Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Har et barn som har vært dårlig av og på i 5 uker. Nå kommer det puss ut av øret så det tyder vel på ørebetennelse og sprukket trommehinne. Er dårlig, slapp, tar ikke til seg mat, og svært begrenset med drikke.Skal lege oppsøkes (idag)for å sjekke dette? Anonymous poster hash: 9a5e1...54f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Har et barn som har vært dårlig av og på i 5 uker. Nå kommer det puss ut av øret så det tyder vel på ørebetennelse og sprukket trommehinne. Er dårlig, slapp, tar ikke til seg mat, og svært begrenset med drikke.Skal lege oppsøkes (idag)for å sjekke dette? Anonymous poster hash: 9a5e1...54f Glemte å skrive oppkast og magevondt i tilegg (kommer ikke noe nå når barnet brekker seg, fordi det er jo ikke noe i magen). Anonymous poster hash: 9a5e1...54f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Ingen innspill på hva andre ville ha gjort i en sånn situasjon? Anonymous poster hash: 9a5e1...54f
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Personlig hadde jeg nok sett det an så lenge allmenntilstanden er sånn passe ok, erfaringsmessig pleier ungene å få en markant bedring etter at hinna sprekker. Men om du er usikker tar du selvsagt en telefon til legevakta for å være på den sikre siden. Men jeg hadde absolutt og uansett fått en sjekk av øret om noen uker for å forsikre meg om at hinna har grodd som den skulle.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Om barnet har feber og dårlig allmenntilstand ville jeg gått til legen, kan være barnet trenger antibiotika. Sprukket trommehinnen skal sjekkes etter seks uker, dette for å forsikre at det ikke gror feil, blir stor arrdannelse eller lignende. Anonymous poster hash: bf624...45e
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Sprukket trommehinne skal kontrolleres en tid etter at infeksjonen er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå