Gå til innhold

Er jeg hysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i ei bygd. Sentrum har tre puber. Ene kompisen til sønnen min (de er 10) spør om han vil være med en tur til sentrum klokka åtte i kveld. Sa blankt nei.. Er jeg for streng?

Er mye festing og råning på lørdagskveldene her! Synst ikke to tiåringer har noe å gjøre der da! Tror de ville spille fotball på banen som ligger mellom disse pubene. Det går fulle folk mellom hele tiden...

Anonymous poster hash: 44b30...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal 10 åringer til sentrum kl 20 å gjøre???

Nei, du er absolutt ikke for streng.

Skrevet

Aldeles ikke, 10-åringer har ingenting alene i sentrum å gjøre såpass sent. 

Skrevet

Bor også i ei lita bygd og på pubbene og i gatene er det så og si folketomt kl.20 og iallfall til kl.22 på en lørdagskveld. Ungene er ofte og spiller fotball på gressbanen eller syklet ved kaia på den tiden av døgnet i helgene.

Anonymous poster hash: bc41f...f89

Skrevet

10-åringer skal hverken være ute eller på pub kl 20.

Anonymous poster hash: c49b7...dcb

Skrevet

Bor også i ei lita bygd og på pubbene og i gatene er det så og si folketomt kl.20 og iallfall til kl.22 på en lørdagskveld. Ungene er ofte og spiller fotball på gressbanen eller syklet ved kaia på den tiden av døgnet i helgene.

Her er det ikke folketomt! ;)

Skrevet

10 åringer har ikke noe å gjøre hverken ved kaia eller i sentrum kl 20 på kvelden enten du bor i bygda eller ei.

Anonymous poster hash: b64e7...8ab

Skrevet

Absolutt ikke strengt eller hysterisk.

Skrevet

Skal ikke 10-åringer være ute kl 20? 

Jeg syns det avhenger av hvilke andre muligheter de har. Om de må sykle et stykke for å komme til sentrum er det utelukket. Om sentrum er nærmeste nabolag må de få lov til å være på gressbanen der syns jeg. Kl 20 er ikke sent. 

Skrevet

Skal ikke 10-åringer være ute kl 20?

Jeg syns det avhenger av hvilke andre muligheter de har. Om de må sykle et stykke for å komme til sentrum er det utelukket. Om sentrum er nærmeste nabolag må de få lov til å være på gressbanen der syns jeg. Kl 20 er ikke sent.

Gjerne ute litt lenger når de har sommerferie. Resten av året, og særlig når det er mørkt ute, mener jeg at 10-åringer skal være innendørs.

Skrevet

Bor også i ei lita bygd og på pubbene og i gatene er det så og si folketomt kl.20 og iallfall til kl.22 på en lørdagskveld. Ungene er ofte og spiller fotball på gressbanen eller syklet ved kaia på den tiden av døgnet i helgene. Anonymous poster hash: bc41f...f89

10 åringer har ikke noe å gjøre hverken ved kaia eller i sentrum kl 20 på kvelden enten du bor i bygda eller ei.Anonymous poster hash: b64e7...8ab

Sentrum i bygda er en rundkjøring, en Rimi-butikk, to pubber og en garn/klær/leke/interiør mm. butikk. Bygder kommer ofte med små sentrum ;)

Vi bor midt i sentrum, som nesten alle i bygda gjør, og selvsagt er ungene ute litt lengre i helgene.

Skrevet

Jeg synes 10 åringer bør inn kl 20. Spesielt nå hvor det er mørkt.

Skrevet

Jeg merker at jeg blir fryktelig nysgjerrig. Hvorfor skal 10-åringer inn kl 20 når det er mørkt og ikke lyst? 

Skrevet

Mindre oversiktlig når det er mørkt. Ofte har de gått ut tidligere og er uten Reflex.

Men jeg synes uansett at kl 20 er maks tid inn. Såfremt de ikke er hjemme hos venner og skal hentes eller det er sommerferie og de er nede på løkka og spiller fotball.

Men å reke rundt etter kl 20 synes jeg ikke noe om

Skrevet

Jeg merker at jeg blir fryktelig nysgjerrig. Hvorfor skal 10-åringer inn kl 20 når det er mørkt og ikke lyst?

Det lurer jeg også litt på. Ungene har både refleks og lommelykt. Husker fra barndommen at høsten og mørket var utrolig spennende. Lommelykter og spøkelseshistorier i skråningen ned mot fjæra. Luske på hverandre og racerkjørte med syklene i tussmørket. Spilte fotball og boksen går i mørket. Å spille boksen går når det er mørkt ute er fantastisk morsomt.

Kommer aldri til å ta fra barna mine den tiden :)

Skrevet

Det er snart bekmørkt kl 18 også. Må de absolutt gjøre det du beskriver etter kl 20?

Når det er sagt. Tidene har endret seg etter at du og jeg var små....

Skrevet

Her er 10 åringene på hverdager inne 19.30. Senere på sommeren/i ferier. Det er noe vi foreldre har blitt enige om og barna klager ikke.

Skrevet

De må gjerne være ute etter klokka 8, men ikke dra til sentrum! Her i byggefeltet er det stille og rolig og vi har oversikt!

Lekte mye ute etter det ble mørkt, og det har skikkelig spennende! Glemmer aldri de kveldene! Unner barna mine de samme minnene!

Skrevet

Det er snart bekmørkt kl 18 også. Må de absolutt gjøre det du beskriver etter kl 20?

Når det er sagt. Tidene har endret seg etter at du og jeg var små....Anonymous poster hash: b64e7...8ab

Her i bygda er det ikke så mye som har endret seg. Heldigvis, får jeg si :)

Nei, de må ikke. Det er fint lite man må, men når man først bor på bygda er det fint å gi ungene frihet og selvstendighet. Å være ute til kl.20/21 før vinterkulda og vinterstormene setter i og nærmest sperrer oss inne i månedsvis er noe jeg unner ungene.

Skrevet

Hva er egentlig å reke rundt? Reker de rundt om de leker på skolen? Om de leker boksen går? Om de går i skogen i mørket? Om de sykler om kapp rundt omkring? 

Reke rundt er noe jeg ser for meg at 16+ gjør. Da er de på leting etter "noe som skjer". 10-åringer leker vanligvis. Jeg klarer hvertfall ikke å relatere barna her på 11-12 år til "å reke rundt."

Her sendte vi ut barna kl 19.30 idag. De kom tilbake av seg selv ca 20.15, men vi hadde ingen planer om å hente dem inn enda. Tipper de storkoste seg ute i mørket. De er forøvrig mellom 8 og 12 år gamle. 

Skrevet

Hva er egentlig å reke rundt? Reker de rundt om de leker på skolen? Om de leker boksen går? Om de går i skogen i mørket? Om de sykler om kapp rundt omkring?

Reke rundt er noe jeg ser for meg at 16+ gjør. Da er de på leting etter "noe som skjer". 10-åringer leker vanligvis. Jeg klarer hvertfall ikke å relatere barna her på 11-12 år til "å reke rundt."

Her sendte vi ut barna kl 19.30 idag. De kom tilbake av seg selv ca 20.15, men vi hadde ingen planer om å hente dem inn enda. Tipper de storkoste seg ute i mørket. De er forøvrig mellom 8 og 12 år gamle.

Kjenner at jeg ikke kan diskutere med deg for vi har helt ulikt syn på dette.

godt vi er forskjellige.

Skrevet

Jeg prøver ikke å kverulere. Jeg er oppriktig nysgjerrig, for jeg forstår ikke. 

Skrevet

Bor også i ei lita bygd og på pubbene og i gatene er det så og si folketomt kl.20 og iallfall til kl.22 på en lørdagskveld. Ungene er ofte og spiller fotball på gressbanen eller syklet ved kaia på den tiden av døgnet i helgene. Anonymous poster hash: bc41f...f89

10 åringer har ikke noe å gjøre hverken ved kaia eller i sentrum kl 20 på kvelden enten du bor i bygda eller ei.Anonymous poster hash: b64e7...8ab
Sentrum i bygda er en rundkjøring, en Rimi-butikk, to pubber og en garn/klær/leke/interiør mm. butikk. Bygder kommer ofte med små sentrum ;)

Vi bor midt i sentrum, som nesten alle i bygda gjør, og selvsagt er ungene ute litt lengre i helgene.

Høres ut som vi bor på samme sted 😜 og nei det er ikke hysterisk. Mine barn hadde ikke fått lov til det heller

Anonymous poster hash: b0d16...6ee

Skrevet

Jeg prøver ikke å kverulere. Jeg er oppriktig nysgjerrig, for jeg forstår ikke.

Jeg skjønner du ikke kverulere, vi har bare ulikt syn. Jeg vil ikke ha barna mine på 8 og 10 ute etter kl 20. Selvfølgelig hvis de er på fotballbanen som ligger 50 m fra huset eller i hagen eller hos naboen. Men ikke sykle rundt, på skolen osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...