Gå til innhold

Generisk bytte av legemidler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever at apoteket alltid prøver å overtale meg til å velge et annet merke. Har endatil opplevd at de som jobber der har blitt litt ufine om jeg ikke går med på det, flere ganger. På flere apotek. Hvorfor det? Får de "bonus" om de greier å selge det andre merket? Synes at det er spesielt at de blir sure om jeg ikke ønsker å bytte. På det ene apoteket sier de alltid at de ikke har inne det merket som står på resepten. Noen som vet? 

Anonymous poster hash: 33b42...b8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel vil de ha deg til å bytte til et billigere merke. Er bare å nekte.

Anonymous poster hash: d02d9...89d
Skrevet

De er pliktet til å spørre om kundene vil ha billigere alternativ. Grunnen til at mange kanskje virker sure om kunden sier nei er nok fordi at noen ganger koster den originale medisinen 300-400 kr. mer og da begynner mange kunder å krangle på prisen. Har ikke legen skrevet på resepten at kunden skal ha originalmedisin må kunden altså dekke hele summen selv på blå resept og.

De på apoteket får ingen bonus for å selge generiske medisiner

Skrevet

Men hvorfor vil du ikke ha et billigere alternativ? Det er jo den samme bare fra en annen produsent!

Skrevet

Har tapt mye penger jeg da  :huh: I tillegg til å bli irritert over dårlig service på apoteket. Snakk om tap- tap situasjon.

Skrevet

Det er jo ganske vanlig å bli irritert når folk gjør irrasjonelle, idiotiske valg.

Anonymous poster hash: 26263...1c4

Skrevet

Det er jo ganske vanlig å bli irritert når folk gjør irrasjonelle, idiotiske valg.

Men det er jo et serviceyrke. Skulle ekspeditøren på Cubus tillate seg å være ufin om hun er uenig i kjøpet til kunden også?

Skrevet

Har tapt mye penger jeg da  :huh: I tillegg til å bli irritert over dårlig service på apoteket. Snakk om tap- tap situasjon.

Det er jo din egen skyld både at du har tapt penger siden du ikke har valgt generisk bytte og at du da har blitt irritert over at de på Apoteket har prøvd å hjelpe deg til en billigere løsning.

Anonymous poster hash: 7858a...a72

Skrevet

Men det er jo et serviceyrke. Skulle ekspeditøren på Cubus tillate seg å være ufin om hun er uenig i kjøpet til kunden også?

Om en kunde nektet å ta i mot tilgodelapp ved retur av vare, bare fordi, så hadde nok Cubus-ansatte blitt oppgitt også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...