Gå til innhold

Er dette uoppdragent og si av en 4 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

" ha det på badet din gamle sjokolade" ?

Anonymous poster hash: 4aaba...e8e

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Neh, det finnes ikke uoppdragent :)

Skrevet

Mener det samme selv☺

Skrevet

Det er jo bare sjarmerende ;)

Det, og "hadet på badet, rompå di e flade".

Det får jeg høre i "min" bhg.

Anonymous poster hash: 89de1...126

Skrevet

Mener noen det er det? Sært..

Anonymous poster hash: 02542...2a3

Skrevet

Haha!!! 2åringen vår at akkurat begynt å si "Ha det på badet din gamle sjokolade!". Jeg måtte le, for det kom litt uventet! Hun har akkurat begynt i bhg, så hun har plukket det opp der! Jeg kunne helt sikkert kommet til å sagt "Kom igjen ketchup" eller noe til henne også for at hun skulle fortet seg😄 Uoppdragenhet for meg er unger som banner, snakker frekt til voksne eller andre barn.

Skrevet

Herregud nei. Jeg jobber i bhg, på avdeling med 3 og 4 åringer. Barn på den alderen kan tusen ting som er verre og si ;)

Anonymous poster hash: fc896...816

Skrevet

Det kommer veldig an på settingen. Det kan være situasjoner hvor det er utrolig frekt og det kan være situasjoner hvor det ikke gjør noen verdens ting. Holdningen og kroppspråket til barnet spiller også inn. Og om du har fått tilbakemelding på at barnet ditt er uoppdagent ville jeg nok tatt det litt til meg, det er neppe tatt ut av løse lufta.

Anonymous poster hash: 1d6dd...b14

Skrevet

Jeg har veldig vanskelig for å se for meg en situasjon der jeg ville tenkt at det var frekt av en 4 åring å si.

Anonymous poster hash: db2ad...5b9

Skrevet

absolutt ikke. min sier hadet på badet, din gamle sjokolade. ser deg i kveld, din gamle sjokomell!

Anonymous poster hash: d827c...fdc

Skrevet

Jeg kan ikke se for meg en eneste setting der det er frekt!

Skrevet

Jeg svarer alltid "Hade på deg selv, din gamle karamell" :-) 

Ikke frekt synes jeg, men kanskje gamle herr Olsen ar det ille opp ? 

Anonymous poster hash: 2e1a1...88a
Skrevet

om dette skulle være uoopdragent/frekt å i, så må du være bra hårsår vil jeg si.

Skrevet

Absolutt ikke. 

Min 3-åring og hele avdelingen har nå en periode hvor de sier det og "ædda bædda buse, du går i truse". Og dere som tenker på at det kommer an på hvem de sier det til osv. Tenker dere på de med mørk hudfarge osv? Her sier barna det til både lyse og mørke og alle barna synes det er like gøy. Er bare voksne som driver å analyserer slikt. Barn tenker ikke slik

Anonymous poster hash: ebc52...154
Skrevet

Jeg hater når unger sier sånn, og spesielt "Edda Bedda Buse, du går uten truse!"

Jeg blir så ukomfortabel og direkte stresset. Kan henge sammen med sosial angst, riktignok.

Men ja, det er min mening. Jeg foretrekker å ikke få slengt det etter meg

Anonymous poster hash: 74047...4dd

Skrevet

Absolutt ikke uoppdragent.

Dere som sier det kommer an på settingen, kan dere beskrive en setting hvor det er upassende?

Skrevet

Alle barn sier jo dette, hvordan i all verden kan det være uoppdragent?

Skrevet

Det kommer veldig an på settingen. Det kan være situasjoner hvor det er utrolig frekt og det kan være situasjoner hvor det ikke gjør noen verdens ting. Holdningen og kroppspråket til barnet spiller også inn. Og om du har fått tilbakemelding på at barnet ditt er uoppdagent ville jeg nok tatt det litt til meg, det er neppe tatt ut av løse lufta.

Anonymous poster hash: 1d6dd...b14

For du tror en 2åring tenker på settingen h*n er i? De sier vel gjerne det samme om de er i begravelse eller om de er i barnebursdag... 

Holdning og kroppsspråk? Hvis du klarer å bli provosert av en 2åring er det ikke 2åringen som burde endre holdning! Her finnes det enkelte unntak fra "regelen", men Hadet på badet din gamle sjokolade er ikke et av de :P

Alle barn lærer jo å si det der og syns de er kjempemorsomme, det er absolutt ikke frekt HI :) Men jeg ble litt nysgjerrig på hvem som har ment det? Altså om det er en gammel og sur tante, bussjåføren osv?

Skrevet

Hehe.. Det er faktisk samboeren min, som mente dette var uoppdragent. Han har endret mening etter kommentarene deres😄

Skrevet

Hehe.. Det er faktisk samboeren min, som mente dette var uoppdragent. Han har endret mening etter kommentarene deres😄

Er han pappan eller stefar- og har han Evt egne barn?

Om han syns dette var uppdragent så skal han få seg noen skikkelige bakoversveiser de neste årene 😜

Skrevet

Er han pappan eller stefar- og har han Evt egne barn?

Om han syns dette var uppdragent så skal han få seg noen skikkelige bakoversveiser de neste årene 😜

Det er pappan😄 hehe.. Vi bare ler av det nå da. Datteren min spurte meg nemlig igår: "mamma, synes du ha det på badet din gamle sjokolade er gøy?" jeg svarte:"ja, det syns jeg er kjempegøy" 4-åringen:"åja, det syns ikke pappa". Å så fikk jeg forklaringen av mannen. Hehe..

Skrevet

Er vel like uoppdragent som at i bhg roper de "mere fart, ellers får du melkebart" når de husker :P

Skrevet

Alle barn sier dette. Alle! Finnes ikke uoppdragent.

Anonymous poster hash: f0c31...56c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...