Gå til innhold

Hvordan ville du gjort det?? æ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 1,5 år, det har gått bra, vi har studerer i en annen by enn våre familier

Nå planlegger vi å gifte oss i hjembyen

Alle på min side kommer og gleder seg. Alle vil bidra med både penger /kaker / planlegging / sjåfører vil de og være

Men ingen på han sin side vil høre om det. Vil ikke vite av det

Hvordan forholde oss til det??

De er Jehovas.

Anonymous poster hash: 02ce1...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på å reise til utlandet, bare vi og forlovere

Er det en mulighet??

Skrevet

Selvfølgelig er det en mulighet, men hvis dere vil feire med din familie, hvorfor skal dere droppe det bare fordi hans familie er vanskelig? Jeg hadde tatt det i hjembyen som planlagt, invitert familie fra begge sider, også kommer de som kommer og resten kan seile sin egen sjø.

Anonymous poster hash: 8c95d...970
Skrevet

Hvorfor vil de ikke komme? Pga de er Jehovas? Forstod ikke det der?

Anonymous poster hash: 47680...d06

Skrevet

Om din kommende mann vil bli lei seg om ingen av hans familie møter opp i bryllupet, ja, da ville jeg funnet en alternativ måte å gifte meg på. Reist til utlandet for eksempel.

Det er nå trist om mannen er lei seg pga uteblitt familie på den dagen.

Men om han klarer å glede seg over at din familie viser interesse og kan ha en fin bryllupsdag sammen med deg og de, ja da ville jeg giftet meg hjemme.

Skrevet

Takk for svar

Han er selvsagt lei seg og skuffa

Men jeg vil jo ha brudekjole osv

Er så dumt at det skal være så komplisert

Skrevet

Livet er komplisert.

Skrevet

Tror mannen din må snakke med sine nærmeste om hvor viktig dette er for han. I vår familie løser vi det med at de ikke er med i kirken. De gir heller ikke gave. Men de er sammen med oss og vi legger relgiøse diskusjoner til sides. Det er bare de nærmeste som pleier å komme. Vi pleier å ha det riktig fint sammen selv om det virker unaturlig for mange. Det er jo et kompromiss, de er på en måte med å "feirer" noe som er i strid med deres overbevisning. Og vi får ikke gaver, men et hyggelig samvær.

Skrevet

Er det sånn at han er jv men ikke du?

Jeg er ikke ekspert på jv, men jeg har tanta mi og hennes familie i jv. Og hvis hans familie er lik min tante sin så nytter det ikke uansett hva dere sier eller gjør. Han har valgt et ikke-vitne, bor sammen med henne (?), tanta mi ville heller dødd enn å bifalle dette. Men så er hun helt ekstrem også, da..

Men jeg regner med at mannen din allerede har tatt et standpunkt ift dette med jv og deres syn på valg av partner.

Og sånn sett vil jeg tro at når han er sterk nok til å stå imot presset fra familien så vet han også hva han går til?

Jeg forstår at du ønsker å gifte deg med familien til stede og med brudekjole og hele sulamitten. Og det bør dere jo klare å få til også, ihvertfall med din side av familien, men kanskje dere kan "tone ned" bryllupet litt mtp at kjæresten din er litt sår på dette?

Anonymous poster hash: 629a1...45b

Skrevet

Er det så vanskelig å forstå??

For det første så liker de selvsagt ikke at han gifter seg med en som ikke er jehovas vitner.

For det andre så mener jehovas vitner at en ikke skal være samboer eller ha sex før ekteskapet,å ettersom de har gjort så har de syndet.

Så når de har den troen så har jeg ikke problemer med å skjønne hvorfor de ikke vil vite noe av dette.

Anonymous poster hash: 90219...e2f

Skrevet

Å de er imot alt som har med kirken å gjøre,så kirkebryllup har de nok mye imot.

Skrevet

For det første så liker de selvsagt ikke at han gifter seg med en som ikke er jehovas vitner.

For det andre så mener jehovas vitner at en ikke skal være samboer eller ha sex før ekteskapet,å ettersom de har gjort så har de syndet.

Så når de har den troen så har jeg ikke problemer med å skjønne hvorfor de ikke vil vite noe av dette.

Trenger ikke være sur. Det jeg ikke skjønte var om han var jehovas vitne eller om de begge var det. Jeg skjønte ikke hvem av dem som var jehovas vitne. 

Jeg vet hvordan det er med jehovas vitner, jeg forstod bare ikke hva HI mente. Beklager.

Skrevet

Trenger ikke være sur. Det jeg ikke skjønte var om han var jehovas vitne eller om de begge var det. Jeg skjønte ikke hvem av dem som var jehovas vitne. 

Jeg vet hvordan det er med jehovas vitner, jeg forstod bare ikke hva HI mente. Beklager.

Forsto det sånn at hun ikke er jehovas vitner men det er han.

Skrevet

eller nei..

Er kanskje bare foreldrene han som er det.

Men uansett så skjønner jeg at de ikke liker forholdet da.

Skrevet

Min mann har prøvd å snakke med de. Nyttesløst

Jeg har aldri hilst på søskene hans

Foreldrene hans har jeg hilst på et par ganger når de har vært i byen her

Er veldig rart dette, har aldri vært borti noe sånt før

Hi

Skrevet

Hva om du setter deg inn i hva de tror på? Kanskje det vil være lettere å forstå da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...