Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Overgangsstønad og barnetillegg, på tide. Står i DN+ i dag Anonymous poster hash: 1a956...474
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 På tide å tenke litt nytt ja, blir spennende å se hva de kommer frem til. Likte forslaget om gratis barnehage for trygede og sosialklienter, viktig at barn fra veldig ressurssvake hjem får pedagogisk oppfølging, god språkopplæring og får sosialisering og venner utenom foreldrenes miljø. Må få bukt med den sosiale arven i et kand som Norge hvor alle egentlig skal ha like muligheter. Anonymous poster hash: 0334f...a1c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Link? Anonymous poster hash: 71efd...3c7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Da må du betale Da må du betale http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/10/03/2157/Statsbudsjettet/skjerper-arbeidslinjen--kutter-i-trygden Anonymous poster hash: 1a956...474
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg vet ikke jeg.. En slektning som er uføre er naturligvis avhengig av den inntekten hun kan få, hadde det ikke vært for tillegget hadde hun og barnet måtte leie en rønne, mens de nå kan bo i et normalt lite hus. Skal det at min slektning er født slik hun er redusere muligheten til å få barn, bo noenlunde ok osv? Litt vanskelig å skrive så mye mer uten å ha lest artikkelen i sin helhet. Anonymous poster hash: 31653...a0b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 På tide å tenke litt nytt ja, blir spennende å se hva de kommer frem til. Likte forslaget om gratis barnehage for trygede og sosialklienter, viktig at barn fra veldig ressurssvake hjem får pedagogisk oppfølging, god språkopplæring og får sosialisering og venner utenom foreldrenes miljø. Må få bukt med den sosiale arven i et kand som Norge hvor alle egentlig skal ha like muligheter. Anonymous poster hash: 0334f...a1c Utrolig hva folk kan lite av seg. I mine øyne er du ressurssvak med den holdningen der! Anonymous poster hash: 2bf63...5a6
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Og når ble det gitt at trygdede er ressurssvake?? Som regel er det fysiske hindringer som ligger til grunn for uføre, ikke at man er idiot. Man finner ressurssvake folk i alle samfunnsklasser, om man kan si det sånn. Ei som gifter seg med en rik mann, selv om hun har en IQ på 70 og er mest opptatt av å se seg i speilet, eller ei med cerebral parese som ikke feiler noen verdens ting i hodet, men har en kropp som ikke fungerer 100%. Vet hvem jeg ville skulle oppdratt mitt barn f.eks. Anonymous poster hash: 31653...a0b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Å gå på trygd er faktisk arvelig .. Anonymous poster hash: 1a956...474
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Å gå på trygd er faktisk arvelig .. Anonymous poster hash: 1a956...474 Som sagt, noen er født slik at de ikke har noe annet valg enn uføre. Det betyr ikke at ungene blir uføre. Anonymous poster hash: 31653...a0b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 http://www.aftenposten.no/okonomi/-Barn-larer-at-problemer-kan-loses-av-det-offentlige-7250555.html Anonymous poster hash: 1a956...474
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Og når ble det gitt at trygdede er ressurssvake?? Som regel er det fysiske hindringer som ligger til grunn for uføre, ikke at man er idiot. Man finner ressurssvake folk i alle samfunnsklasser, om man kan si det sånn. Ei som gifter seg med en rik mann, selv om hun har en IQ på 70 og er mest opptatt av å se seg i speilet, eller ei med cerebral parese som ikke feiler noen verdens ting i hodet, men har en kropp som ikke fungerer 100%. Vet hvem jeg ville skulle oppdratt mitt barn f.eks. Anonymous poster hash: 31653...a0b Å være ressurssvak handler svært sjelden om intelligens eller om iq. Anonymous poster hash: 0a420...086
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Å gå på trygd er faktisk arvelig .. Anonymous poster hash: 1a956...474 Men tror du det blir mindre arvelig av at barna vokser opp i fattigdom og ikke får de samme mulighetene som andre barn? Anonymous poster hash: 374bd...581
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Å gå på trygd er faktisk arvelig .. Anonymous poster hash: 1a956...474 Det er det. Men, de har ikke gjort noen forskning på (som jeg vet av hvertfall) om det er pågrunn av "sosialarv" eller om det er fordi at de barna har arvet den samme sykdommen som sin(e) foreldre F.eks. Men, når det er sagt, så skjønner jeg jo at det er veldig mange ressurssvake som er uføretrygda, og det sier jo seg selv. De er så syke at de ikke klarer å jobbe.. Da kan man ikke regnes som ressurssterk. Men, barna har jo to foreldre, og jeg kjenner ei som er uføretrygdet mens mannen er professor. Da kan man ikke si at de barna som vokser opp der, kommer fra et ressurssvakt hjem. Og det blir feil at man skal trekke stødnader på grunnlag av dette. Anonymous poster hash: 1da37...7c4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 - En tolkning på at uføretrygd går i arv, kan være at visse sjeldne sykdommer arves, men dette spiller nok en liten rolle, fordi halvparten av unge uføretrygdede er uføre på grunn av psykiske lidelser. Det dreier seg nok mer om roller man lærer, og barn av uføretrygdede foreldre lærer seg rollen. Slik kan man si at sosial arv følger slektene, sier Petter Kristensen til Klassekampen. - See more at: http://www.klassekampen.no/49557/article/item/null/uforetrygd-gar-i-arv#sthash.eJhlwMo5.dpuf Anonymous poster hash: 1a956...474
Urwa Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 De kunne heller øke barnetrygden synes jeg. Vært det samme i 20 år nå😝
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 De kunne heller øke barnetrygden synes jeg. Vært det samme i 20 år nå😝Uenig. Det er veldig mange som ikke engang trenger barnetrygden. Den bør fases ut, så får heller e som har det vanskelig økonomisk få andre stønader. Aller helst bør folk hjelpes ut i jobb så de klarer å stå på egne ben. Anonymous poster hash: f51cc...20e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 Det vil øke barnefattigdommen, så det er en spiker i kista til fattigdomssatsningen som har vært. Dårlig gjort overfor de som er uføre, og spesielt dårlig gjort at det skal gå ut over barna deres. Anonymous poster hash: 5466b...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå