JessicaM50 Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Hei alle sammen! Vet at jeg kanskje skriver dette på feil sted, men vet det er mye aktivitet her, så tenkte jeg ville fått fler svar her. Jeg er altså 16 år, og 16 uker gravid. Og lurte egentlig rett og slett på om noen ville lest bloggen min om jeg hadde lagd meg det? Noen som hadde vært interessert i det? Og har noen eventuelt forslag til bloggnavn? ALLE SOM VIL SLENGE DRITT: Jeg ble gravid på P piller, samtidig brukt kondom. (Tok den riktig hver eneste dag, glemte ikke, hadde tilogmed på alarm på mobilen min slik at jeg skulle ta den til nøyaktig samme tidspunkt hver dag) Jeg ønsket ikke å bli gravid, og det var IKKE planlagt. Men nå skjedde det nå uansett, og klarte ikke fjerne fosteret når jeg så hjerte og at den bevegde seg på ultralydskjermen. Kall meg gjerne umenneskelig for det. Jeg er veldig ung, jeg vet det, men husk å tenke på at dere ikke har vært i min situasjon og dere kan umulig sette dere inn i hvordan jeg har det/har hatt det. Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Hvis du har noe mer å skrive om, annet enn kun det faktum at du er 16 og gravid, kunne jeg nok kikket innom. Hvis det er det eneste "spesielle" med bloggen din, har jeg lest det før, og ville ikke brukt tid på den. Er ikke så unikt, dessverre. Anonymous poster hash: b4168...600
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg synes slikt er en dårlig ide. Anonymous poster hash: 64145...a63
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg var 15 år og gravid. Og blogger aldri om mine barn. Anonymous poster hash: a8a3c...7af
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Kjøp deg heller en dagbok sier nå jeg. Hva er grunnen til at du vil blogge da? Anonymous poster hash: 0b02d...434
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg ville ikke blogget om det. Rett og slett fordi du eg veldig ung i sårbar (fordi du kun er 16 år og spesielt fordi du også er gravid), og må tåle masse kritikk og drittslenging. Pass på babyen og deg selv, gå ferdig skole og få deg en jobb/utdannelse. Husk at alt du legger på en blogg/nettet vil være tilgjengelig i all fremtid. Anonymous poster hash: 888f6...a2f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg ville lest, men av feil grunn, nemlig fordi jeg er nysgjerrig på livet til en som har havnet i en situasjon jeg anser som uheldig. Skulle jeg vært egoistisk, ville jeg bedt deg starte blogg, for min underholdnings skyld. Men for din egen skyld råder jeg deg til å la være. Anonymous poster hash: 78795...705
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg ville ikke lest. Syns blogging er teit generelt. Har ingen interesse av å lese om andres liv.... Anonymous poster hash: 66fbb...7e5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Nei, jeg ville ikke lest. Det ville vært uinteressant. Anonymous poster hash: 6183f...7f9
JessicaM50 Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2014 Tusen takk for tilbakemeldinger!
*Nøtta* Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg ville holdt meg unna blogging om graviditet og barn om jeg var deg. Når jeg ble gravid opprettet jeg et innlegg her inne om det. Det var første gangen jeg var innom forumet, og ante ikke hvordan ting fungerte her. Jeg skrev et langt og (i mine øyne) koslig innlegg som liksom var stilet til babyen i magen, og fikk mange positive kommentarer på det. Men så var det EN person som var skikkelig usmakelig- og jeg ble sååå lei meg over den kommentaren den personen lirte utav seg. Det jeg mener er at når man er ung- så tar man lettere på vei for ting som blir sagt. Når man er ung- så tar man ting mer personlig. Og er du ung og i tillegg gravid OG starter egen blogg om det- da er du fritt vilt og de stygge kommentarene kommer nok til å hagle- dessverre. Jeg var 30 år når jeg fikk det kjipe svaret, og jeg er en person med god selvtillit til vanlig. Kos deg heller med graviditeten din sammen med de som vil deg godt, istedenfor å utsett deg selv for drittslenging på nettet. Og du... GRATULERER MED BABY I MAGEN.
håperpåvinterbarn Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Ville nok ikke lest bloggen nei. Men så er jeg en voksen dame som har andre interesser. Er innom blogger, men da tema som svært sjelden er barn eller mammablogger. Det er en risiko å ta å legge ut om livet sitt på nett. Du er ung og i en sårbar situasjon. Jeg vil anbefale deg å la være. Kjøp deg heller en dagbok eller snakk med venner, meld deg inn i en gruppe. Ikke legg deg åpen for slag på nettet, det går aldri bort.
FrkKværner Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Kan godt hende jeg ville lest bloggen. Kommer litt ann på hvor godt og interessant du skriver. Du kan uansett starte en blogg for din egen del om du ønsker det, personlig ville jeg valgt en lukket blogg. Det kjipe med en blogg er at mange tror det er fritt frem for å slenge dritt. HVIS du føler deg ekstra sårbar for ufine kommentarer ville jeg ikke startet en blogg, å ekstra sårbar er man gjerne som gravid. Vet hvordan unge jenter kan behandle hverandre å at det fort kan bli drittkasting fra skole"venner" eller andre som tror de har rett til å mene noe, det blir ekstra lett å slenge inn en anonym kommentar på en blogg. Hvis jeg var deg ville jeg unngått dette nå. At du er 16år betyr ikke at du ikke blir en god mamma. Godt å høre at det valget du har tatt er det valget som føles rett for deg. Personlig forstår jeg deg godt. Du er overhode ikke umenneskelig som tar ansvar for dine handlinger. Jeg ønsker deg masse lykke til, du går en utrolig spennende tid i møte 😊. Endret 3. oktober 2014 av FrkKværner
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Hadde ikke lest den, så interessant er det ikke at en på 16 er gravid. Bruk heller tid på skole, og sørg for å få deg et godt grunnlag som kan gi deg og babyen en god start i livet. Få deg utdannelse! Anonymous poster hash: f2de7...bb5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Hei alle sammen! Vet at jeg kanskje skriver dette på feil sted, men vet det er mye aktivitet her, så tenkte jeg ville fått fler svar her. Jeg er altså 16 år, og 16 uker gravid. Og lurte egentlig rett og slett på om noen ville lest bloggen min om jeg hadde lagd meg det? Noen som hadde vært interessert i det? Og har noen eventuelt forslag til bloggnavn? ALLE SOM VIL SLENGE DRITT: Jeg ble gravid på P piller, samtidig brukt kondom. (Tok den riktig hver eneste dag, glemte ikke, hadde tilogmed på alarm på mobilen min slik at jeg skulle ta den til nøyaktig samme tidspunkt hver dag) Jeg ønsket ikke å bli gravid, og det var IKKE planlagt. Men nå skjedde det nå uansett, og klarte ikke fjerne fosteret når jeg så hjerte og at den bevegde seg på ultralydskjermen. Kall meg gjerne umenneskelig for det. Jeg er veldig ung, jeg vet det, men husk å tenke på at dere ikke har vært i min situasjon og dere kan umulig sette dere inn i hvordan jeg har det/har hatt det. Tusen takk for svar! Nei, blogg er en dårlig ide! Og min min mor var også 16 år når jeg ble født. Det gikk helt fint Lykke til! Anonymous poster hash: cc56f...3c9
MammantilNurket Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) For å være ærlig tror jeg markedet er litt "mettet" når det gjelder blogger av (vordende) tenåringsmødre. Dette er ikke noe du trenger å utbasunere eller dele med allmennheten. Dessverre er det mange fordommer mot tenåringsmødre, som dessverre bli bekreftet av eksempelvis deltagerne på "Unge Mødre" og rosabloggere. Dropp bloggen. Konsentrer deg om skole/utdanning og morsrollen. Lykke til Endret 3. oktober 2014 av MammantilNurket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå