Gå til innhold

Regjeringen vil kutte stønader


Anbefalte innlegg

Skrevet

Overgangsstønad og barnetillegg, på tide. Står i DN+ i dag

 

Anonymous poster hash: 1a956...474

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:tommelsmil:



Anonymous poster hash: ae149...e06
Skrevet

På tide å tenke litt nytt ja, blir spennende å se hva de kommer frem til.

 

Likte forslaget om gratis barnehage for trygede og sosialklienter, viktig at barn fra veldig ressurssvake hjem får pedagogisk oppfølging, god språkopplæring og får sosialisering og venner utenom foreldrenes miljø. Må få bukt med den sosiale arven i et kand som Norge hvor alle egentlig skal ha like muligheter.

 

Anonymous poster hash: 0334f...a1c

Skrevet

Link?

 

Anonymous poster hash: 71efd...3c7

Skrevet

Jeg vet ikke jeg.. En slektning som er uføre er naturligvis avhengig av den inntekten hun kan få, hadde det ikke vært for tillegget hadde hun og barnet måtte leie en rønne, mens de nå kan bo i et normalt lite hus. Skal det at min slektning er født slik hun er redusere muligheten til å få barn, bo noenlunde ok osv? 

 

Litt vanskelig å skrive så mye mer uten å ha lest artikkelen i sin helhet. 

 

 



Anonymous poster hash: 31653...a0b
Skrevet

På tide å tenke litt nytt ja, blir spennende å se hva de kommer frem til.

 

Likte forslaget om gratis barnehage for trygede og sosialklienter, viktig at barn fra veldig ressurssvake hjem får pedagogisk oppfølging, god språkopplæring og får sosialisering og venner utenom foreldrenes miljø. Må få bukt med den sosiale arven i et kand som Norge hvor alle egentlig skal ha like muligheter.

 

Anonymous poster hash: 0334f...a1c

Utrolig hva folk kan lite av seg. I mine øyne er du ressurssvak med den holdningen der!

 

Anonymous poster hash: 2bf63...5a6

Skrevet

Og når ble det gitt at trygdede er ressurssvake?? Som regel er det fysiske hindringer som ligger til grunn for uføre, ikke at man er idiot. 

 

Man finner ressurssvake folk i alle samfunnsklasser, om man kan si det sånn. Ei som gifter seg med en rik mann, selv om hun har en IQ på 70 og er mest opptatt av å se seg i speilet, eller ei med cerebral parese som ikke feiler noen verdens ting i hodet, men har en kropp som ikke fungerer 100%. Vet hvem jeg ville skulle oppdratt mitt barn f.eks. 



Anonymous poster hash: 31653...a0b
Skrevet

Å gå på trygd er faktisk arvelig ..

 

Anonymous poster hash: 1a956...474

Skrevet

Å gå på trygd er faktisk arvelig ..

 

Anonymous poster hash: 1a956...474

Som sagt, noen er født slik at de ikke har noe annet valg enn uføre. Det betyr ikke at ungene blir uføre. 

 

Anonymous poster hash: 31653...a0b

Skrevet

 

Og når ble det gitt at trygdede er ressurssvake?? Som regel er det fysiske hindringer som ligger til grunn for uføre, ikke at man er idiot. 

 

Man finner ressurssvake folk i alle samfunnsklasser, om man kan si det sånn. Ei som gifter seg med en rik mann, selv om hun har en IQ på 70 og er mest opptatt av å se seg i speilet, eller ei med cerebral parese som ikke feiler noen verdens ting i hodet, men har en kropp som ikke fungerer 100%. Vet hvem jeg ville skulle oppdratt mitt barn f.eks. 

 

Anonymous poster hash: 31653...a0b

 

 

Å være ressurssvak handler svært sjelden om intelligens eller om iq.

 

Anonymous poster hash: 0a420...086

Skrevet

Å gå på trygd er faktisk arvelig ..

 

Anonymous poster hash: 1a956...474

 

Men tror du det blir mindre arvelig av at barna vokser opp i fattigdom og ikke får de samme mulighetene som andre barn?

 

Anonymous poster hash: 374bd...581

Skrevet

Å gå på trygd er faktisk arvelig ..

 

Anonymous poster hash: 1a956...474

 

Det er det. 

 

Men, de har ikke gjort noen forskning på (som jeg vet av hvertfall) om det er pågrunn av "sosialarv" eller om det er fordi at de barna har arvet den samme sykdommen som sin(e) foreldre F.eks. 

 

Men, når det er sagt, så skjønner jeg jo at det er veldig mange ressurssvake som er uføretrygda, og det sier jo seg selv. 

 

De er så syke at de ikke klarer å jobbe.. Da kan man ikke regnes som ressurssterk. Men, barna har jo to foreldre, og jeg kjenner ei som er uføretrygdet mens mannen er professor. 

 

Da kan man ikke si at de barna som vokser opp der, kommer fra et ressurssvakt hjem. Og det blir feil at man skal trekke stødnader på grunnlag av dette. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 1da37...7c4

Skrevet

- En tolkning på at uføretrygd går i arv, kan være at visse sjeldne sykdommer arves, men dette spiller nok en liten rolle, fordi halvparten av unge uføretrygdede er uføre på grunn av psykiske lidelser. Det dreier seg nok mer om roller man lærer, og barn av uføretrygdede foreldre lærer seg rollen. Slik kan man si at sosial arv følger slektene, sier Petter Kristensen til Klassekampen. - See more at: http://www.klassekampen.no/49557/article/item/null/uforetrygd-gar-i-arv#sthash.eJhlwMo5.dpuf

 

Anonymous poster hash: 1a956...474

Skrevet

De kunne heller øke barnetrygden synes jeg. Vært det samme i 20 år nå😝

Skrevet

De kunne heller øke barnetrygden synes jeg. Vært det samme i 20 år nå😝

Uenig. Det er veldig mange som ikke engang trenger barnetrygden. Den bør fases ut, så får heller e som har det vanskelig økonomisk få andre stønader.

 

Aller helst bør folk hjelpes ut i jobb så de klarer å stå på egne ben.

 

 

 

Anonymous poster hash: f51cc...20e

Skrevet

Det vil øke barnefattigdommen, så det er en spiker i kista til fattigdomssatsningen som har vært. Dårlig gjort overfor de som er uføre, og spesielt dårlig gjort at det skal gå ut over barna deres. 



Anonymous poster hash: 5466b...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...