Gå til innhold

Har du noen gang hatt abstinenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplevde du det?

Anonymous poster hash: 5e43d...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Etter reseptbelagte medisiner jeg hadde tatt alt for mye av en periode. Jeg svettet, spydde, skalv og hadde helt forferdelige rykninger i armene. Klarte ikke å holde et glass uten å søle. Det gikk heldigvis over etter to dager. Har aldri rørt de medisinene igjen!

Anonymous poster hash: 7cc25...5a9
Skrevet

Ja. Bruker antidepressiva, men kan glemme dem til støtt og stadighet da jeg aldri kommer inn i rytmen med å ta tabletter hver dag, selv ikke etter snart 2 år...

Abstinensene kommer først som en bedøvet følelse i munn og kinn. Og hvis jeg ikke får tatt tabletten umiddelbart når disse symptomene kommer begynner det etter en stund å å "poppe" i hode, og utvikler seg så til en følelse av at "sjelen" henger et sekund etter kroppen når jeg beveger meg. Utrolig ubehagelig. 

Blir svimmel og dårlig av det, og mister helt fokus.

Anonymous poster hash: d7cf3...77c
Skrevet

Ja, opptil flere ganger. Går fast på medisiner, og de gangene jeg ikke tar dem kjenner jeg det fort. Om jeg glemmer å ta dem på kvelden får jeg ikke sove fordi jeg kjenner abstinensene allerede etter et par timer. (Ta en relativt høy dose av et preparat, som skal taes et fast klokkeslett på kvelden) Innimellom velger jeg dem vekk, om jeg f.eks må legge meg alt for sent og stå opp veldig tidlig, siden de også hjelper meg til å sove. 

Det som skjer er mye. Tenk deg bakfull gange ti! Skjelvinger som bare bli verre og verre for hver time som går, kvalme utav en annen verden og innimellom oppkast, svimmelhet, et slags sinne, men likevel mye likegyldighet, vondt i kroppen og spesielt i hodet, svetting(!) som JEG føler lukter skikkelig ille og at jeg "faller vekk" innimellom - altså at jeg ikke klarer å registrere ting rundt meg. 

Selv legen min trodde ikke noe på at jeg får abstinenser etter bare noen timer uten, men jo, akkurat sånn blir det (har depot-tabletter da). Jeg kan derfor aldri glemme tablettene, men om jeg velger selv å ikke ta dem kjenner jeg det sånn som jeg har skrevet over. Jeg tar som regel ny tablett dagen etter, og da forsvinner alt. Har likevel hatt perioder der jeg ikke har tatt tabletten på 5-6 dager, og DA begynner det å forsvinne bittelitt på siste dagen. De gangene har jeg heller ikke klart å sove så lite som bare en time, og det er ikke å anbefale å ikke sove på så mange dager. Da kommer hallusinasjonene også, men vet ikke om det har mest med abstinensene eller søvnmangelen å gjøre?

Anonymous poster hash: cbc65...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...