Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Koker den 30 minutter? Har vannet den ut på forhånd. Aldri laget det før. Anonymous poster hash: 55b4a...377
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Ikke ved å koke den hvertfall. Tørrfisk lager man ved å salte og henge fisken opp til tørk(utendørs) i noen uker. Men du tenker kanskje på hvordan du skal tilberede klippfisk(tørrfisk). Ja, du kan trekke den i vann, men det er jo veldig kjedelig da. Selv foretrekker jeg den i gryte eller gratinert i ovnen. Oppskrifter kan du finne på godfisk.no. Anonymous poster hash: 45656...5f5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Heng an opp på klesstativet noen uker, og husk salt! Da blir den tørr da Anonymous poster hash: 20505...c7e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Du skal verken koke eller vanne ut. Gjør minst mulig for å bevare smaken. Du fileterer på vanlig måte og henger opp to og to fisker sammen. Det er best å henge dem ut når det er frost og med myggnetting rundt. da slipper du fluer og maggot. Noen legger fisken i saltlake i noen uker før fisken henges opp. Jeg synes fisken blir for salt da. Anonymous poster hash: 2e3b2...6e4
Ladybird2014 Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Klippfisk du mener? Den må vannes ut, om den ikke er ferdig utvannet.
Ladybird2014 Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Husk at fisk skal trekke, ikke koke. Kok opp vann. Trekk kjelen vekk fra platen. La trekke ca 7 min, eller til du kkenner den er ferdig. Server!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Ja klippfisk jeg mente. Moren min sa hun kokte den i 30 minutter og jeg gjorde som så, deler av den ble jo som gummi!! Anonymous poster hash: 55b4a...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå