Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Jenta min på 7 år sitter ved siden av ei annen jente, som hun missliker sterkt å sitte ved siden av. Jeg har tatt det opp med lærer, som ikke gjør noe med det. Grunnen datteren min oppgir er at den andre jenta ikke klarer å følge med i timen slik at hun spør min datter om hjelp. Mitt barn er redd for å hjelpe, fordi da vil hun få kjeft av læreren for å prate i timen. Dessuten er det også veldig forstyrrende. Alt min datter skriver og tegner blir kopiert, og det liker hun ikke fordi læreren sier at det er forbudt å kopiere. Hun klager over at jenta er dum og ikke skjønner noen ting. Hun lukter vist også vondt, og den lange hestehalen hennes dasker stadig mitt barn i fjeset siden hun slenger hodet fort rundt. Hun klør seg også ofte i hodet, slik at hun tror at hun har lus. Hun spør hele tiden om de skal leke sammen, mens min jente helst vil leke med noen som skjønner litt mer. Ja dette ble ufiltrert fra en barnemunn. Jeg mister litt munn og mæle og prøver å oppmuntre min datter. Jeg sier at det er fint å hjelpe andre når de trenger hjelp. Jeg ber henne si i fra at hun må være forsiktig når hun svinger hodet rundt fordi hun treffer andre i ansiktet med hestehalen. Jeg sier at det er flott at hun kopierer, for det er et stort kompliment osv. Likevel gir ikke min datter seg, og nå misstrives hun på skolen. Jeg har tatt det opp med læreren, men han gjør ingen ting. Jeg skjønner læreren også, for noen må jo sitte ved siden av denne jenta også. Det er ikke min datters jobb å lære denne jenta noe, men min datter har kapasitet til det. Hva bør jeg gjøre? Anonymous poster hash: d7209...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Tror du skal la læreren styre dette. Høres mer ut dom om datteren din nærmer seg mobbing. Jeg syns ikke du skal bifalle slik ekskludering/mobbing. Og det gjør du slik du nedlatende beskriver denne jenta dom dum. Dersom ting er som da jeg gikk på skolen bytter ungene plasser ved jul uansett. Anonymous poster hash: 4a654...c95
Iiiiik Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Det du bør gjøre er å gi datteren din beskjed om at læreren bestemmer og at om en stund kommer de til å bytte plass og da får hun sitte sammen med noen andre. Ved å høre på alt dette, hjelper du datteren din med å opprettholde et negativt fokus og å huske at dette er helt forferdelig. Jeg ville likt veldig dårlig hvis et av mine barn i så ung alder, beskrev en klassekamerat så ensidig negativt. Jeg ville altså snakket om toleranse og gitt henne beskjed om at nå holder det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Tror du skal la læreren styre dette. Høres mer ut dom om datteren din nærmer seg mobbing. Jeg syns ikke du skal bifalle slik ekskludering/mobbing. Og det gjør du slik du nedlatende beskriver denne jenta dom dum. Dersom ting er som da jeg gikk på skolen bytter ungene plasser ved jul uansett. Anonymous poster hash: 4a654...c95 Nå tror jeg du har lest litt kjapt igjennom her. Jeg bifaller ikke dette og tar til motmæle mot min datter. Jeg beskriver ikke jenta som dum, det kom ufiltrert ut fra barnemunn. Min datter leker med jenta hvert eneste friminutt, fordi hun ikke får lov til å si nei. Det jeg ser er imidlertid at min datter misstrives fordi hun ikke liker denne jenta. Jeg oppfordrer min datter til å være raus mot henne. HI Anonymous poster hash: d7209...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Så bra :-). Flere lærere burde gjort som deg. Anonymous poster hash: d7209...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Det høres jo veldig voldsomt ut? Fet må jo ta en time minst for alle ungene å flytte pulter og stoler? Anonymous poster hash: 4a654...c95
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg synes du skal være veldig tydelig på at man sitter der læreren har bestemt, og at man skal ha tålmodighet med at alle er forskjellige. Kanskje kan dere også invitere denne jenta hjem, for å få noen gode opplevelser sammen? Her har samtlige 16 jenter i klassa til datteren min blitt invitert med hjem, og jeg er så glad for å se at vi har klart å oppdra en unge som kan fungere sammen med de aller fleste. (Her bør vel også den fantastiske læreren hennes få litt ros, som har satt sammen lekegrupper i friminuttene. For å unngå at det dannes klikker og at noen skal bli gående alene). Jeg er selv lærer i en klasse som er veldig sammansatt, og vi jobber mye med å få dem til å inkludere/ akseptere at vi alle er forskjellige. Har et par gutter som henger langt etter de andre, både faglig og mentalt. Da jeg fikk telefon fra en mor som klarte å si at en av disse guttene var en taper som hun ville skjerme gutten sin fra, ble jeg skikkelig provosert. Og da en av disse guttene ved et tilfelle ble utsatt for litt røff behandling fra en på skolen, slo klassen skikkelig ring rundt han. Så her synes jeg først og fremst DU har en jobb å gjøre. Ikke oppdra jenta di til å bli en overlegen drittunge. Anonymous poster hash: c3406...03a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Det høres jo veldig voldsomt ut? Fet må jo ta en time minst for alle ungene å flytte pulter og stoler? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Med god organisering tar det vel 3-5 minutt. Hilsen annen lærer Anonymous poster hash: c3406...03a
LME1001 Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Det høres jo veldig voldsomt ut? Fet må jo ta en time minst for alle ungene å flytte pulter og stoler? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Med god organisering tar det vel 3-5 minutt. Hilsen annen lærer Anonymous poster hash: c3406...03a Slik gjør vi det også. Ekevene får ny "læringsvenn" annenhver uke. De ska jobbe sammen når det trengs, har muligher til å spørre hverandre når de lurer på noe, skal gjenta for hverandre det de har lest osv. Funker flott. Tar kanskje 6-7 minutt å organisere/flytte klassen på 42 elever
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg synes du skal være veldig tydelig på at man sitter der læreren har bestemt, og at man skal ha tålmodighet med at alle er forskjellige. Kanskje kan dere også invitere denne jenta hjem, for å få noen gode opplevelser sammen? Her har samtlige 16 jenter i klassa til datteren min blitt invitert med hjem, og jeg er så glad for å se at vi har klart å oppdra en unge som kan fungere sammen med de aller fleste. (Her bør vel også den fantastiske læreren hennes få litt ros, som har satt sammen lekegrupper i friminuttene. For å unngå at det dannes klikker og at noen skal bli gående alene). Jeg er selv lærer i en klasse som er veldig sammansatt, og vi jobber mye med å få dem til å inkludere/ akseptere at vi alle er forskjellige. Har et par gutter som henger langt etter de andre, både faglig og mentalt. Da jeg fikk telefon fra en mor som klarte å si at en av disse guttene var en taper som hun ville skjerme gutten sin fra, ble jeg skikkelig provosert. Og da en av disse guttene ved et tilfelle ble utsatt for litt røff behandling fra en på skolen, slo klassen skikkelig ring rundt han. Så her synes jeg først og fremst DU har en jobb å gjøre. Ikke oppdra jenta di til å bli en overlegen drittunge. Anonymous poster hash: c3406...03a Vi har bedt hjem mange i klassen til min datter, og vi burde vel også invitert denne jenta. Min jente er nok den i klassen som oftest går alene fordi hun er veldig sjenert. Det forelderen sa om å skjerme barnet sitt mot taperen var helt forkastelig. Jeg syntes selv at jeg ikke oppdrar min datter til å bli en drittunge. Jeg har hatt mange prater med henne om å være raus, ha respekt for alle, tålerere forskjeller, hjelpe andre osv. Vanligvis er hun verdens søteste, men det er tydelig at hun dessverre har fått denne jenta i vrangstrupen. De fleste voksne kjenner seg vel igjen i at det er noen arbeidskolleger de liker bedre enn andre?! Uansett skal man jo omgås med respekt, men man behøver vel ikke alltid sitte ved siden av den mest håpløse kollegaen som lukter vondt? HI Anonymous poster hash: d7209...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg synes du skal være veldig tydelig på at man sitter der læreren har bestemt, og at man skal ha tålmodighet med at alle er forskjellige. Kanskje kan dere også invitere denne jenta hjem, for å få noen gode opplevelser sammen? Her har samtlige 16 jenter i klassa til datteren min blitt invitert med hjem, og jeg er så glad for å se at vi har klart å oppdra en unge som kan fungere sammen med de aller fleste. (Her bør vel også den fantastiske læreren hennes få litt ros, som har satt sammen lekegrupper i friminuttene. For å unngå at det dannes klikker og at noen skal bli gående alene). Jeg er selv lærer i en klasse som er veldig sammansatt, og vi jobber mye med å få dem til å inkludere/ akseptere at vi alle er forskjellige. Har et par gutter som henger langt etter de andre, både faglig og mentalt. Da jeg fikk telefon fra en mor som klarte å si at en av disse guttene var en taper som hun ville skjerme gutten sin fra, ble jeg skikkelig provosert. Og da en av disse guttene ved et tilfelle ble utsatt for litt røff behandling fra en på skolen, slo klassen skikkelig ring rundt han. Så her synes jeg først og fremst DU har en jobb å gjøre. Ikke oppdra jenta di til å bli en overlegen drittunge. Anonymous poster hash: c3406...03a Vi har bedt hjem mange i klassen til min datter, og vi burde vel også invitert denne jenta. Min jente er nok den i klassen som oftest går alene fordi hun er veldig sjenert. Det forelderen sa om å skjerme barnet sitt mot taperen var helt forkastelig. Jeg syntes selv at jeg ikke oppdrar min datter til å bli en drittunge. Jeg har hatt mange prater med henne om å være raus, ha respekt for alle, tålerere forskjeller, hjelpe andre osv. Vanligvis er hun verdens søteste, men det er tydelig at hun dessverre har fått denne jenta i vrangstrupen. De fleste voksne kjenner seg vel igjen i at det er noen arbeidskolleger de liker bedre enn andre?! Uansett skal man jo omgås med respekt, men man behøver vel ikke alltid sitte ved siden av den mest håpløse kollegaen som lukter vondt? HI Anonymous poster hash: d7209...4cc Skriver du for å provosere HI? Anonymous poster hash: 4a654...c95
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg synes du skal være veldig tydelig på at man sitter der læreren har bestemt, og at man skal ha tålmodighet med at alle er forskjellige. Kanskje kan dere også invitere denne jenta hjem, for å få noen gode opplevelser sammen? Her har samtlige 16 jenter i klassa til datteren min blitt invitert med hjem, og jeg er så glad for å se at vi har klart å oppdra en unge som kan fungere sammen med de aller fleste. (Her bør vel også den fantastiske læreren hennes få litt ros, som har satt sammen lekegrupper i friminuttene. For å unngå at det dannes klikker og at noen skal bli gående alene). Jeg er selv lærer i en klasse som er veldig sammansatt, og vi jobber mye med å få dem til å inkludere/ akseptere at vi alle er forskjellige. Har et par gutter som henger langt etter de andre, både faglig og mentalt. Da jeg fikk telefon fra en mor som klarte å si at en av disse guttene var en taper som hun ville skjerme gutten sin fra, ble jeg skikkelig provosert. Og da en av disse guttene ved et tilfelle ble utsatt for litt røff behandling fra en på skolen, slo klassen skikkelig ring rundt han. Så her synes jeg først og fremst DU har en jobb å gjøre. Ikke oppdra jenta di til å bli en overlegen drittunge. Anonymous poster hash: c3406...03a Vi har bedt hjem mange i klassen til min datter, og vi burde vel også invitert denne jenta. Min jente er nok den i klassen som oftest går alene fordi hun er veldig sjenert. Det forelderen sa om å skjerme barnet sitt mot taperen var helt forkastelig. Jeg syntes selv at jeg ikke oppdrar min datter til å bli en drittunge. Jeg har hatt mange prater med henne om å være raus, ha respekt for alle, tålerere forskjeller, hjelpe andre osv. Vanligvis er hun verdens søteste, men det er tydelig at hun dessverre har fått denne jenta i vrangstrupen. De fleste voksne kjenner seg vel igjen i at det er noen arbeidskolleger de liker bedre enn andre?! Uansett skal man jo omgås med respekt, men man behøver vel ikke alltid sitte ved siden av den mest håpløse kollegaen som lukter vondt? HI Anonymous poster hash: d7209...4cc Skriver du for å provosere HI? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Nei jeg skriver for å få råd. Samtidig kjente jeg at jeg ble kraftig provoser av kommentaren til læreren om at jeg ikke må oppdra jenta min til å bli en overlegen drittunge siden jeg føler at jeg gjør alt jeg kan for å gjøre henne til et godt menneske. Jeg ga et lite spark tilbake fordi det er så lett å ha høy moral på andres vegne uten evne til å se seg selv. Jeg ville da at leseren skulle tenke på et menneske på jobben sin de ikke liker og da skjønne at det faktisk kan være ugreit for min datter å sitte ved siden av den andre jenta over lang tid. HI Anonymous poster hash: d7209...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Vi bytter annenhver mandag! Tipp topp løsning! Anonymous poster hash: 31d0c...82f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Det høres jo veldig voldsomt ut? Fet må jo ta en time minst for alle ungene å flytte pulter og stoler? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Nei, det tar max 5 minutter. Elevene skal jo ikke ha med seg pultene og stolene sine, bare seg selv og sekken sin. Anonymous poster hash: 31d0c...82f
Nyttårs barn Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Det kan også tenkes at din jente blir brukt som en slags buffer her, hvis hun er skoleflink og litt forsiktig. Det er sikkert mange av de andre elevene som ikke ville takle en slik sidekamerat. Det er jo typisk at snille jenter blir litt utnyttet slik. Synes du skal være litt obs og satse på at de bytter plasser etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Slikt er noe en må tåle på skolen, lære å svelge kameler som en må resten av livet. Men du må lære din datter til å siifra til lærer når grensen er nådd for henne. Når hun ikke lenger får gjort det hun skal, og blir forstyrret for mye. Da er det lærerens jobb. Du som forelder må hjelpe barnet å finne grensen mellom det å siifra når ting er nok og når det bare er syting og klaging. For det er fort at unger syter og klager for å få viljen sin på slike ting. Jeg har selv ett barn som syter og klager over de hun noen ganger sitter ved siden av. Det må hun bare lære seg å takle, for alt jeg vet kan andre mene slikt om henne. Så hun må øve seg på å være en god sidekamerat og hun må øve seg på å tolerere at sidekamerater er forskjellige. Lære seg å se det positive i de forskjellige og takle de forskjellig, finne det positive i de alle. Hun sier ikke noe til læreren før begeret er fult, og da er det fult. Men det er også noe hun må øve seg på som vi prater om hjemme, at hun må snakke med den hun sitter ved siden av og snakke med læreren før begeret er fult. Hun andre i huset her syns alle er greie å sitte ved siden av. Hun er vist stille og rolig på skolen, men en skikkelig hissigpropp. Så blir hun forstyrret unødvendig av sidekameraten så blir den satt på plass med en gang. Så unger er forskjellige, og det må barn som voksne lære seg å takle. Det er endel av det å lære påskolen. Anonymous poster hash: 4baa9...4b9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 Det kan også tenkes at din jente blir brukt som en slags buffer her, hvis hun er skoleflink og litt forsiktig. Det er sikkert mange av de andre elevene som ikke ville takle en slik sidekamerat. Det er jo typisk at snille jenter blir litt utnyttet slik. Synes du skal være litt obs og satse på at de bytter plasser etterhvert. Ja hun blir absolutt brukt som buffer. Hun satt i hele 1. klasse ved siden av 'svakere' elever og mest ved siden av de som trengte norsk opplæring. Det gjør for øvrig den jenta hun sitter ved siden av i dag også. Ja får håpe de bytter snart slik at hun lærer å samarbeide med flere. Håper hun kan få sitte ved siden av noen som også er skoleflinke slik at de kan dra hverandre litt opp også. HI Anonymous poster hash: d7209...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Slikt er noe en må tåle på skolen, lære å svelge kameler som en må resten av livet. Men du må lære din datter til å siifra til lærer når grensen er nådd for henne. Når hun ikke lenger får gjort det hun skal, og blir forstyrret for mye. Da er det lærerens jobb. Du som forelder må hjelpe barnet å finne grensen mellom det å siifra når ting er nok og når det bare er syting og klaging. For det er fort at unger syter og klager for å få viljen sin på slike ting. Jeg har selv ett barn som syter og klager over de hun noen ganger sitter ved siden av. Det må hun bare lære seg å takle, for alt jeg vet kan andre mene slikt om henne. Så hun må øve seg på å være en god sidekamerat og hun må øve seg på å tolerere at sidekamerater er forskjellige. Lære seg å se det positive i de forskjellige og takle de forskjellig, finne det positive i de alle. Hun sier ikke noe til læreren før begeret er fult, og da er det fult. Men det er også noe hun må øve seg på som vi prater om hjemme, at hun må snakke med den hun sitter ved siden av og snakke med læreren før begeret er fult. Hun andre i huset her syns alle er greie å sitte ved siden av. Hun er vist stille og rolig på skolen, men en skikkelig hissigpropp. Så blir hun forstyrret unødvendig av sidekameraten så blir den satt på plass med en gang. Så unger er forskjellige, og det må barn som voksne lære seg å takle. Det er endel av det å lære påskolen. Anonymous poster hash: 4baa9...4b9 Flott innlegg. Takk skal du ha. HI Anonymous poster hash: d7209...4cc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 Det kan også tenkes at din jente blir brukt som en slags buffer her, hvis hun er skoleflink og litt forsiktig. Det er sikkert mange av de andre elevene som ikke ville takle en slik sidekamerat. Det er jo typisk at snille jenter blir litt utnyttet slik. Synes du skal være litt obs og satse på at de bytter plasser etterhvert. Ja hun blir absolutt brukt som buffer. Hun satt i hele 1. klasse ved siden av 'svakere' elever og mest ved siden av de som trengte norsk opplæring. Det gjør for øvrig den jenta hun sitter ved siden av i dag også. Ja får håpe de bytter snart slik at hun lærer å samarbeide med flere. Håper hun kan få sitte ved siden av noen som også er skoleflinke slik at de kan dra hverandre litt opp også. HI Anonymous poster hash: d7209...4cc Hvor mange ganger byttet de i førsteklasse? Sannsynligvis har læreren en plan om å bytte plasser over høstferien, og da er det jo lite vits i å bruke mer energi på dette. Anonymous poster hash: c3406...03a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #21 Skrevet 4. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Det høres jo veldig voldsomt ut? Fet må jo ta en time minst for alle ungene å flytte pulter og stoler? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Nei, det tar max 5 minutter. Elevene skal jo ikke ha med seg pultene og stolene sine, bare seg selv og sekken sin. Anonymous poster hash: 31d0c...82f Nå har jeg ikke skolebarn, men pulter i stoler skal da tilpasses i høyde til den enkelte elev? Anonymous poster hash: 4a654...c95
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #22 Skrevet 4. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Det høres jo veldig voldsomt ut? Fet må jo ta en time minst for alle ungene å flytte pulter og stoler? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Nei, det tar max 5 minutter. Elevene skal jo ikke ha med seg pultene og stolene sine, bare seg selv og sekken sin. Anonymous poster hash: 31d0c...82f Nå har jeg ikke skolebarn, men pulter i stoler skal da tilpasses i høyde til den enkelte elev? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Ja det kan du tro.... i en perfekt verden kanskje... men ikke i virkeligheten. Anonymous poster hash: 88d2b...42f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #23 Skrevet 4. oktober 2014 Og derfor bytter mine elever plass hver mandag. Man må lære å samarbeide med forskjellige mennesker her i livet, og det er lettere å være hyggelig mot hverandre når vi vet det tar slutt om 5 dager. Anonymous poster hash: 9e897...0e3 Det høres jo veldig voldsomt ut? Fet må jo ta en time minst for alle ungene å flytte pulter og stoler? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Nei, det tar max 5 minutter. Elevene skal jo ikke ha med seg pultene og stolene sine, bare seg selv og sekken sin. Anonymous poster hash: 31d0c...82f Nå har jeg ikke skolebarn, men pulter i stoler skal da tilpasses i høyde til den enkelte elev? Anonymous poster hash: 4a654...c95 Ja det kan du tro.... i en perfekt verden kanskje... men ikke i virkeligheten. Anonymous poster hash: 88d2b...42f Ok - det ble gjort når jeg gikk på skolen, men nå er jo det noen år siden. Dette avhenger kanskje av skole? Anonymous poster hash: 4a654...c95
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #24 Skrevet 4. oktober 2014 Hvis det er de samme barna som hele tiden blir brukt som "buffer" ved siden av de barna som trenger ekstra hjelp eller bråker ekstra mye, så syns jeg ikke det er greit, det er noe som burde bli tatt tak i. Jeg ble brukt som buffer hele barneskolen og satt nesten aldri ved siden av noen jeg syns det var ok å sitte sammen med. Først siste året på barneskolen sa jeg fra selv og fikk de siste mnd sitte ved siden av noen jeg trivdes sammen med. Men alle må regne med at de av og til må sitte ved siden av noen de ikke trives så godt sammen med, da må man bare lære å takle det. Anonymous poster hash: f3349...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå