Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Gamle er de og hva må de Gjøre? Trenger litt inspirasjon da jeg vil ha en salgs løsning på dette hjemme her. Barna er 4 år og 6 år. Anonymous poster hash: 093af...7e5
hysterika Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Mine er 9 og 12, de får 50 kr hver. Det er veldig forskjellige hva de må gjøre, ukepengene er ikke knyttet direkte opp mot hva de gjør. Eldste fikk f.eks. lov til å delta på en ganske dyr fritidsaktivitet fordi hun lager middag noen dager i uka.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 De har oppgaver i hjemmet som jeg forventer at de utfører gratis (på lik linje med meg). Vil de tjene seg penger så må de gjøre ekstra oppgaver. Har en liste over hva hver oppgave gir i lønn. Da kan de velge selv om de vil tjene seg noen kroner eller gå uten penger. Anonymous poster hash: aa8e3...27d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Nei, her i huset får ikke 6 åringen penger i hånda bare for å eksistere. Vi har en liste på kjøleskapet over jobber han kan gjøre. Pr nå er det: Ta ut søppel - 3 kr Rydde på og av middagsbordet - 5 kr Brette klær - 8 kr Hjelpe til å lage middag - 4 kr Han velger selv hva han vil gjøre, når og hvor ofte også skriver vi det opp hver gang han gjør noe. Hver Lørdag er det "lønningsdag" og da får han utbetalt det han har jobbet for. Ofte blir det ca 40 - 50 kr, men noen ganger mindre hvis han ikke gjør noe. Anonymous poster hash: c0bbb...b93
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 De er 6 og 9 år og får 30 kr på lørdagene. Vi har ikke oppgaver som er knyttet til pengene, men forventer at de gjør sin del i hjemmet. Som å rydde rommene, gå ut med søppel om jeg ber de, rydde etter seg ellers i huset, dekke på bordet om jeg ber de, ta av etter seg når vi har spist, hente poset om jeg ber osv osv. Anonymous poster hash: 5f710...01e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Her er de 10 og 12 år, og de får 50 kr. Da skal de ha ryddige rom som er støvsugd hver fredag når ukelønnen utbetales. Ellers må de bidra i huset med å gå ut med søppel innimellom, sette i oppvaskemaskinen innimellom og sånne småting. Det får de ingenting for :-) Minstemann på 5 år får ikke ukelønn enda. Det starter vi med når de begynner på skolen. Anonymous poster hash: feec8...6d1
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Min 7åring får 100 kr i uka om han rydder rommet sitt, tømmer bestikkkurven i oppvaskmaskinen , går med søpla og gjør andre ting jeg spør han om.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Femåringen må bidra med det han kan, og får slett ikke lønn for det. Anonymous poster hash: 1d7bc...3ad
Gemini77 Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 6-åringen får ikke ukepenger men 8-åringen får 50 kr i uka. Begge må rydde tallerkenene sine i oppvaskmaskinen og dekke på, rydde etter seg på generelt basis etc uten at det skal bety ukepenger. Men storebror gjør andre ting jeg ber han om. Ut med søpla hver dag, rydde etter middagen, støvsuge stuen ved behov.
Mamma_til_2 Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) 7 åringen får ymse med penger spørs om vi skal noe i helgen eller det bare er hjemmehelg , jeg kjøper lørdagssnop men hender hun får penger ca 50 kr som hun kan bruke som hun vill men da har hun vært flink hjemme uten at jeg må spørre eller mase. Endret 5. oktober 2014 av Mamma_til_2
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Ho på 2 får innimellom ein "peng" på laurdagar, 10 eller 20 kr. Ho kjøper seg ei klubbe (kjærlighet på pinne) og puttar resten på sparebøssa si. Er nok lenge til det blir noko fast og større summar.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Har en 3-åring, han får ikke egne penger til forbruk ennå, men alt vi får inn av mynt får han putte på sparebøssa. (Bruker jo som oftest kort, så det blir ikke såå mye.) Ingen faste plikter ennå, men må være med å rydde etter seg av og til, og hjelper gjerne til med å dekke bordet og henge opp klær. Gleder meg litt til han blir større og forstår mer av penger, så det går an å "kjøpe" ham litt, selv om det sikkert er pedagogisk ukorrekt. Anonymous poster hash: de4c0...eab
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 13åringen får 200kr. Anonymous poster hash: 6ca85...09d
Edelweis Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 6 og 8 år. Får 40 kr hver i uka. Må rydde middagsbordet 2 ggr i uka, hente posten 2ggr, rydde rommet på søndager, legge på plass rene klær i skuffene på mandager :-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Ingen av mine 4 barn får en fast sum, de får etter behov. De har heller ingen faste oppgaver, de må gjøre det jeg ber dem om.. Anonymous poster hash: a3ba9...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå