Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg går over på aap nå. Vet dere hva skatteprosenten er av de? Anonymous poster hash: 981c9...668
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Men, kjære deg... Det er jo ikke en fast skatteprosent.... Dette er helt individuelt og noe du må regne på selv. Ta kontakt med Skatteetaten om du trenger hjelp. Anonymous poster hash: 7063d...5b1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 De beskattes som vanlig arbeidsinntekt, ingen skattefordeler e.l. Du må altså betale skatt etter hvor høy den er og hva du har å trekke ifra. Gå inn på skatteetaten og legg inn hva du nå får utbetalt i aap og legg inn gjeld og andre trekk du har, da regner programmet ut hva du skal betale i skatt. Anonymous poster hash: bb4c6...53c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg blir oftere sjokkert over folks utrolige mangel på normal kunnskap. Anonymous poster hash: 97dfe...48d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg trekker 34% skatt på AAP. Anonymous poster hash: 931e0...00c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Til Hi sitt forsvar må det jo sies at det er allmenn kjent at uføretrygdede betaler lite skatt fordi de automatisk anses som personer med lav skatteevne og har en stor skattefordel (hun mente kanskje å spørre om de på aap får samme fratrekk i skatt). Men nå blir det snart slutt på det, fra neste år når den nye trygdereformen kommer mister uføre skattefordelen sin og må betale full skatt av trygden sin, akkurat som alle i arbeid, og alle på aap. Anonymous poster hash: bb4c6...53c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Til Hi sitt forsvar må det jo sies at det er allmenn kjent at uføretrygdede betaler lite skatt fordi de automatisk anses som personer med lav skatteevne og har en stor skattefordel (hun mente kanskje å spørre om de på aap får samme fratrekk i skatt). Men nå blir det snart slutt på det, fra neste år når den nye trygdereformen kommer mister uføre skattefordelen sin og må betale full skatt av trygden sin, akkurat som alle i arbeid, og alle på aap. Anonymous poster hash: bb4c6...53c Vel.. Hun spør om hvilken skatteprosent det er på aap. Uansett hvordan du vrir og vender på det, vitner det om skremmende lav kunnskap om noe man bør kunne. Anonymous poster hash: 7063d...5b1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Til Hi sitt forsvar må det jo sies at det er allmenn kjent at uføretrygdede betaler lite skatt fordi de automatisk anses som personer med lav skatteevne og har en stor skattefordel (hun mente kanskje å spørre om de på aap får samme fratrekk i skatt). Men nå blir det snart slutt på det, fra neste år når den nye trygdereformen kommer mister uføre skattefordelen sin og må betale full skatt av trygden sin, akkurat som alle i arbeid, og alle på aap. Anonymous poster hash: bb4c6...53c Vel.. Hun spør om hvilken skatteprosent det er på aap. Uansett hvordan du vrir og vender på det, vitner det om skremmende lav kunnskap om noe man bør kunne. Anonymous poster hash: 7063d...5b1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Vel.. Hun spør om hvilken skatteprosent det er på aap. Uansett hvordan du vrir og vender på det, vitner det om skremmende lav kunnskap om noe man bør kunne. Anonymous poster hash: 7063d...5b1 Mååå alle ha tenkt gjennom det med skattetrekk og aap før de noen gang har forholdt seg til aap tidligere? (og før du blir syrlig til meg så visste jeg dette) Jeg er enig med annie...53c. Det er alment kjent at uføretrygdede har lavere skatt. Etter navreformen så har flere typer stønader som tidligere ble differensiert navnemessig fått samme navn, under navnet aap. Ikke alle som holder seg oppdatert på ulike trygdestønader hvis de aldri har vært borti det tidligere. Og det er så godt som aldri dumme spørsmål, for får man ordentlige svar så blir man klokere enn man var før man stilte spørsmålet. Imidlertid er ikke alle svar alltid like hensiktsmessige... Anonymous poster hash: 47bcf...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå