Gå til innhold

noen som kan "tegn til tale"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann går i en barnehage der de bruker tegn til tale.

Jeg kan jo ikke dette.

I kveld har han vært frustrert fordi jeg ikke forstår det han viser meg.

Han tar høyre pekefinger mitt i den venstre håndflate.

Han er 20 mnd, og har ikke så mye språk ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge siden jeg har jobbet med dette.. Enten ketchup eller kake?

Anonymous poster hash: abbe2...d8a

Skrevet

Det er godteri 😊😊😊

Skrevet

Når man viser kake, samler man alle fingrene på høyre hånd og "peker" de mot venstre håndflaten. Kan ligne på godteri, men der bruker man bare en finger 😜

Skrevet

Det er godteri 😊😊😊

Det har jeg lært på en annen måte..:P men høres jo logisk ut at en på 20mnd spør om det hehe ;)

Skrevet

Godis, butikk eller penge. Hvorfor får ikke dere foreldrene kopi av tegnene barna øver inn?

Anonymous poster hash: 8983b...815

Skrevet

Det betyr jo "høst" , flinke gutten din. Dei øver sikkert på høstsanger i barnehagen ;-) det gjer me.

Skrevet

Når man viser kake, samler man alle fingrene på høyre hånd og "peker" de mot venstre håndflaten. Kan ligne på godteri, men der bruker man bare en finger 😜

Okei, da er det ketchup vi hadde som tegn for det du har for godteri ;)

Skrevet

Mange forskjellige tolkninger her 😜

Kanskje det har flere betydninger... Jeg var i allefall på tegn til tale kurs i forbindelse med jobben jeg har, og der lærte vi det. Spør bhg om å få en kopi av deres tolkning...

Synd om ett tegn har så veldig mange forskjellige betydninger.

Skrevet

Ofte lager barn og voksne egne tegn som skal være lette for barna å huske. Det er flere av elevene våre som bruker "hjemmelagde" tegn istede for det rette tegnet. Dette fordi "det bare ble sånn" da barnet var mindre...

Skrevet

Hm, eg tok feil! Høst er å legge h håndflaten over venstre tommel og "vifte litt" med fingrene. Veit ikkje heilt koss eg tenkte sist eg svarte!

Skrevet

Hm, eg tok feil! Høst er å legge h håndflaten over venstre tommel og "vifte litt" med fingrene. Veit ikkje heilt koss eg tenkte sist eg svarte!

Ja, litt som ett tre som mister bladene sine 😊😜

Skrevet

Jeg tenker syltetøy med en gang jeg! Etter mange år i omsorgstjenesten 😁 Men kan jo som sagt være flere betydninger. 😊😊 Mye likt også. Som f.eks søster og bror er likt, bare søster er å utføre tegnet en gang, bror to. Forvirrende når man ikke kan det så godt 😊😊

Skrevet

Haha, kå skal jeg være pirkete, men søster er to ganger og bror en gang 😜 pekefinger mot pekefinger, på langs...

Beklager 😜😊❤️

Skrevet

Det gjør min sønn når han er sulten på brødskiver😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...