Gå til innhold

Svigermor som forskjellsbehandler barnebarna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har lagt merke til at svigermor favoriserer broren hans sin datter.. Tror kanskje det er fordi hun syns det er stas med et jentebarnebarn (jeg og mannen min har en sønn og venter vår andre sønn). Hun ringer denne jenta på skype hver dag, mens det går måneder mellom hver gang hun snakker med vår sønn på skype og da er det som regel vi som ringer henne! Sønnen vår er et år eldre enn kusina si og har såklart bedre språk så han kunne fint pratet med farmor på skype. Hun drar oftere å besøker jenta, mens er her kanskje en gang i året en helg. Jeg kjenner jeg blir irritert og føler det er sårt ovenfor sønnen min. Han er for liten til å merke det nå, men lurer på hvordan det blir i årene som kommer, mer tydelig?

Jeg kjenner at jeg ikke vil ta det opp med henne, det er hun som går glipp av all utvikling med sønnen vår. Føler det bare ville blitt påtvunget om hun plutselig skulle ringt masse nå bare fordi vi tok det opp. Det er jo tydelig ikke i hennes interesse nå, siden hun kun ringer jenta. Syns dere vi burde ta det opp med henne eller bare la det gå og tenke at det er hennes tap? Noen andre som har erfaring med besteforeldre som forskjellsbehandler barnebarna?

Anonymous poster hash: cda77...ee4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja her forskjellsbehandlea det, men det er internt mellom mine barn og og internt hos min brors barn - altså mellom søsken og ikke søskenbarn.

Det kan være at hun føler mer tilknytning med jenta- personlighet eller at det er en jente. Set kan også være at hun rett og slett kommer bedre overens med din svogers familie og ikke din - hva nå enn det kan komme av.

Det er hennes tap, og jeg hadde ikke styrt noe mer med det - dine barn ser ikke forskjellsbehandlingen.

I min situasjon sliter jeg med hvordan jeg skal håndtere forskjellsbehandlingen for den blir veldig synlig mellom søsken.

Anonymous poster hash: ca375...7c5

Skrevet

Hennes tap...

Og sønnen din vil sannsynlig vis ikke tenke over det eller vite om forskjellen om ikke det blir et tema hjemme hos dere ;)

Anonymous poster hash: 10834...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...