Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg lurer litt på om jeg feks blir sykemeldt 50%, men noen ganger klarer å jobbe mer, kan man gjøre det da? Har søkt om fire uker permisjon uten lønn pga studie, om jeg da er sykemeldt, får jeg da sykepenger for de prosentene jeg er sykmeldt? Nå høres det sikkert ut som jeg ønsker å bli sykmeldt, og tjene på det, men har god grunn til å bli sykmeldt, og ønsker ikke 100 % sykemelding. Anonymous poster hash: ed6d1...8e4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Kommer an på om du skal ha permisjon uten lønn eller allerde er i permisjon uten lønn. Anonymous poster hash: 6739b...7f1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Hvis du er så syk at du må bli sykemeldt greier du vel neppe studere. Anonymous poster hash: de4b4...4a5
TrueColours Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg fikk beskjed fra NAV om at jeg ikke kunne gå sykemeldt og studere samtidig. Om det er forskjellig praksis fra sted til sted vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Er 5 uker til jeg skal ta permisjon. Er gravid, og har plager rundt svangerskapet som gjør det vanskelig å fungere fullt på jobb, klarer delvis, men trenger å hente meg litt inn. Studiene er nettbasert med samlinger, så ei samling er ikke å sammenligne med jobb, praksis er heller ikke til å sammenligne med jobb, for da gjør jeg ikke alle arbeidsoppgavene, og jobber "oppå" grunnbemanninga. Anonymous poster hash: ed6d1...8e4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Det er ikke lov til å studere mens man har sykmelding. Selv om nettstudier ikke kan sammenlignes med jobb så er jo totalbelaStningen større når man jobbe fult og studerer. Da kan du ikke sykmelde deg fra jobben og beholde studiene. Anonymous poster hash: b1e01...949
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg var i en slik situasjon der jeg studerte 100% og jobbet 50%. Jeg ble sykmeldt fra jobb, men ikke studiene.. grunnen var at jeg hadde en sykdom som gjorde meg godt ved å gjøre noe på dagtid, men den jobben jeg gjorde på kveldstid forverret sykdomen. Så ja, det er låv og være sykemeldt og studere:) Anonymous poster hash: b0ae6...da1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Er 5 uker til jeg skal ta permisjon. Er gravid, og har plager rundt svangerskapet som gjør det vanskelig å fungere fullt på jobb, klarer delvis, men trenger å hente meg litt inn. Studiene er nettbasert med samlinger, så ei samling er ikke å sammenligne med jobb, praksis er heller ikke til å sammenligne med jobb, for da gjør jeg ikke alle arbeidsoppgavene, og jobber "oppå" grunnbemanninga. Anonymous poster hash: ed6d1...8e4 He he Jeg har aldri jobbet en plass der de som er utplassert faktisk er i tillegg til annen bemaning selv om det egentlig skal være slik. Det blir da aldri tatt inn vikarer når vi har utplasserte. Vi har hatt 3 stk på utplassering av og på siden før sommeren og jeg kan telle på en hånd der disse har vært i tillegg. Anonymous poster hash: 29f1c...0c1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg jobber og går på skole. Jeg er 60% sykemeldt. Både legen og skolen har sagt at jeg kan fortsette der så fremt jeg ikke blir 100% sykemeldt. Anonymous poster hash: fd62d...1db
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Takk for mange svar. Ser det er forskjellige meninger om jeg kan gå sykmeldt å gå skole samtidig, så det må jeg sjekke. Ett tilleggsspørsmål, litt dumt spørsmål kanskje, men jobber 80 % (fire dager i uka), om jeg får 50 % sykmelding, blir det fra de 80% eller fra ei 100% stilling? Anonymous poster hash: ed6d1...8e4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Takk for mange svar. Ser det er forskjellige meninger om jeg kan gå sykmeldt å gå skole samtidig, så det må jeg sjekke. Ett tilleggsspørsmål, litt dumt spørsmål kanskje, men jobber 80 % (fire dager i uka), om jeg får 50 % sykmelding, blir det fra de 80% eller fra ei 100% stilling? Anonymous poster hash: ed6d1...8e4 Om du blir 50% sykemeldt så er det fra din 80% stilling. Dvs at du må jobbe 2 dager i uken i stedet for 4 dager Anonymous poster hash: 6b147...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå