Gå til innhold

Alle på barselgruppa snakker bare om seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ofte sånn i barselgrupper? Kan det være fordi at vi er relativt unge?(Alle under 30)

Jeg føler at ingen liker meg og hvorfor aner jeg ikke. Jeg spør alle og er oppriktig interessert i deres barn, men føler ingen spør meg tilbake om mine barn. Kan ikke se at de interesserer seg veldig om andre enn sitt eget barn heller. Det er kun de som er nærmest 30 som spør noen få ganger. Selv er jeg litt sjenert, men klarer meg fint i gruppa vår. Jeg er blid og hyggelig av meg og snakker ikke stygt om noen. Jeg blir kanskje sett på som litt kjedelig fordi jeg ikke er typen som drikker og drar ut å fester, men det har ikke vært det store temaet heller. Syns bare det er litt rart at det virker som ingen er interesserte i meg. Mulig jeg overanalyserer det hele også da:)

Anonymous poster hash: c6552...036

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste har nok med seg selv. Jeg liker å møtes for å være sosial, men er ikke alle jeg kjenner jeg vil bli venninne med. Da spør jeg ikke like mye. En blir fort litt selvsentrert når en har baby å det ikke er de nære venninne en møter.

Skrevet

En barselgruppe er jo ikke ett venninnetreff (hvertfall ikke i begynnelsen når man knapt har sett de andre), så tror det du opplever er ganske normalt.

Har vært med i 2barselgrupper, der dette har skjedd i begge, den ene ble etter hvert til venninnetreff. Den første barselgruppa datt ut etter hvert når vi begynte på jobb igjen, men i den andre ble vi mer venner og praten gikk etter hvert lettere og mer om alle og ikke seg selv. Men det tar tid, kjemien må og stemme.

Anonymous poster hash: 26361...b2a
Skrevet

Syns ikke det er så rart. De færreste er der for å få nye venner. Man har nok med seg selv.

Anonymous poster hash: 8e26b...d90

Skrevet

Store deler av formålet med barselgrupper er jo å dele erfaringer, så da er det naturlig at når en forteller om hvordan Leander sover på natten, så må også mammaen til Amalie dele hvordan hun  sover. 

Anonymous poster hash: ede5d...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...