Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Ja, for jeg tror jeg har feila stort her... Og det føles helt fryktelig. Så hvordan er din lille på 2 1/2 år, når han blir sint? Når hun ikke får til/får det som hun vil? Under måltider? Ved legging? Lurer på om jeg rett og slett må få hjelp av noen, for jeg er ikke flink til dette. Er det norn som faktisk har søkt om hjelp og råd fra f. eks helsestasjonen? (Kvier meg samtidig litt for denne, har hatt forskjellig helsesøster HVER GANG i over to år, føler ikke jeg kjenner noen). Anonymous poster hash: d8568...036
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 min på nesten 2 1/2 år er ei lita krutttønne og kan bli kjempesint hvis hun ikke får lov/ikke får til. Vi er veldig konsekvent i vår oppdragelse. Når mamma og pappa sier nei, så er det nei og det hjelper ikke om hun hyler eller slenger seg på gulvet. Aner ikke hvor mange ganger vi har bært en hylende unge ut av butikk/kjøpesenter. Nå ser det ut til hun har begynt å skjønne at nei er nei, for episodene er mindre. Hun tramper gjerne med foten og surmuler litt men det er ikke de store utbruddene lengre. Kan jo selvfølgelig komme igjen når hun blir eldre, men vi får ta det som det kommer. Leggetid har vi en fast rutine på og hun vet utmerket godt at det er sovetid. Prøver seg av og til med å komme ut av rommet, men blir fulgt tilbake til seng med en gang. Noen ganger legger hun seg fint, andre ganger må vi følge henne tilbake til senga 15 -. 20 ganger. Synes alt i alt hun er flink å legge seg. Litt tull regner vi med. Meg og faren var ikke bedre når vi var liten heller. Begge prøvde å snike seg ut igjen Måltider....vel, hun spiser kun brødmat og frukt. Nekter å spise/ smake middag/ grønnsaker. Hun får tilbudet hver dag men velger som regel å ikke spise. Da må hun gå til kvelds/neste måltid. Lager ikke noe ekstra til henne. Vi hadde store problemer med legging for ca 8 mnd siden, leggingen kunne ta 3 - 4 timer. Vi søkte hjelp gjennom helsestasjon. Fikk time hos en familierådgiver som gav oss gode råd. Anonymous poster hash: bc29a...97d
Mamma_til_2 Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Hun kan være kjempesta og bli skikkelig sint, men hun gir seg når hun finner ut at hun ikke kommer langt med og være slik verken jeg eller samboer belønner slik oppførsel med oppmerksomhet, hun er ikke vanskelig på butikk el for der pleier hun og få hjelpe til. Legging har egen rutine så der er vi heldige. Men dere må være konsekvente og ikke vis at dere blir frustrert. Barn i den alderen skal være litt vanskelige, det er ett sunnhetstegn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå