Gå til innhold

Syk liten knøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten som er syk, har vært syk i en god uke no,(forkjølet) men siste 4dagene har h*n ikkje villet spise, får i h*n en skje kanskje to, med grøt, eller en eller to biter med skive, eneste h*n spiser uten å spytte ut/brekker seg er sånn fruktsanger fra nestle, eller går d bare i drikke, masse drikke, no begynner eg bli bekymret, en dag eller to kanskje tre er liksom ikkje så uvanlig om d e halsen som e vond, men 4 dager e ikkje d litt drygt?

Har ikkje vært hos lege men h*n pga eg snakket med helsestasjon, og de sa d var ikkje unormalt med dårlig appetitt i noen dager, men idag lørdag er 4 dagen uten mat, ville dere ringt legevakt imorgen om appetitten ikkje bedrer seg eller ville dere ventet til mandag og kontaktet fastlege? Eventuelt noen gode tips til hvilken mat en kunne klart å lurt ned, mener ikkje smoothies eller supper, d har eg prøvd uten hell...

Anonymous poster hash: 9b795...186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Ville ikke vært bekymra. Så lenge han får i seg drikke (gjerne saft eller melk, så blir det litt kalorier også) er det ikke farlig med en uke uten mat heller. Dette er ganske normalt, som helsestasjonen sier. Det høres dessuten ut til at du får i ham litt næring også, en skje med grøt eller en bit brød er bedre enn ingenting, og da er det ihvertfall ingen grunn til å bekymre seg. Min gikk seks dager helt uten mat ifbm omgangssyke. Ville ikke ha drikke heller, så vi måtte gi henne saft med sprøyte i munnen. Dro på legevakta fordi vi var redde for dehydrering, men de bare sjekket om hun var klinisk dehydrert (uttørkede øyne etc.), og da hun ikke var det, sendte de oss hjem og ba oss ta det easy. 

Et tips hvis barnet er gammelt nok, kan være å forsøke saftis eller annen iskrem (særlig hvis det er fare for dehydrering).

Skrevet

Hvor gammel er han da? Feber? Hvordan er allmenntilstanden? Dersom han er over 3 mnd (noe jeg tror han er siden han spiser fast føde), allmenntilstanden er bra, ikke har feber og han drikker veldig bra ville jeg ikke stressa med det nå i helga, men heller sett det an til uka. Prøv med reine frukter, bananlapper, havrekjeks for babyer, .... Lykke til! Husk at en forkjølelse ofte varer 14 dager og at vi også ofte har nedsatt matlyst da.

Anonymous poster hash: cb16b...625

Skrevet

Takk for svar,

Nå blei jeg litt mindre bekymret, er første barnet mitt så er vel litt hønemor ;)

Mini er 13 mnd :)

Har feber sånn on off, har hatt d hele tiden, men ikkje sammenhengene hele tiden..

Takk for tips, skal prøve is og kjeks, d metter nok litt mer enn saft og juice, melk d blir bare spyttet ut igjen både mme og vanlig ku melk..

Men mini er skikkelig sur og grinete, forståelig nok siden magen er ganske så tom, grådig slitsom med en unge som så og si konstant sutrer, men hører med så er vel ikkje så mye å gjør med det ;)

Igjen tusen takk for svar :)

Skrevet

Henger meg på is ja:) Prøv evt med risgrøt også. Fungerte på min største da hun var syk. Viktig at du får i han drikke med energi. Gi saft, juice etc. All mat er bra mat når de er dårlig. Så lenge det er næring i det.

Jeg ville ringt å hørt med legevakt pr.tlf for råd. Evt kontaktet et apotek. De har også god kunnskap om syke barn.

God bedring til den lille:)

Anonymous poster hash: 30015...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...