Gå til innhold

Hvordan reagerer barnet/babyen ditt på smerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy smerteterskel har ditt lille barn?

Min er snart 1 år og siden han begynte å åle seg bortover og da kræsjet i bordben og til nå som han står og går rundt bord ol, så har han reagert lite på smerter. Lager som regel bare en liten klynkelyd eller ingen lyd. Her om dagen datt han mot et bord og fikk en diger kul i panna, han smågråt i noen få sekunder og så ville han at jeg skulle slippe hn ned på gulvet igjen, hadde jo tatt han opp for å trøste. Jeg vet jo hvor vondt det er å slå hodet!

Han er en veldig rolig og skeptisk unge, sammenlignet med de andre 8 barna i barselgruppa så er han de mest rolige og forsiktige. Så skulle kanskje tro at han da gråt mer om han slår seg, men han bryr seg som regel ikke. Her om dagen fikk han et blåmerke under det ene øyet, i barnehagen, og de vet ikke hva som skjedde fordi den ansatte som var med han hadde snudd ryggen til litt og sønnen min hadde ikke laget en lyd.

Jeg er sikker på at han føler smerte blant annet fordi han hater vaksiner, gråter mye da. Så tror ikke at han er en av de som ikke føler smerte. Jeg jobber på skole og jobbet før i barnehage, og er vant med at små barn gråter for veldig lite smerte, men selvfølgelig ikke alle. Eller kommer smertegråten mer og mer når de blir større?

Anonymous poster hash: f5109...6d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er en skikkelig skrikegutt!

Han er 3 år å kan skrike i 15 minutter bare han så vidt slår seg,å når jeg ser at det ikke var særlig vondt.

Anonymous poster hash: bec72...b29

Skrevet

Er det veldig vondt gråter hun ekstremt i noen min- for så å glemme fort igjen. Små dunk, lett fall osv gråter hun ikke man kan bli fornærmet på et vis;-).lager skikkelig sippefjes og vil ha kos;-)

Anonymous poster hash: 3f8b0...014

Skrevet

Han hadde sikkelig surleppe før men den forsvant rundt 6 mnd, er egentlig en unge som gråter sjelden, sutrer heller om han er trøtt eller sulten.

HI

Anonymous poster hash: f5109...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...