Mother Gothel Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har prøvd forskjellige såper, men uansett hva jeg bruker så blir gulvet seigt og klissete etterpå. Har prøvd å vaske over med vann etterpå også, men det blir på en måte bare liggende oppå så jeg må tørke over etter det igjen. Er så lei av å holde på sånn. Hater å vaske gulv fra før, så hvis noen har noen gode tips til hvordan å vaske gulv rene kjapt og enkelt hadde det blitt satt veldig pris på!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Grønnsåpe/Ajax. Høres ut som du bruker for mye såpe. Anonymous poster hash: 6b0c9...d35
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Enjo mopp. Kun kaldt vann Anonymous poster hash: 2e5f3...740
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Grønnsåpe. Enig i at det høres ut som du bruker for mye såpe. Anonymous poster hash: bd8f3...637
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Bruker vann og litt jif universal.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Enjo mopp. Kun kaldt vann Anonymous poster hash: 2e5f3...740 Ikke enjo her! Jifmopp, men BARE kaldt vann! Har ikke tatt meg råa til en enjo/norwex. Men, endelig en likesinned ! Anonymous poster hash: b2634...cfc
Mother Gothel Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2014 Ok, skal prøve med bare bittelitt såpe i nå. Får håpe det hjelper. Er skikkelig irriterende med nyvaskede gulv når det er striper på gulvet etter moppen, og sokkene omtrent sitter fast i gulvet Takk for tips!
Superdolly Skrevet 4. oktober 2014 #9 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg bruker Jif mikrofibermopp og rent vann. Godt oppvridd mopp. Er det flekker på gulvet sprayer jeg på bittelitt Jif spray&mopp på flekken og lar det virke noen sekunder. Det høres ut som du bruker alt for mye såpe.
☆☆☆ Skrevet 4. oktober 2014 #10 Skrevet 4. oktober 2014 1/4 kork ajax original til 5 l vatn. Er fullstendig klar over at vatn er nok, men det er noko med lukta av nyvaska golv. Men dette er vanesak, saknar på ingen måte parfyrmert klesvask.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #11 Skrevet 4. oktober 2014 Enjo her også :-) Støvmoppen hàr jeg hatt i 12 år og den funker fortsatt. Har kjøpt ny våtmopp da, men bra investering selv om det er dyrt i innkjøp. Vasker bl.a. vinduene også med Enjo. Kun vann og en liten dråpe "blank" (Enjo-produkt). Anonymous poster hash: 9e280...86e
Mother Gothel Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2014 1/4 kork ajax original til 5 l vatn. Er fullstendig klar over at vatn er nok, men det er noko med lukta av nyvaska golv. Men dette er vanesak, saknar på ingen måte parfyrmert klesvask. Ja, det lukter jo skikkelig godt av nyvaskede gulv! Men jeg er absolutt villig til å bytte det mot rene gulv som ser (og føles ) bra ut!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Grønnsåpe legger igjen film på gulvet, passer kun til ubehandlet tregulv. Anonymous poster hash: 50e5b...59f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #14 Skrevet 4. oktober 2014 Klut. Anonymous poster hash: 76ad0...e55
Gjest mphs Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg bruker enten bare vann og Jif mikrofibermopp eller som i dag en dæsj eddik i vannet. Jeg har vel eddik i vannet ca. her 3 gang jeg vasker. Blir veldig bra
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #16 Skrevet 4. oktober 2014 Enjo mopp. Kun kaldt vann Anonymous poster hash: 2e5f3...740 Ikke enjo her! Jifmopp, men BARE kaldt vann! Har ikke tatt meg råa til en enjo/norwex. Men, endelig en likesinned ! Anonymous poster hash: b2634...cfc De er ganske mye bedre enn Jif. Skal sies at det har nok kommet bedre Jifmopper siden jeg hadde den sist for 7 år siden Hadde Enjo-selskap, da fikk jeg moppen mye billigere. Har også tørrmopp, baderomsserien og vinduserien. Vinduene er som en lek å vaske, og de blir helt rene. Likevel er det ikke ofte jeg gidder hehe Har et barn med astma, og ser på det som en fordel at vi vasker uten såper og kjemikalier i noe særlig grad. Anonymous poster hash: 2e5f3...740
Mother Gothel Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #17 Skrevet 4. oktober 2014 Enjo mopp. Kun kaldt vann Anonymous poster hash: 2e5f3...740 Ikke enjo her! Jifmopp, men BARE kaldt vann! Har ikke tatt meg råa til en enjo/norwex. Men, endelig en likesinned ! Anonymous poster hash: b2634...cfc De er ganske mye bedre enn Jif. Skal sies at det har nok kommet bedre Jifmopper siden jeg hadde den sist for 7 år siden Hadde Enjo-selskap, da fikk jeg moppen mye billigere. Har også tørrmopp, baderomsserien og vinduserien. Vinduene er som en lek å vaske, og de blir helt rene. Likevel er det ikke ofte jeg gidder hehe Har et barn med astma, og ser på det som en fordel at vi vasker uten såper og kjemikalier i noe særlig grad. Anonymous poster hash: 2e5f3...740 Åh, det hadde vært noe. Må bare bli litt rik først. Nå vasker jeg vinduene med våtservietter og tørker over med en klut vann etterpå
Optatium Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Dette er grunnen til at jeg vasker med nal. Da får man overflødig vann opp igjen, og all møkka blir med. Bruker ikke mye såpe, men stort sett alltid grønnsåpe (vi har parkett i flere rom).
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg bruker Jif mikrofibermopp og rent vann. Godt oppvridd mopp. Er det flekker på gulvet sprayer jeg på bittelitt Jif spray&mopp på flekken og lar det virke noen sekunder. Det høres ut som du bruker alt for mye såpe. Sånn gjør jeg det også. Jeg skal aldri mer bruke vaskemidler. Anonymous poster hash: 16430...428
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #20 Skrevet 4. oktober 2014 Kast først og fremst ut all såpa! Det skal svært lite såpe til, egentlig ingenting, for å få rene gulv. Mopp og litt vann, evt litt spray av no' slag på vanskelige flekker. Blir rent! Anonymous poster hash: 1833f...f22
LME1001 Skrevet 4. oktober 2014 #21 Skrevet 4. oktober 2014 Enjomopp med varmt vann og en liiiten tøtsj salmiakk.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #22 Skrevet 4. oktober 2014 Bruker rå microfibermopp og litt ekstra vann på flekkene, har en spruteflaske som jeg har på edikkvann på for å fukte gulvet eller flekker med. Har ikke det problemet med seigt gulv og kan tørke opp igjen ting med hvitt papir uten at det blir sort. Anonymous poster hash: 320ae...d14
Mother Gothel Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #23 Skrevet 4. oktober 2014 Takk for mange gode tips og erfaringer. Nå er jeg nesten (men bare nesten ) motivert for å vaske gulv i morgen..!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #24 Skrevet 4. oktober 2014 Enjomopp med varmt vann og en liiiten tøtsj salmiakk. Det er vel kaldt vann som skal brukes til gulvmoppene? Det var det i hvert fall da jeg kjøpte min. Anonymous poster hash: 2e5f3...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå