Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Har en nabo som er narkoman. Han er stadig på utsiden og lufter seg. Tar en røyk og snakker i telefonen. Hører han ofte. Men noen ganger når han er ruset, får han tydeligvis hallusinasjoner. For han går rundt i hagen min og gjør mye rart. Det er nok ikke noe vondt i han egentlig. Men han han kjeftet på meg høylytt en gang. Det var da jeg ba han om og la blomstene mine være, siden han stod og pellet av blomsterbladene mens han sang lille Petter edderkopp. Når jeg har ringt politiet, har de sagt at så lenge han ikke bryter seg inn eller stjeler noe så ser de ingen grunn til og komme. Så lenge han er harmløs. Men jeg vet da ikke når det klikker for han der. Kan jo skje når som helst. Anonymous poster hash: e3569...5ca
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Det handler nok om prioriteringer. Jeg har opplevd at politiet har kommet for mindre enn det du beskriver her. Anonymous poster hash: 8f3b7...d9f
kristinehufine Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Du kan si: Om dere ikke kommer så skyter jeg han siden han er på min eiendom om jeg føler meg truet. Er det våpen innblandet kommer de som regel 😁 Men hva med å ta en prat med han? Når han ikke er ruset. Si at om du finner han ruset i Hagen din blir du nødt til å anmelde han for trusler, truende atferd etc. da er han advart og du kan fint ringe/anmelde. Skjønner deg godt, jeg hadde ikke likt å ha en ruset person gående i Hagen min! Er mye alene, og man skal føle seg trygg i eget hjem.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Politiet kan vel ikke gjøre noe før vedkommende gjør en forbrytelse. De kan jo ikke komme bare fordi han tar på blomstene dine, sånt har de ikke ressurser til. Anonymous poster hash: 1b5fe...932
Nullstress;) Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Men trodde de måtte komme så lenge han er på din eiendom...
Iiiiik Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Problemet er sannsynligvis at politiet kjenner ham. Han utøver jo ikke kriminalitet og det er uansett ugreit for dem å sette en ruset person i varetekt fordi han må passes godt på. Å legge ham inn på avrusning eller på psykiatrisk avdeling er heller ikke lett hvis han ikke er til fare for seg selv eller andre. Dermed vil det å rykke ut, bare eskalere en situasjon som for deg er ubehagelig, men ikke farlig. Jeg har vært borti at politiet er sjokkerende vanskelig å få ut, men også det motsatte.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Politiet kan vel ikke gjøre noe før vedkommende gjør en forbrytelse. De kan jo ikke komme bare fordi han tar på blomstene dine, sånt har de ikke ressurser til. Anonymous poster hash: 1b5fe...932 Nei, jeg har skjønt dette. At de ikke kan komme før han gjør noe galt. Men hvis jeg ikke føler meg trygg da. Jeg er redd. Har mange eksempler på ting han har gjort. Kikket inn vinduet mitt, lett etter lighteren sin under verandaen min! Blir vel bedre nå mot vinteren.. Da er han ikke så mye ute. Anonymous poster hash: e3569...5ca
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Det er vel kriminelt å ruse seg? Anonymous poster hash: 5c116...88e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Det er vel kriminelt å ruse seg? Anonymous poster hash: 5c116...88e Joda. Men det er vel mange gråsoner der. Politiet kan vel ikke pågripe noen fordi de er rusa. Anonymous poster hash: e3569...5ca
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Politiet kan vel ikke gjøre noe før vedkommende gjør en forbrytelse. De kan jo ikke komme bare fordi han tar på blomstene dine, sånt har de ikke ressurser til. Anonymous poster hash: 1b5fe...932 Nei, jeg har skjønt dette. At de ikke kan komme før han gjør noe galt. Men hvis jeg ikke føler meg trygg da. Jeg er redd. Har mange eksempler på ting han har gjort. Kikket inn vinduet mitt, lett etter lighteren sin under verandaen min! Blir vel bedre nå mot vinteren.. Da er han ikke så mye ute. Anonymous poster hash: e3569...5ca Såpass ja.. Har du prøvd å insistere på at de skal komme? Å bli litt sint og si at du er redd fordi han plutselig kikker inn vinduene dine? Anonymous poster hash: d9e97...bb5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Skjønner at det er ubehagelig for deg når han er på din eiendom, spesielt når han kikker inn vinduer og slikt. Politiet kjenner garantert til denne mannen, og hadde nok komt om de mente at han utgjorde en trussel. Det at de ikke kommer sier nok det at de kjenner han såpass at de vet at han ikke vil gjøre deg noe. De fleste narkomane er tross alt stort sett harmløse mot alle andre enn seg selv. Om han hadde tendenser til vold og/eller innbrudd hadde du nok allerede vært klar over dette. Du kan jo gå ut å snakke fint med ham å høre om han ikke heller vil gå hjem til seg selv. Evt. lukke gardinene og prøve å gleme at han går og tusler på utsiden. Anonymous poster hash: b0d1e...cab
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Klarer bare ikke glemme hvor sint han faktisk ble i sommer. Når jeg ba han pent om og la blomstene mine være. Anonymous poster hash: e3569...5ca
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg ringte narkopolitiet da jeg bodde i Oslo og fortalte at naboene våre drev med narkotika og at det lå sølvpapir i kjelleren vår etter de. De kom dagen etter med hunder Anonymous poster hash: af172...2c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå