Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Hvor fort skriver dere egentlig? Anonymous poster hash: 4d874...951
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Slurveskriver fort nok Anonymous poster hash: 4558e...4f7
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 FORT Anonymous poster hash: d9706...6eb
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg skriver også forholdsvis fort med touch og alt Jeg har likevel problemer med å se for meg hvor fort det egentlig går når man har et innlegg fullt av orddelingsfeil, og/å-feil, osv, osv. Har dere rakett i rumpa? Hvorfor det? Anonymous poster hash: 4d874...951
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Nå kaller jeg vel heller mine feil for tastefeil og ikke skrivefeil, men jeg skriver rimelig fort. Jobben min er å skrive, så jeg har selvfølgelig maange timer øving bak meg Spesielt her inne er jeg ikke så nøye på å lese gjennom et innlegg før jeg poster det, og da popper tastefeilene opp innimellom. Tidsklemma, vet dere Anonymous poster hash: 1e4d3...2a7
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 fort og galt. Leser ikke det jeg skriver og holder som regel på med andre ting samtidig.. Anonymous poster hash: e76ab...db5
Stripete genser Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Trykkleifer kommer av rask skriving. Men og/å, hun/henne, hvis/vis/visst etc handler om noe helt annet. Men greit når folk har noe å skylde på da...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg skriver veldig fort, men kan ikke oppgi noe tall da jeg aldri har teltantall ord i minuttet. For min del sniker det seg inn både den ene og andre skrivefeilen dersom jeg skriver fort og lagrer før jeg leser korrektur. Jeg kan absolutt alt som er av skriveregler, er norsklærer, men kan likevel gjøre grove bommerter dersom jeg skriver veldig fort. Til og med forveksle og/å enda jeg utmerket godt vet hva reglene er her. Vi som er i samme team på skolen har faktisk snakket om dette en gang, at det er litt pussig hvordan alle forventer at vi alltid skal skrive 100% korrekte absolutt hele tiden uansett hvor travelt vi har selv om vi er norsklærere. Vi er også mennesker, og dersom vi ikke leser korrektur, så blir det feil hos oss også Forskjellen ligger vel i at vi oftere leser korrektur og også har færre feil opprinnelig siden det meste "ligger i fingrene" på oss når vi skriver. Nå lagrer jeg har uten å lese korrektur, og etter å ha svart veldig fort, så nå er jeg spent på om jeg har noen feil Anonymous poster hash: 87286...c78
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg skriver veldig fort, men kan ikke oppgi noe tall da jeg aldri har teltantall ord i minuttet. For min del sniker det seg inn både den ene og andre skrivefeilen dersom jeg skriver fort og lagrer før jeg leser korrektur. Jeg kan absolutt alt som er av skriveregler, er norsklærer, men kan likevel gjøre grove bommerter dersom jeg skriver veldig fort. Til og med forveksle og/å enda jeg utmerket godt vet hva reglene er her. Vi som er i samme team på skolen har faktisk snakket om dette en gang, at det er litt pussig hvordan alle forventer at vi alltid skal skrive 100% korrekte absolutt hele tiden uansett hvor travelt vi har selv om vi er norsklærere. Vi er også mennesker, og dersom vi ikke leser korrektur, så blir det feil hos oss også Forskjellen ligger vel i at vi oftere leser korrektur og også har færre feil opprinnelig siden det meste "ligger i fingrene" på oss når vi skriver. Nå lagrer jeg har uten å lese korrektur, og etter å ha svart veldig fort, så nå er jeg spent på om jeg har noen feil Anonymous poster hash: 87286...c78 Artig å lese sitt eget svar nå etterpå. Jeg ser et par mindre feil og noen skikkelig dårlige formuleringer. Kanskje jeg alltid burde lese korrektur? Anonymous poster hash: 87286...c78
PrinsesseHengepupp Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Det er forskjell på skrivefeil og slurvete. Å skylde på at man skriver for raskt når man konsekvent bruker hvem der det skal være hvilken, staver ord like feil hver gang (diprimert, beskjymret, intresagn) og deler ord i hytt og pine er lett å gjennomskue. Da har man det ikke travelt, man har bare ikke det som trengs for å skrive rett.
kiki1980 Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Fort og har to barn oppå meg,3og4 år gamle,når jeg skriver. Skriver fra mobil og rekker ikke lese gjennom.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Fort og har to barn oppå meg,3og4 år gamle,når jeg skriver. Skriver fra mobil og rekker ikke lese gjennom. Hvis du har to barn oppå deg som tydeligvis ønsker din oppmerksomhet bør du kanskje legge vekk dib.....?? Anonymous poster hash: 666ba...e8a
Marriet Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Også er det heldigvis forskjell på å skrive innlegg på dib og brev til kongen jeg skriver fort, slurver og gidder ikke lese korrektur. Jeg likte et ord ei her brukte - tidtrøyte
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg skriver ganske raskt, men bruker ipad. Mye rare autocorrecturer som dukker opp. Ikke alltid jeg gidder å lese igjennom før jeg poster. Og av og til deler jeg opp ord som egentlig er sammenhengende fordi hvis jeg ikke gjør det så skjønner ikke ordboka ordet, og ofte blir det korrigert til et helt annet ord. Gidder ikke å fikse det manuelt... Det er ikke så høytidelig her inne at jeg gidder å bruke tid på det. Anonymous poster hash: 758a8...1e7
kiki1980 Skrevet 6. oktober 2014 #15 Skrevet 6. oktober 2014 Fort og har to barn oppå meg,3og4 år gamle,når jeg skriver. Skriver fra mobil og rekker ikke lese gjennom.Hvis du har to barn oppå deg som tydeligvis ønsker din oppmerksomhet bør du kanskje legge vekk dib.....?? Anonymous poster hash: 666ba...e8a De er virkelig virkelig mamma-guttermammasgutter. I så grad at faren kan gjøre hva som helst uten å få en fnugg av oppmerksomhet. Nei,for det meste,jeg kan ikke lese,snakke eller skrive. Jeg elsker dem så veldig mye og bruker så mye tid på dem at jeg tror ikke det blir snart sunt å holde på sånn. De er sjalu når jeg snakker med faren,om vi koser på sofa,kommer en eller begge å skyver han vekk. Søtt er det!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #16 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg skriver og leser veldig fort, men har "aldri" feil uansett Anonymous poster hash: a22fd...22d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #17 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg skriver nok feil uansett, men kan regne med et par ekstra pga tastefeil på telefon og mobil. Skrivepolitiet er tøft her inne, der er jo ikke slik at man velger å skrive feil med vilje. Hva mener dere vi skal gjøre? Gå skolen om igjen? Skjønner det kan være irriterende til en viss grad, men hvis man forstår budskapet skjønner jeg ikke hvorfor man skal gå så kraftig til verks for å påpeke skrivefeil hele tiden. Anonymous poster hash: 1b351...4a7
Luksusdyret Skrevet 6. oktober 2014 #18 Skrevet 6. oktober 2014 Det blir bare dumt å påstå at prevanksjon, ahvertil, intrisang, deprisjon, "jeg gikk på butikken for OG kjøpe melk" eller "hvem bil skal du kjøpe" skyldes for lite tid til skriving. Det betyr bare at personen ikke kan skrive, så enkelt er det. Slurvefeil ser helt annerledes ut enn åpenbare skrivefeil.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #19 Skrevet 6. oktober 2014 For meg er det motsatt. Jeg skriver feil fordi hjernen er raskere enn hånda. Tenker på neste ord mens jeg fremdeles skriver på det forrige. ✏ Anonymous poster hash: 2cff8...180
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #20 Skrevet 6. oktober 2014 Hva er den fetisjen her inne på forumet om skrivefeil??? WHO CARES? Hvis jeg skjønner det som står der gidder jeg virkelig ikke være så snerpete. Og jeg KAN rettskrivningsreglene, så det er ikke for å forsvare meg selv jeg skriver dette. Synes bare dere har såååå lite å irritere dere over som velger å gulpe opp dette til stadighet. Anonymous poster hash: d74c0...508
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #21 Skrevet 6. oktober 2014 Det blir bare dumt å påstå at prevanksjon, ahvertil, intrisang, deprisjon, "jeg gikk på butikken for OG kjøpe melk" eller "hvem bil skal du kjøpe" skyldes for lite tid til skriving. Det betyr bare at personen ikke kan skrive, så enkelt er det. Slurvefeil ser helt annerledes ut enn åpenbare skrivefeil. Tja.. De er vel ikke akkurat noen "Norsklærer" meeen, man kan godt ha sånne type feil, selvom man egentlig vet at det er skrevet feil. Jeg har mange slike feil når jeg skriver her eller i meldinger osv. Da det går fort i svingene også følger jeg ikke så godt med. Så da dukker det opp feil, som jeg egentlig kan, men jeg har de ikke i "fingerspissene" som en annen her nevnte. Jeg må følge med om jeg skal skrive korrekt, men jeg kan, om jeg "må". Og her føler jeg ikke at jeg "må" selvom jeg kanskje burde begynne å legge mere merke til feil jeg gjør. Meeen, tar det senere Anonymous poster hash: 31d92...31d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå