Gå til innhold

Så et navn i avisen i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dame som heter Cesilie. 

Skjønner ikke hva foreldre tenker med når de velger en slik skrivemåte. Hun må garantert stave navnet sitt HVER eneste gang. 

Forøvrig er Cecilie et pent navn, så det har ikke noe med det å gjøre 

Anonymous poster hash: ff0da...a57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er virkelig synd på barnet!

Herregud, gå litt perspektiv på livet. At navnet staves med s og ikke c kvalifiseres at det er synd på barnet????

Jeg synes syns på barn som vokser opp med fattigdom, vanskjøtsel, rus, psykisk eller fysisk vold, skilte foreldre som ikke samarbeider og bruker barna aktivt mot hverandre i konflikten, kronisk syke barn etc..

Men at et barn staver et navn med s i stedet for c?

Ok

Anonymous poster hash: bc1f7...430

Skrevet

Ja, det er virkelig synd på barnet!

Herregud, gå litt perspektiv på livet. At navnet staves med s og ikke c kvalifiseres at det er synd på barnet????

Jeg synes syns på barn som vokser opp med fattigdom, vanskjøtsel, rus, psykisk eller fysisk vold, skilte foreldre som ikke samarbeider og bruker barna aktivt mot hverandre i konflikten, kronisk syke barn etc..

Men at et barn staver et navn med s i stedet for c?

Ok

Anonymous poster hash: bc1f7...430

Jeg sa ingenting om at det er synd på henne. Men unødvendig å gi barn navn som uttales som et vanlig navn, men som inneholde en twist som gjør at de alltid må stave navnet sitt, og garantert kommer til å få det feilskrevet gjentatte ganger. 

Jeg skjønner ikke poenget med å dra inn misbruk og omsorgssvikt i denne debatten. Det har da virkelig ikke noe med saken å gjøre. 

HI

Anonymous poster hash: ff0da...a57

Skrevet

Har sett mange ganger at navnet staves på denne måten, så det er nok ikke så uvanlig som du kanskje tenker :)

Anonymous poster hash: 9839b...40c
Skrevet

De aller aller fleste navn har flere stavemåter, så de fleste av oss må på ett eller annet tidspunkt stave navnet vårt. Det er jo virkelig ingen krise. :-)

Anonymous poster hash: c6982...b34

Skrevet

Enig med hi her. Ikke det verste som kan skje et barn, det er jeg helt enig i, men unødvendig.

Har selv et navn med "uvanlig" skrivemåte, og har passet på å unngå å gå i den navnefella med mine egne barn.

Anonymous poster hash: 67707...b87

Skrevet

Jeg heter Cecilie og har ofte måttet stave navnet mitt. Opp gjennom tiden er det min erfaring at folk synes Cesilie er den vanligste stavemåten. :-)

Anonymous poster hash: 8ba43...f10
Skrevet

Utrolig hva man skal henge seg opp i!!!

Skrevet

Kjenner en Cisilie, en Cesilie, ingen cecilie. Hadde ikke reagert. Vanlig navn her jeg bor.

Anonymous poster hash: 1bb81...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...