Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Hva pleier din 2-åring å ha i nista i barnehagen? Min har så og si alltid 2 brødskiver + noen biter frukt/grønt... Av og til yoghurt eller knekkebrød. Pålegg er stort sett leverpostei, falukorv, fiskekake, gulost eller makrell i tomat. Syns det blir litt lite variasjon... Inspirasjon, noen?? Anonymous poster hash: bad35...04c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 dytt Anonymous poster hash: bad35...04c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Er nistepakka til frokost eller til lunsj? Mine barn er ikke så små lengere,men jobber i bhg så ser mange matpakker:) Til frokost: Brødskiver Knekkebrød Polarbrød Egg Leverpostei Ost/smøreost Kaviar Makrell Pølse Prim Gomme Litt frokostblanding Agurk Tomat Paprika Rosiner Druer Eplebåter med kanel Banan Yoghurt Til lunsj er det ofte rester fra middag Anonymous poster hash: b0b15...ef5
MammantilNurket Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Nurket har følgende i morgendagens matboks: 2 polarbrød med pastrami og goudaost 3 cherrytomater 1 Ella's Kitchen grønnsaksmos med erter/broccoli 1 kiwi (til felles fruktkurv) 1 miniyoughurt fra Danone (fest i matboksen!!) 1 gulrot skåret i "sticks" (til felles fruktkurv) Ellers sender jeg med BabyBelle-ost, minitube med kaviar, små bokser med leverpostei, makrell-i-tomat og laks, middagsrester, bær, banan, eple eller nektariner.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Noen ganger lager jeg grove lapper med honning. Det er en kjempehit i matboksen. Bruker bare en standard lappe oppskrift. Kutter ut sukker og har oppi et par skjeer honning i stedet. Bytter ut litt over halvparten av det fine melet med grovt mel og havregryn. Honningen fungerer både som søtning og "pålegg". Ellers smører jeg på kornmokjeks av og til. Har prøvd å lage grove pizzasnurrer og frokostmuffins men dette var ikke så populært her i huset:) Anonymous poster hash: fbc6a...792
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Tusen takk for gode tips Tar veldig gjerne imot flere! Matpakka er somregel til frokost, av og til skal den også "dekke" lunch.... Lurer litt på om matpakka mi skiller seg ut i negativ retning som ensformig/kjedelig og om "alle andre" har figurformede frukt- og grønnsaker i muffinsformer osv osv Anonymous poster hash: bad35...04c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 De fleste har "kjedelige" matpakker. Så lenge innholdet er sunt og godt, er det det som er viktig. 2 åringen din tenker garantert ikke over det Anonymous poster hash: f1d1f...f5a
Nettie+jentungen Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Min spiser: brødskiver/polarbrød med (l)everpostei, kaviar, makrell i tomat, ost, falukorv. Egg. Pastarester (ELSKER PASTA), noen ganger har jeg kokt opp fullkornspasta og kuttet opp falukorv i biter og blandet sammen. Yoghurt (drikke og vanlig). Grønnsaker (helst agurk og paprika). Nøtteblanding. Rosiner. Ellas kitchen smoothier.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Nurket har følgende i morgendagens matboks: 2 polarbrød med pastrami og goudaost 3 cherrytomater 1 Ella's Kitchen grønnsaksmos med erter/broccoli 1 kiwi (til felles fruktkurv) 1 miniyoughurt fra Danone (fest i matboksen!!) 1 gulrot skåret i "sticks" (til felles fruktkurv) Ellers sender jeg med BabyBelle-ost, minitube med kaviar, små bokser med leverpostei, makrell-i-tomat og laks, middagsrester, bær, banan, eple eller nektariner. Smører de ansatte maten han sin når du sender med bokser og tuber? Anonymous poster hash: 97a7f...790
Blondzilla Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Populære matpakkeinnhold her er: Fiskekaker Middagspølse i biter Gulrotstaver Pastaskruer med tomatsaus Pastaskruer med creme fresh Gulost i terninger Hjemmelagde vårruller Hardkokt egg Middagsrester Sukkererter Min erfaring er at det er lurt å ikke ha alt for mye forskjellig i matpakken samtidig. Små barn kan bli litt overveldet av for mange valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå