Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg syntes Zara er så dyrt i Norge i forhold til i andre land. Så bla at en genser som kostet 400 i utlandet kostet 700 i Norge. Jeg syntes de var rimeligere der før, og så har de vel funnet ut at vi har så god råd i Norge at de tyner oss for profitt. Noe går jo også til høyere lønninger, men de må jo gni seg i hendene. Hva syntes du? Dyrt? Billig? Handler mest på Zara i utlandet? Anonymous poster hash: cdebf...b4b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Dette gjelder jo absolutt alt. Hvorfor henge ut Zara? Anonymous poster hash: e7739...05b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Dette gjelder jo absolutt alt. Hvorfor henge ut Zara? Anonymous poster hash: e7739...05b Mente ikke å henge ut Zara. Er bare så skuffet over prisnivået etter å ha vært der. Jeg syntes ikke H&M er så mye dyrere enn i utlandet. Det irriterer meg at vi forbrukere i Norge må betale overpris. HI Anonymous poster hash: cdebf...b4b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Årsaken er vel både at vi faktisk gidder og at de har høyere utgifter til både lønninger og husleie. Anonymous poster hash: 19d5c...17f
Modesty Blaise. Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Dette gjelder jo absolutt alt. Hvorfor henge ut Zara? Anonymous poster hash: e7739...05b Mente ikke å henge ut Zara. Er bare så skuffet over prisnivået etter å ha vært der. Jeg syntes ikke H&M er så mye dyrere enn i utlandet. Det irriterer meg at vi forbrukere i Norge må betale overpris. HI Anonymous poster hash: cdebf...b4b Overpris? Hvordan tror du regnestykket blir hvis du sammenlikner lønnskostnader, husleie, strøm med f. Eks Spania? Og tar med i regnestykket at i Norge så har vi feriepenger og arbeidsavift på ansatte? Det de selger i butikkene skal jo dekke opp for alt dette, og i tillegg gi et overskudd. Det er vel ikke så veldig rart at en god del ting blir dyrere her da?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Prislappene på Zara oppgir vel veiledende pris i flere forskjellige valuta'er, så du får regne på hva det tilsvarer. Det vil jo også avhenge av kronekursen på et gitt tidspunkt. Relativt sett er klær mye billigere for oss, hvis man sammenligner med generelt lønnsnivå. Og for å sitere min mor: Jeg kjøpte en genser for 249,- for 10 år siden, og kjøpte en genser for 249,- idag. Ikke mye prisvekst der nei! Anonymous poster hash: 37bbf...429
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg synes ikke det er prisene som er værst på zara. Har vært på de butikkene i Oslo, og servicen er rett og slett elendig. Så dårlig at jeg ikke gidder å handle der mer. Og jeg er ikke veldig kravstor når det gjelder service i klesbutikker altså... Anonymous poster hash: 7792d...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå