Gå til innhold

Hva vasker dere gulv med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Durance husvask med lavendelduft. Men kun en liten dæsj i vannet! Høres ut som du bruker for mye såpe, mannen min bruker også for mye og da blir gulvet sticky...

Anonymous poster hash: 921e6...417
Skrevet

Hva slags gulv har du? Laminat og parkett trenger ulik behandling.

Anonymous poster hash: e1572...1ec

Skrevet

Jeg bruker bare enjomopp med kaldt vann på alle typer gulv, altså parkett og fliser. Men det tar tid å bli kvitt det gamle såpelaget. Vask over i alle falll 10 ganger med kun vann før du gir opp. Tenker da ikke på samme dag, så gi det tid.

Skrevet

kun vann :)

Skrevet

Bruker dampvasker til storrengjøring. Ellers drar jeg over med mikrofiberklut og vann.

Skrevet

Natursåpe eller grønnsåpe. Vi har utelukkende ubehandla tregulv.

Anonymous poster hash: 91c93...77b

Skrevet

Dette er grunnen til at jeg vasker med nal. Da får man overflødig vann opp igjen, og all møkka blir med. Bruker ikke mye såpe, men stort sett alltid grønnsåpe (vi har parkett i flere rom).

Vasker med nal? Det tror jeg aldri jeg har sett, bilde av hvordan en sånn ser ut?

Anonymous poster hash: 3cda7...862

Skrevet

Dette er grunnen til at jeg vasker med nal. Da får man overflødig vann opp igjen, og all møkka blir med. Bruker ikke mye såpe, men stort sett alltid grønnsåpe (vi har parkett i flere rom).

Vasker med nal? Det tror jeg aldri jeg har sett, bilde av hvordan en sånn ser ut?

Anonymous poster hash: 3cda7...862

Langkost? Vi kaller det nal.

Skrevet

Siden du har sticky gulv, vlle jeg først og fremst tatt ei runde eller tre med en salmiakkblanding. Salmiakk skal vaskes av fra overflaten med rent vann etterpå. Bytt vann med en gang det ser skittent ut, og kluten må skiftes ut med en gang den er skitten. Skyld gjerne i vann før hvert dypp i bøtta (vask gulv - skyld og vri kluten i rennende vann - dypp i salmiakkvannet - vask gulv)

Etter du har gjort det, så bruk bare en bitteliten dæsj såpe i vannet (ikke bruk bruksanvisningen, gjør jeg det, blir gulvene klissete) til din daglige/ukentlige vask. En kork er nok! Eneste bra med såpe, er vår egoistiske luktesans som liker lukten av nyvaska gulv ;-) Bruk eller bare vann. Jeg bruker varmt vann, men tror kaldt også gjør samme nytten. 

Anonymous poster hash: e6c24...1d9
Skrevet

Siden du har sticky gulv, vlle jeg først og fremst tatt ei runde eller tre med en salmiakkblanding. Salmiakk skal vaskes av fra overflaten med rent vann etterpå. Bytt vann med en gang det ser skittent ut, og kluten må skiftes ut med en gang den er skitten. Skyld gjerne i vann før hvert dypp i bøtta (vask gulv - skyld og vri kluten i rennende vann - dypp i salmiakkvannet - vask gulv)

Etter du har gjort det, så bruk bare en bitteliten dæsj såpe i vannet (ikke bruk bruksanvisningen, gjør jeg det, blir gulvene klissete) til din daglige/ukentlige vask. En kork er nok! Eneste bra med såpe, er vår egoistiske luktesans som liker lukten av nyvaska gulv ;-) Bruk eller bare vann. Jeg bruker varmt vann, men tror kaldt også gjør samme nytten. 

Bruk ellers* bare vann...

Gjest gangstersquad
Skrevet

Forever mpd 2x ultra. Lukter kjempegodt, og kan brukes på alle overflater og til klær. Ikke i oppvaskmaskinen, da blir det skumparty :P Er basert på Aloe Vera. 

Skrevet

Hva slags gulv har du? Vi har parkett, og jeg fikk anbefalt av en parkettprodusent å bruke en bitteliten sprut med zalo i bøtta. Og det funker som bare rakker'n! Jeg pleier å etterbehandle gulvene med et spesialmiddel for parkett, for å forhindre at ny skitt setter seg fast. I tillegg blir gulvene skinnende blanke.

Anonymous poster hash: 4626d...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...