

Har ikke så veldig stort nettverk, så ingen å støtte meg til. Alt kjennes kjempe håpløst ut.

Sønnen min og jeg har høstferie, men mamman orker ikke ting :( Ikke har jeg penger til å finne på noe heller. (Ikke at det nødvendigvis trenger å koste penger)

Har et halvt brød igjen og noen kjøttkaker i frysen. Så hvordan vi skal klare oss fremtil bostøtten kommer vet jeg ikke :(

Noen ganger hadde faktisk alt bare vært bedre dersom jeg var dø.....

Anonymous poster hash: b16c4...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du? 😊 Klem ❤️

Anonymous poster hash: 78467...db8

Skrevet

Kjære deg, nå sender jeg deg en klem først!

Det du må prøve å tenke, er at alle har perioder i livet hvor ting kan se mørkt ut. Det som da er viktig er å prøve å se det som er positivt, og i det du skriver er det positive ting; du er student (noe som betyr at du har muligheter fremover, økonomien vil bli bedre) og du har en skjønn 6-åring som er glad i mammaen sin uansett. Husk at for han er du den beste mammaen i hele verden, og det spiller ingen rolle om han får brødskiver eller ikke er på tur i høstferien. Det viktigste er kjærlighet.

Jeg VET at ting vil bli bedre for deg, du må bare holde ut, se fremover og jobbe på. Og det gjør du jo ved å studere. Så kan du tenke om det er mulig å få noe hjelp, slik at iallfall du har råd til mat.

God klem, husk dette er en periode i livet, ting vil bli bedre!

Anonymous poster hash: b59f7...f67

Skrevet

Hold ut!

Livet er ikke sånn bestandig. Har selv levd på ris og kanel i påvente av bostøtte, og vært skikkelig fattig, Deprimert og sliten...

Jeg husker at jeg laga meg en plan på hvordan jeg skulle få dagene til å gå, og hadde på alarm på telefonen for å minne meg på dagligdagse gjøremål, fordi jeg var helt uttafor mentalt. 

DET BLIR BEDRE!

Nå 3 år etterpå så sitter jeg å  synes at livet egentlig er ganske herlig...!  Men det tok litt tid og jobb for å komme hit. 

Du har sikkert litt kjærlighetssorg oppe i alt dette også, det ble vel litt mye på en gang, så da mister man litt oversikten.

Men det er jo kanskje noe dere kan finne på som ikke koster penger? Barn er ikke så storforlangende, lag en "kinokveld" hjemme og se filmer sammen, gå en tur i skogen å plukk kongler / steiner som dere kan male dagen etter, eller lag "natursti" og let etter dyrespor / bæsj... sånne ting gjør vi masse når vi ikke har penger. Bor dere i by kan dere gjøre litt det samme i en park.

Har dere ikke mat, så ta kontakt med frelsesarmeen eller noen sånne organisasjoner, de har matutdeling.

Håper du kommer deg ovenpå snart. Du er ikke alene om å slite litt innimellom,  man må bare holde ut i påvente av bedre dager..! 

Anonymous poster hash: b1dce...079
Skrevet

Søk hjelp med å sende en Mail til Hjelp oss å hjelpe eller til Med hjerte for ( den plassen du bor)

Du høres ut som en flott mamma :) send mailen i dag og du vil bli møtt av flotte mennesker som kan hjelpe deg .

Anonymous poster hash: 382fd...78f

Skrevet

Har de ikke matstasjoner rundt omkring? Slik at man får en bærepose med det mest nødvendige. Du kan antagelig få hjelp på sosialkontoret også. 

Anonymous poster hash: cb831...e1f
Skrevet

Si hvor du bor, så er det sikkert noen som kan hjelpe deg. Enten finne på noe sammen med dere eller gi dere litt mat eller begge deler.

Når en er langt nede, så er det bare en vei, og det oppover!

Klem

Anonymous poster hash: 852ee...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...